Sorularınız

Naruto evreniyle alakalı sorularınızı ve önerilerinizi burada dile getirebilir, genel olarak sitelerin düzeni ve ilerleyişi hakkındaki sorularınızı sorabilirsiniz.
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 458
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » May 26th, 2020, 12:42 am

Ashikaga Shun wrote:
May 25th, 2020, 11:49 pm
Selam.

Oyuncu karşılaşmaları sırasında kullanılan 'sürpriz hamle' kapsamında bir soru sormak istiyorum. Rehberde belirtildiği üzere, sistem, ancak ve ancak rakibin bir 'hamlesine' karşı olacak şekilde; pasif olmalı ve bir 'karşı' durum içermeli. Bildiğim kadarıyla, sistemde bulunan Bunshin teknikleri, oluşturulurken ortaya (kişiyi gizleyecek büyüklükte) bir duman yaratıyor. Bu bunshin tekniklerini, sürpriz bir hamle ekseninde kullanabilir miyiz? Yani hangi bunshinin gerçek olduğunu, hangi bunshinin (o dumanı kullanıp) hangi yöne doğru hareket ettiğini gizleyerek; rehberdeki tanım kapsamında kullanabilir miyiz? (Ufak bir edit buraya: Rakibin şu hamlesine göre şu klon şuraya, bu klon buraya şeklinde bir kullanımdan söz ediyorum.)

Umarım halihazırda varolan bir şeyi sormuyorumdur. Bunshin tekniklerinin 'ne kadar' pasif kapsamda değerlendirildiğinden emin olamadım, çünkü tam olarak bir 'tuzak' sayılmazlar. Ama rehberdeki sisteme de uyuyor gibi görünüyor. Neyse, dua ve selam ile.
Klon oluşurken çıkan duman gerçek olan kişiyi gizlemeye genel durumlarda yeter, evet. Karşı taraftan bunu gizlemek için GM'e "gerçek Shun sol arkadaki" diye PM atabilirsiniz. Bundan sonrasında ise "birimiz şunu, birimiz bunu yapacak, şu taraftaki de bunu yapacak" şeklinde güruhtan genel olarak bahsedebilirsiniz RP'nizde, gerçek olanı gizlemek adına.

Klonların oluşma anında gizli bir şey yapmak gerçekten zor. Onun için gerçekten karşı tarafın dikkat etmiyor veya olanları göremiyor olması lazım. Öyle bir durum olduğunu düşünüyorsanız bir tuzak hazırlamayı deneyebilirsiniz, bu tuzağı da PM ile GM'e iletebilirsiniz. Bunu zırt pırt yapmamanızı öneriyoruz tabii. GM bunu reddedip direkt konuya yazmanızı da isteyebilir.

Soruna dönecek olursak, burada önemli olan bunshinlerin "tuzak" veya "pasif" olması değil, onlarla yapılacak olan hamlenin bir "tuzak" olması ve bir duruma karşı olarak kullanılması. Yani farazi bir sisin içerisinden zıplayarak çıkacak bir klonun (veya gerçek kişinin) hamlesini gizleyemezsiniz. Zira bu bir tuzak durumu veya başka bir şey değil, bu net bir saldırı. Karşı tarafın bunu bilmesi ve ona göre oynaması gerekiyor, buna verebileceği tepkileri de statları ve becerileri belirliyor. Eğer klon o sisin içerisinde kalacak ve rakibin o sisin içerisine girmesini bekleyecekse bu net bir tuzaktır ve çalışması için karşı tarafın bilmemesini gerektirir. Bu tarz durumlarda GM'e PM ile planınızı bildirip "bir klon oluşturacak ve ona sürpriz hazırlayacaktım." şeklinde bir ibareyi RP'nize ekleyebilirsiniz.
Kita Usagi wrote:
May 25th, 2020, 7:29 am
Mühürleme sanatı altındaki Eş Mühürleme dalında

"Birbirlerine tek veya çift taraflı enerji aktarabilir, bu aktarım gizli ve görünmez bir şekilde gerçekleşir."

Demekte; aynı zamanda A-Rank Raiton tekniği olan Raigata'da ise

"Kullanıcı kısa bir el mührü dizisinin ardından, bir elektrik akımına dönüşür ve ileriye doğru fırlar."

Elektrik akımı bir enerji olduğuna göre, Raigata tekniği ile Eş Mühürlemelerden birisinden giren kullanıcı, diğer mühürden çıkabilir mi?

