Sorularınız

Naruto evreniyle alakalı sorularınızı ve önerilerinizi burada dile getirebilir, genel olarak sitelerin düzeni ve ilerleyişi hakkındaki sorularınızı sorabilirsiniz.
User avatar
Kita Usagi
Ishigakure
Ishigakure
Posts:252
Joined:September 11th, 2018, 3:23 am
Künye:
Re: Sorularınız

Post by Kita Usagi » May 29th, 2020, 11:22 pm

Merhabalar, Cynic-Sama ile öğreniyoruz programına katıldığım için çok mutluyum. Şimdiki sorum Metagaming ile alakalı.

Halihazırda devam etmekte olan 1.Sezon karşılaşmasında karakterim sırtı rakibe dönük şekilde konumlanmış durumda. Bu yüzden gelecek herhangi bir hamleyi göremiyor. Rakibim ise karakterime hızla yaklaşmakta. Karakterim bu durumda mantıken rakibin eski pozisyonda olduğunu düşünerek hamle yapmak durumunda. Ben bu hamle yerine yerimde durup savunma yapmış olsam, bu durum metagaming'e girer mi?

İkinci sorumda Raiton no Yoroi ile alakalı. Çok yaklaşan kişiler elektrik akımı ile çarpılır diyor. Bu elektrik akımı ne kadar kuvvetli olur? Hani hasar verecek kadar kuvvetli midir? Ya da bir uzvu bir süreliğine felç edebilir mi? Yoksa sadece "Iyyh, içim ürperdi" tarzında bir duruma mı düşer?

Edit: Tam Ninjutsu rehberine bakarken bir soru daha geldi aklıma. Chakra Kontrolü yüksek karakterler el mührüne ihtiyaç duymaz, ama bunu gp ile değil, rp in keşfetmeleri gerekir yazılmış. Karakterler bu bilgiyi biliyor mu? Yani chakra kontrolü yüksek kişiler bunu yapıyor ama benim kontrolüm o kadar iyi değil diyebilirler mi? Yani karakterler bunu hikayede keşfetmek için başta karşılaşmaları mı gerekir bunu kullanan birisiyle?
Image
Künye
İsim: Kita Usagi
Yaş: 17
Cinsiyet: Dişli bir dişi.
Element: Suiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 142.500
Prestij: 4
Ün: 26
Kullanılabilir GP: 0

Özellikler
► Show Spoiler
Profil
► Show Spoiler
Mod
► Show Spoiler
Efsanevi Yaratık
► Show Spoiler
Ninjutsu
► Show Spoiler
Taijutsu
► Show Spoiler
Genjutsu
► Show Spoiler
Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
► Show Spoiler
Jirou Ryu is my BITCH!
User avatar
Kotegawa Chisa
Ishigakure
Ishigakure
Posts:427
Joined:August 31st, 2018, 1:59 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kotegawa Chisa » May 30th, 2020, 12:18 am

Oyuncular arasındaki karşılaşmalar hakkında bir soru sormak istiyorum.

Hamle önceliğimiz bulunmadığı bir turda, karşımdaki oyuncu benden önce yazdığı takdirde ne yapmalıyım? Şöyle örnek vereyim, mesela karşımdaki oyuncu bana bir kunai fırlatacağını söyledi. Lakin benim yapacağım hamle sonucunda düşmanımın kunaisini fırlatamama gibi bir ihtimali mevcut. Bu durumda turumu yazarken nasıl yazmalıyım? Düşmanımın bana kunaiyi fırlattığını gördüğümü belirterek savunma turu şeklinde mi yazmalıyım? Yoksa hamlelerimiz aynı zamanda gerçekleşeceğini farz ederek kendi saldırımı mı yapmalıyım?
Image
Künye
İsim: Kotegawa Chisa