İkinci sorum da, karakterlerimiz bu tip şeyleri kullanmayı öğrenmeden ne kadar bilgi sahibi olabileceği konusunda? Mesela kütüphanede Fuinjutsu ile ilgili bilgilere rastlamış, nasıl çalıştığını biliyor. Ama nasıl kullanacağını bilmiyor tarzında bir durum mümkün müdür? Yani nasıl çalıştığını kullanan kimseyle karşılaşmadan önce bir yerlerden okuyup öğrendikten sonra, kullanan birisini gördüğünde "Hee bak bunu biliyom, şimdi şöyle bişey olacak." diyebilir mi?
Raigata ile enerji aktarımı kullanılarak kişiler bir noktadan başka bir yere aktarılamaz.

İkinci soru için ise kişinin Ninshuu becerisi ve Potansiyel statı önem kazanmakta, eğer karakter daha önce karşılaşmamış veya araştırma yapmadıysa, bilgilendirilmediyse. Bilgisi varsa, bunu her ne şekilde edinmiş olursa olsun, o bilgileri istediği gibi kullanmakta özgür.

Karakterler genel olarak Fuuinjutsu'nun temel prensiplerini ve bir şeylerin mührünü bozup onları çalıştırmayı biliyor. Bunun ötesindeki spesifik bilgileri bilemeyebilir, veya bile de bilir. Bu karşılaşma anında stat ve becerilere göre karar verilir. Eğer siz araştırma yaparsanız ve biliyorsanız GM bu durumu da göz önüne alacaktır.
User avatar
Kita Usagi
Ishigakure
Ishigakure
Posts: 149
Joined: September 11th, 2018, 3:23 am

Re: Sorularınız

Post by Kita Usagi » May 29th, 2020, 11:22 pm

Merhabalar, Cynic-Sama ile öğreniyoruz programına katıldığım için çok mutluyum. Şimdiki sorum Metagaming ile alakalı.

Halihazırda devam etmekte olan 1.Sezon karşılaşmasında karakterim sırtı rakibe dönük şekilde konumlanmış durumda. Bu yüzden gelecek herhangi bir hamleyi göremiyor. Rakibim ise karakterime hızla yaklaşmakta. Karakterim bu durumda mantıken rakibin eski pozisyonda olduğunu düşünerek hamle yapmak durumunda. Ben bu hamle yerine yerimde durup savunma yapmış olsam, bu durum metagaming'e girer mi?

İkinci sorumda Raiton no Yoroi ile alakalı. Çok yaklaşan kişiler elektrik akımı ile çarpılır diyor. Bu elektrik akımı ne kadar kuvvetli olur? Hani hasar verecek kadar kuvvetli midir? Ya da bir uzvu bir süreliğine felç edebilir mi? Yoksa sadece "Iyyh, içim ürperdi" tarzında bir duruma mı düşer?

Edit: Tam Ninjutsu rehberine bakarken bir soru daha geldi aklıma. Chakra Kontrolü yüksek karakterler el mührüne ihtiyaç duymaz, ama bunu gp ile değil, rp in keşfetmeleri gerekir yazılmış. Karakterler bu bilgiyi biliyor mu? Yani chakra kontrolü yüksek kişiler bunu yapıyor ama benim kontrolüm o kadar iyi değil diyebilirler mi? Yani karakterler bunu hikayede keşfetmek için başta karşılaşmaları mı gerekir bunu kullanan birisiyle?
Image
Künye
İsim: Kita Usagi
Yaş: 17
Cinsiyet: Dişli bir dişi.
Element: Suiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 162.500
Prestij: 4
Ün: 26
Kullanılabilir GP: 0

Özellikler
► Show Spoiler
Profil
► Show Spoiler
Mod
► Show Spoiler
Efsanevi Yaratık
► Show Spoiler
Ninjutsu
► Show Spoiler
Taijutsu
► Show Spoiler
Genjutsu
► Show Spoiler
Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
► Show Spoiler
User avatar
Kotegawa Chisa
Ishigakure
Ishigakure
Posts: 215
Joined: August 31st, 2018, 1:59 am

Re: Sorularınız

Post by Kotegawa Chisa » May 30th, 2020, 12:18 am

Oyuncular arasındaki karşılaşmalar hakkında bir soru sormak istiyorum.

Hamle önceliğimiz bulunmadığı bir turda, karşımdaki oyuncu benden önce yazdığı takdirde ne yapmalıyım? Şöyle örnek vereyim, mesela karşımdaki oyuncu bana bir kunai fırlatacağını söyledi. Lakin benim yapacağım hamle sonucunda düşmanımın kunaisini fırlatamama gibi bir ihtimali mevcut. Bu durumda turumu yazarken nasıl yazmalıyım? Düşmanımın bana kunaiyi fırlattığını gördüğümü belirterek savunma turu şeklinde mi yazmalıyım? Yoksa hamlelerimiz aynı zamanda gerçekleşeceğini farz ederek kendi saldırımı mı yapmalıyım?
Image
Künye
İsim: Kotegawa Chisa
Yaş: 16
Cinsiyet: Kadın
Element: Katon
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 140.000
Prestij: 1
Kullanılabilir GP: 20
Ün: 39

Motivasyon
Korumak!
Chisa hangi durumda olursa olsun zayıflara yardım eder. İlk başlarda insanlar tarafından kabul görmek için yapmasına rağmen zamanla düşünceleri değişmiş ve onları gerçekten isteyerek korumaya başlamıştır.


Komplikasyon
Kardeş - Kotegawa Ooki
Kardeşi onun hayatındaki en önemli şeydir. Onun gözünde kardeşi ulaşılamaz bir noktada bulunan kişidir. Yine de zarar görmesinden aşırı derecede korktuğundan dolayı var gücüyle ona destek çıkmak istemektedir. Bunu o kadar kafaya takmıştır ki bazen basit şeylerde bile onun yerine yapmak istemektedir.



Özellikler
Momoiro no Chibi - Kısaca Momo -
Chisa, Asakura'da tüccara karşılık beklemeden gerçekleştirdiği yardımlar sonucunda, Asakura çevresinde bu ünvanla bilinmektedir. Özellikle kervanlar ve tüccarlar tarafından fazlasıyla tanınan Chisa, mağdur durumdaki bir tüccarın sorunlarının halledilmesine ön ayak olduğu için fazlasıyla seviliyor.


Profil
Güç: 5
Çeviklik: 9
Kondisyon: 4
Potansiyel: 3
Varlık: 8
Zeka: 5

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 4
[Varlık] Sosyalleşme: 4 - Favori
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 4
[Zeka] İzcilik: 1


Ninjutsu
D - Rank: Shunshin
B - Rank: Zukokku

Taijutsu
A - Rank: Iaido | Stil
B - Rank: Iaigiri


Genjutsu
D-Rank: Görünmez Kılıç
D - Rank: Rakumei no Jutsu
C - Rank: Kanryousou
B - Rank: Mugen Onsa
A - Rank: Kokuangyou no Jutsu


Sensör
C - Rank: Meishou-dou

Modlar
Barış

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Katanacığım(Normal Seviye)
User avatar
Ashikaga Shun
Kaçak
Kaçak
Posts: 120
Joined: June 18th, 2019, 2:57 pm

Re: Sorularınız

Post by Ashikaga Shun » May 30th, 2020, 1:08 am

Tekrardan selamlar. Arena süresince, rehberde bulamadığım / kavrayamadığım konuları sormaya devam ediyorum. Birazcık ucu açık, kesin bir yargıya bağlanmamış yerlere ışık tutmak amacı ile sizi bir miktar sorularım ile meşgul edeceğim. Umarım genel olarak işinize yarar, bunu biraz geribildirim vermek amacı ile yapıyorum. Bu sebeple sorularımın bir aciliyeti yoktur.

1- İlk sorum, tekrardan, Kage Bunshin no Jutsu üzerinden olacak. Rehberdeki açıklamasından alıntı yaparak başlayayım:
► Show Spoiler

Burada söylenenden yola çıkarak, Kage Bunshin'lerin üzerindeki patlayıcı parşömenlerin klonlanamadığını düşünüyorum. Ancak bir diğer shinobi ekipmanı olan sis bombalarının durumu tam olarak açık değil. Acaba sis bombaları, kompleks mekanizmalar sınıfına dahil midir?

2- İkinci sorum ise, Raigata isimli teknikten. Yine ilgili sorumun olduğu kısmı, alıntı yapayım:
► Show Spoiler

Elektrik formunda yol alırken, alacağımız herhangi bir Suiton saldırısı, sanki normal bedenimize uygulanıyormuş gibi birebir aynı şekilde işlediğini tahmin ediyorum, rehberdeki açıklamaya göre. Bu durumda, eğer saldırıya bedenen ve zihnen dayanabilecek bir vaziyetteysek, tekniği bozmadan hareketimize devam edebileceğimizi varsayabilir miyim? (Rehberde aksi belirtilmemesine rağmen sorduğumun farkındayım, ama Suiton ve Raiton'un birlikte etkileşimini tam olarak gözümde canlandıramadığım için sorma gereği duydum.)

3- Bu sefer, birebir dövüş özelinde bir soru sormak istiyorum. Birebir dövüşlerde, arenada, GM'imiz aksini belirtmediği sürece; yüz yüze bakan rakipler, birbirlerinin ne yaptıklarını bildiklerini varsayabilirler mi? Örnek vererek açıklamak gerekirse, aramızda belli bir mesafe olan rakibimiz el mühürleri yapmaya başladığı zaman; bu yaptığı el mühürlerini görüp, ona göre bir karar verdiğimiz iddia edebiliyor muyuz? (Bunun çok fazla duruma bağlı bir soru olduğunun farkındayım. Ekstrem durumlar hariç, GM mesajında aksi bir durum belirtilmediği anlar için sormaktayım.)

Soruların daha önce sorulup sorulmadığını kontrol ettim. Ama gözden kaçtıysa, kalitesiz sorular sorduysam, çok durumsal ve deneyerek görmek gerekiyorsa vs. şimdiden affola.

Teşekkürler!
Image
Künye

İsim: Ashikaga Shun
Yaş: 20
Cinsiyet: Erkek
Element: Fuuton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 3.000
Ün: 10
GP: 0
PP: 3



Motivasyon
Egosantrizm: Shun, hayatı tamamen tek kişilik yaşayan bir insandı. Bu hayatı, sadece kendisinin oynaması için oluşturulmuş bir oyun bahçesi olarak görüyordu. Tek gerçek insan oydu, her zaman oydu ve her zaman o olacaktı. Kendi arzularının peşinde koşmak, onun yaşama amacı haline gelmişti. Arzuladığı şeyleri söküp almak için güne uyanır, ertesi gün yine bu bilinçle uyanabilmek için uykuya dalardı. Değişken ruh hali ve sofistike zevkleri, o an için ne arzuladığını belirlerdi. Ama buradaki odak, Shun'un ne arzuladığı değil, arzuladığı şeyi elde etmek için gittiği yoldu. Bu yolda yürürken acı çekmek, hayal kırıklığına uğramak veya yolun sonunda coşkun bir mutluluğa kavuşmak... Yolun tümünden mutlu olan bir insandı Shun, yolu bitirebildiği ve arzusunu söküp alabildiği senaryolarda tabii. Geri kalan hiçbir şey veya hiçkimse önemli olmazdı. Düşündüğünü yapmalıydı, çünkü o tek ve özeldi. Ne olursa olsun, ne feda edilmesi gerekiyorsa edilsin. Her şeyin ve herkesin üstünde olmak, yaşama bilinciydi.

Galaksi Rehberi: Hangi yolu, nasıl yürümesi gerektiğine bu sayede karar verebilmişti Shun. Sofistik ve sanatsal zevkleri vardı bizimkinin, daha önce hiç görmediği bir yücelik karşısında erirdi. Yüce ve zengin şeylere sahip olmak, sanat eserlerinin doğumuna şahit olmak, kimsede ait olmayana sahip olmak gibi nice tutkuya sahipti. Fakat bunu asla ve asla, aynı yerde bağlı kalarak yapamazdı. Yepyeni şeyler görmeli ve her gördüğü muhteşem şeyi kendisine katmalı ve sahip olmalıydı. Bunu yapabilmek için yürürdü Shun, bir şeyler öğrenmek ve bunları kazanabilmek için. Kimsenin görmediğini görebilmek ve kimsenin sahibi olamadığı güzelliklere sahip olabilmek için. Zevkleri konusunda çok seçiciydi, paylaşmaktan da pek hoşlanmazdı Shun. Ama her zaman, ama her zaman onları göstermekten ve sahip olduğunun bilinmesinden hoşlanırdı. Onun galaksi rehberi de buydu işte, yüceliği söküp almak ve kendisine katmak!



Komplikasyon
Güvenli Alan; Varlık: Shun, kitleler arasında ki en dikkat çekici insan olması gerektiğini düşünür. Çünkü diğer insanlardan daha 'farklı' ve pekala daha özeldir. Shun'un güvenli alanı, en çok ilgi duyulanın, sözü dinlenilen ve akılda kalan insanın kendisi olduğu ortamlardı. Fakat normal insanlar gibi, aynı güvenli alanda yaşayabilen bir insan değildi o. Sürekli yoluna devam eden bir missing-nin olarak, ne yaparsa ve nereye giderse gitsin; kendi güvenli alanını da beraberinde getiren bir adamdı. En çok ilgi toplayanın (en etkileyicinin) Shun olmadığı, sözleri verenin ve tutanın o olmadığı her an, bu psikolojik ve toplumsal üstünlüğü geri almak için hemen hemen her şeyi yapabilir.



Özellikler
Ciğer Yarası: Karakter her ne kadar karaciğerindeki yaralanmayı iyileştirmişse de, tedavi sonrası rehabilitasyon süreci içerisinde kondisyon bakımından olumsuz etkilerle karşılaşması muhtemeldir. Bu nedenle karakter, eşit özellikteki kişilere nazaran daha çabuk yorulmakta ve yorgunluğu arttıkça direnci de düşmektedir. Karakterin aksiyonları rehabilitasyon sürecine doğrudan etki etmektedir. Tüm bu durum karakterin rutin hayatında herhangi bir engel oluşturmamaktadır.



Profil

Stat Listesi
Güç: 3
Çeviklik: 5
Kondisyon: 3
Potansiyel: 3
Varlık: 11
Zeka: 9

Beceri Listesi
Atletizm: 1
Akrobasi: 1
El Hassasiyeti: 1
Saklanma: 1
Form: 1
Ninshuu: 1
Aldatma: 1 {Favori}
Empati: 1
Sosyalleşme: 1
Tıp: 1
Farkındalık: 1
İzcilik: 1



Teknikler

Taijutsu
Shigure: C Rank

Genjutsu
Rakumei no Jutsu
Shibou no Jutsu
Magen: Bunshin
Teishi no Jutsu
Raigen

Ninjutsu
Shunshin



Ekipmanlar/Eşyalar
Yuna no Katana
2 Sentetik Misina, 5mt (Normal Kalite)
1 Patlayıcı Parşömen (Normal Kalite)
4 Sis Bombası (Normal Kalite)
3 Kunai (Normal Kalite)
3 Shuriken (Normal Kalite)
Altın Yüzük
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts: 458
Joined: August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » May 30th, 2020, 10:43 pm

Sorular birbirine yakın olduğundan bize en anlamlı gelen sıra ile cevaplayacağız. Sizin de böylece daha iyi anlayacağınızı düşünüyoruz.
Kotegawa Chisa wrote:
May 30th, 2020, 12:18 am
Oyuncular arasındaki karşılaşmalar hakkında bir soru sormak istiyorum.

Hamle önceliğimiz bulunmadığı bir turda, karşımdaki oyuncu benden önce yazdığı takdirde ne yapmalıyım? Şöyle örnek vereyim, mesela karşımdaki oyuncu bana bir kunai fırlatacağını söyledi. Lakin benim yapacağım hamle sonucunda düşmanımın kunaisini fırlatamama gibi bir ihtimali mevcut. Bu durumda turumu yazarken nasıl yazmalıyım? Düşmanımın bana kunaiyi fırlattığını gördüğümü belirterek savunma turu şeklinde mi yazmalıyım? Yoksa hamlelerimiz aynı zamanda gerçekleşeceğini farz ederek kendi saldırımı mı yapmalıyım?
Burada iki durum mevcut. Birinci durum karakterinizin düşmanın ne yaptığını görüp ona göre hareket alması, bir diğeri ise bunu umursamadan direkt harekete geçmesi.

İlk durumda düşman karakterin hareketini görebilmesi demek, karakterinizin bir an veya bir saniye bekleyip ortamı incelemesi demek oluyor. Yani olayları zaman sıralamasına koyduğunuzda mantıken önce düşmanınız, ardından bunu gören sizin karakteriniz hareket ediyor. Fakat olayların tam bilincinde olmuş oluyor karakteriniz.

İkinci durumda ise düşmanınız ile aynı anda veya çok yakın bir zamanda hareketinize başlıyorsunuz. Karakteriniz ilk yazan oyuncuyla benzer bir şekilde karşısındakinin hamlesini görmeden olaya dalmış oluyor. Bu bağlamda zaman sıralamasında benzer yerlerde oluyorsunuz.

Kabaca iki durum da geçerli, fakat ikinci durumun kilit noktası ise metagaming. Onun için de bir sonraki sorumuza geçmemiz gerekiyor.
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
Merhabalar, Cynic-Sama ile öğreniyoruz programına katıldığım için çok mutluyum. Şimdiki sorum Metagaming ile alakalı.

Halihazırda devam etmekte olan 1.Sezon karşılaşmasında karakterim sırtı rakibe dönük şekilde konumlanmış durumda. Bu yüzden gelecek herhangi bir hamleyi göremiyor. Rakibim ise karakterime hızla yaklaşmakta. Karakterim bu durumda mantıken rakibin eski pozisyonda olduğunu düşünerek hamle yapmak durumunda. Ben bu hamle yerine yerimde durup savunma yapmış olsam, bu durum metagaming'e girer mi?
Öncelikle şunu belirtmek lazım ki Arena'da bahsettiğiniz turda düşmanınız sizin üzerinize koşmuyor, sabit kalıp teknik uyguluyor. Fakat sorunun temeli bu olası hareket olduğu için durumun o şekilde olduğunu kabul ederek cevaplayacağız.

Bir önceki cevaptaki iki opsiyonu düşünerek şöyle bir cevap verilebilir: Eğer karakterinizin olayları bilerek ve görerek bir hamle almasını istiyorsanız önce onu olayları görecek konuma getirmeniz (burada arkasını dönmesi yeterli mesela), ardından olaylara nasıl tepki verdiğinizi yazmanız gerekli. Bunu yaptığınızda metagaming olmaz. Ancak ikinci opsiyonu seçecekseniz olayları bilmeden yazmanız gerekiyor.

İkinci durumda karakterinizi gerçekten fikirsiz kılmanız gerekiyor. Çünkü olaylar aşağı yukarı aynı zamanda gerçekleşiyor. Rakibiniz ilk adımını attığında siz de hareketleniyorsunuz gibi düşünebilirsiniz. Davranmanız gereken model; rakibinizin de sizin karakterinizin de olacak olayları bilmeyeceği şeklinde. Oyuncu olarak burada sizi kritik bir çizgi karşılıyor. Karakterinizin bilmediği bir şeyi biliyorsunuz en nihayetinde, ancak bunu herhangi bir mantıklı açıklama yapmadan oyuna yansıtmanız sözkonusu "metagaming" tanımına uyuyor ve emin olun bunu yaptığınızda öyle ya da böyle sırıtıyor. Yaptırımlarını soracak olursanız ise, "deneyin görün" demek düşüyor bize.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
3- Bu sefer, birebir dövüş özelinde bir soru sormak istiyorum. Birebir dövüşlerde, arenada, GM'imiz aksini belirtmediği sürece; yüz yüze bakan rakipler, birbirlerinin ne yaptıklarını bildiklerini varsayabilirler mi? Örnek vererek açıklamak gerekirse, aramızda belli bir mesafe olan rakibimiz el mühürleri yapmaya başladığı zaman; bu yaptığı el mühürlerini görüp, ona göre bir karar verdiğimiz iddia edebiliyor muyuz? (Bunun çok fazla duruma bağlı bir soru olduğunun farkındayım. Ekstrem durumlar hariç, GM mesajında aksi bir durum belirtilmediği anlar için sormaktayım.)
Bkz. 1. ve 2. sorunun cevapları
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
İkinci sorumda Raiton no Yoroi ile alakalı. Çok yaklaşan kişiler elektrik akımı ile çarpılır diyor. Bu elektrik akımı ne kadar kuvvetli olur? Hani hasar verecek kadar kuvvetli midir? Ya da bir uzvu bir süreliğine felç edebilir mi? Yoksa sadece "Iyyh, içim ürperdi" tarzında bir duruma mı düşer?
Arena bizim için epey bir deneyim kaynağı oldu. Daha ilk karşılaşmalar tam olarak bitmeden bile epey bir veri topladık diyebiliriz. Bu bağlamda tekniklerin üzerinden komple geçmeyi ve havada kalan kısımları düzeltmeyi düşünüyoruz. Kabaca bu soruyu da cevaplayacak olursak "normal bir elektrik çarpması" diyebiliz.
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
Edit: Tam Ninjutsu rehberine bakarken bir soru daha geldi aklıma. Chakra Kontrolü yüksek karakterler el mührüne ihtiyaç duymaz, ama bunu gp ile değil, rp in keşfetmeleri gerekir yazılmış. Karakterler bu bilgiyi biliyor mu? Yani chakra kontrolü yüksek kişiler bunu yapıyor ama benim kontrolüm o kadar iyi değil diyebilirler mi? Yani karakterler bunu hikayede keşfetmek için başta karşılaşmaları mı gerekir bunu kullanan birisiyle?
Öyle bir ihtimalin varlığından haberdarlar. Eğer bu onlar için önemli bir konsept ise araştırmayı deneyebilirler.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
1- İlk sorum, tekrardan, Kage Bunshin no Jutsu üzerinden olacak. Rehberdeki açıklamasından alıntı yaparak başlayayım:

---

Burada söylenenden yola çıkarak, Kage Bunshin'lerin üzerindeki patlayıcı parşömenlerin klonlanamadığını düşünüyorum. Ancak bir diğer shinobi ekipmanı olan sis bombalarının durumu tam olarak açık değil. Acaba sis bombaları, kompleks mekanizmalar sınıfına dahil midir?
Tekniklerin üzerinden geçilirken Bunshin tekniklerine özellikle odaklanmayı düşünüyoruz. Bu tarz durumlar havada kalmayacak şekilde bir açıklama getireceğiz. Soruya dönecek olursak: kopyalanır.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
2- İkinci sorum ise, Raigata isimli teknikten. Yine ilgili sorumun olduğu kısmı, alıntı yapayım:

---

Elektrik formunda yol alırken, alacağımız herhangi bir Suiton saldırısı, sanki normal bedenimize uygulanıyormuş gibi birebir aynı şekilde işlediğini tahmin ediyorum, rehberdeki açıklamaya göre. Bu durumda, eğer saldırıya bedenen ve zihnen dayanabilecek bir vaziyetteysek, tekniği bozmadan hareketimize devam edebileceğimizi varsayabilir miyim? (Rehberde aksi belirtilmemesine rağmen sorduğumun farkındayım, ama Suiton ve Raiton'un birlikte etkileşimini tam olarak gözümde canlandıramadığım için sorma gereği duydum.)
Raigata tekniğinde içinde bulunduğunuz hızda, herhangi bir suiton saldırısına uğrarsanız enerji formunuzu kaybedersiniz. Demek istenen şey oydu orada aslında. Suiton saldırısı bir hasar veriyorsa o da uygulanır. Tekniklerin üzerinden geçildikten sonra her şey daha anlaşılır olacak diye düşünüyoruz.
User avatar
Kita Usagi
Ishigakure
Ishigakure
Posts: 149
Joined: September 11th, 2018, 3:23 am

Re: Sorularınız

Post by Kita Usagi » June 2nd, 2020, 4:08 am

Shinobi Hapları kısmında

"Haplarda kötü kalite bulunmamaktadır. Haplardan aynı anda bir kaç tane almak kısa süreli olarak etkiyi arttırır fakat kusma, bulanık görme ve baş ağrısı gibi çeşitli yan etkileri vardır. Aşırı kullanımda zehirlenmeye yol açabilir."

Yazılmış. Aynı anda bir kaç tane alma durumu tek bir hap türünde mi geçerlidir? Yani karakter aynı anda hem Chakra, hem Kan, hem de Kondisyon hapı alsa, bu tarz yan etkiler oluşur mu? Yoksa sadece tek bir hap türünden bi kaç tane alınca mı bu yan etkiler oluşuyor?

İkinci sorum da Modlar ile alakalı. Bir moda bağlı bir jutsu aldığımız zaman, modumuz geliştirdiğimizde, jutsunun etkileri de güçlenir mi?

Mod yaratımındaki örneklerden gitmek gerekirse. Karakterin başlangıç safhasında C Rank Sabaku Fuyuu yarattığını düşünelim. Moduna safha atlattığında kumların hızının arttığı belirtilmiş. Bu hız artması sonucu Sabaku Fuyuu'nun hızı da artar mı? Ya da aynı şekilde B Rank Sabaku Kyuu'nun başlangıç safhasında yaratıldığını düşünelim. Mod safha atladığında 5-6 saniye olan süre 3-4 saniyeye düşer mi? Yoksa bu teknikler için kullanılan kumun hızı aynı mı kalır?
Image
Künye
İsim: Kita Usagi
Yaş: 17
Cinsiyet: Dişli bir dişi.
Element: Suiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 162.500
Prestij: 4
Ün: 26
Kullanılabilir GP: 0

Özellikler
► Show Spoiler
Profil
► Show Spoiler
Mod
► Show Spoiler
Efsanevi Yaratık
► Show Spoiler
Ninjutsu
► Show Spoiler
Taijutsu
► Show Spoiler
Genjutsu
► Show Spoiler
Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
► Show Spoiler
User avatar
Okawa Ringo
Ishigakure
Ishigakure
Posts: 113
Joined: February 25th, 2019, 1:04 am

Re: Sorularınız

Post by Okawa Ringo » June 10th, 2020, 1:47 pm

Selam çukulatalarım.
GM-Naruto wrote:Sairi no Jutsu [Gizli]
Kullanıcı elinde bulunan herhangi bir kesici silaha doğru üfler ve onu Fuuton chakrası ile kaplar. Bu, silahın kesici özelliğini arttırır ve silahın menzilini 1 metreye kadar uzatır. Bu süre boyunca silah etrafında havanın toparlandığı görülür, onun dışında tekniği ele veren bir şey bulunmaz. Teknik kullanıcı istediği sürece açık kalır ve chakra yer.
Şimdi şu teknik ile ilgili bir sorum vardı, şöyle; Örneğin elimizdeki kunai ile bu tekniği uyguladık ve menzili 1 metreye kadar çıkardık. Bu menzil keskin hava akımından oluşuyor. Peki silahın uzattığımız kısmı bloklanabilir mi?
Yani silahın kendisinden sonraki, chakra ile keskinleştirip uzattığımız kısmı fiziksel materyallerin içinden geçebiliyor mu?

İkinci sorum ise şöyle; "Kaiten Shuriken" ve "Shurikenshin" tekniklerini "Özel Geliştirme" almadan kombine edebilir miyiz?

Yani shurikenleri önce fuuton chakrası ile doldurup, ardından shurikenshin ile çok hızlı bir biçimde fırlatmak gibi bir uygulamayı rp içi mi denemeliyiz yoksa direkt özel bir geliştirme ile teknikleri birleştirmemiz mi gereklidir?
Image

ImageImageImage
Künye
İsim: Okawa Ringo
Yaş: 17
Cinsiyet: Erkek
Element: Fuuton
Seviye: C - Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 15.500
Prestij: 5
Ün: 18
Kullanılabilir GP: 0
Motivasyon
Savaşçının Gururu
Shinobiliğe, köyüne, kendi ideallerine, yoldaşlarına büyük bir gururla bağlıdır. İnandığı bu değerler karşısında hakarete uğramak, küçük düşürülmek onun için zıvanadan çıkmaya yeter de artar. Bir görevi başarıyla tamamlamak, emirlere uymak, her zaman her durumda ne gerekiyorsa koşulsuz şartsız onu yapmak için hareket eder. Çok değer verdiği ve ona yeniden yaşadığını hissettiren shinobi felsefesi, hiç bir koşulda geri adım atmamasına ve karşılaştığı her problem karşısında sonuna kadar hırsla savaşmasını sağlar.
Komplikasyon
Esaret
Henüz doğru düzgün cümleler bile kuramayan küçücük bir çocuk iken yaşadığı ağır ve derin travmalar; dünyayı çok geç tanıması ve hiç bitmeyeceğini sandığı esaret, kurtuluşundan sonra bile bir çok psikolojik sıkıntıyı beraberinde getirmiştir.
Bu sorunları büyüdükçe aşmasına karşın özgürlüğünün kısıtlanması onun için kabus gibidir. Esir alınmak, hapsedilmek, bağlanmak, işkence görmek gibi durumlar onun tekrar eski anılarının canlanmasına neden olmaktadır. Unutulması zor olan bu derin yaralar, ona büyük acı verir ve düzgün düşünememesine, paniklemesine, ağlamasına, sinir krizleri geçirmesine neden olur.
Özellikler
Sır Tutucu
Karakter Ishichou'nun komutuyla yaptığı seyahat sonucunda başka bir shinobinin sırrına vakıf olmuştur. Bununla birlikte, Ishichou'dan görevde eşlik ettiği shinobinin bilmemesi gereken başka bir emir almıştır. Bu, Ishichou'nun karaktere güvendiğini göstermekle birlikte karakteri olası ters bir durumda sorumluluğu alması gereken birinci kişi haline getirmiştir.

Profil
Güç: 5
Çeviklik: 7
Kondisyon: 7
Potansiyel: 6
Varlık: 3
Zeka: 3

Beceriler
Atletizm: 4
Akrobasi: 4 - Favori Beceri
El Hassasiyeti: 1
Saklanma: 3
Form: 2
Ninshuu: 1
Aldatma: 1
Empati: 1
Sosyalleşme: 1
Tıp: 1
Farkındalık: 3
İzcilik: 1

Efsanevi Yaratık

Altın Kartal | Gin


Ninjutsu
Fuuton - Furyuu - D Rank
Fuuton - Gyuki no Jutsu - C Rank
Fuuton - Kaiten Shuriken - C Rank
Fuuton - Renkuudan - B Rank
Fuuton - Sairi no Jutsu - B Rank [Gizli]

Ninpou - Shurikenshin - C Rank
Ninpou - Karasu Bunshin - C Rank
Ninpou - Shunshin - D Rank

Taijutsu
Ninja Ekipman Ustalığı - A Rank
Kullanıcının elinde kunai bir tantou veya wakizashi kadar etkili bir ölüm silahına dönüşür, hasar potansiyeli aşırı yükselir. Kunainin dayanıklılığı yettiği sürece defansif hamlelerinin etkisi tavan yapar. Havada hareket eden shurikenleri veya kunaileri bir başka shuriken veya kunai ile çarptırarak yönlerini değiştirebilir, yüksek derecelerde falso hareketini böylece oluşturabilir, bu hareketleri düşerken veya zıplarken yapabilir.

Ekipmanlar/Eşyalar

Standart Shinobi Çantası
Kunai (Normal Kalite) x3
Shuriken (Normal Kalite) x5
Sis Bombası (Normal Kalite) x2
Patlayıcı Parşömen (Normal Kalite) x1
5 mt. Sentetik Misina (Normal Kalite)

Özel Üretim Cübbe
Kunai (İyi Kalite) x9
Shuriken (İyi Kalite) x10
Shuriken (Normal Kalite) x10
Shuriken (Düşük Kalite) x5
Patlayıcı Parşömen (İyi Kalite) x4
Patlayıcı Parşömen Bağlı Kunai x3
Fuuma Shuriken
5 mt. Zincir Halat
Sargı Bezi

Kan Hapı (İyi Kalite) x1
Kondisyon Hapı (Normal Kalite) x1
Yemek Hapı (Normal Kalite) x1
Chakra Hapı (Normal Kalite) x1
İyileştirici Hapı (Normal Kalite) x1

Ekipmanların Kıyafet Üzerinde Dağılımı
► Show Spoiler
Kütüphane | Lejant
Post Reply

Return to “Sorular ve Öneriler”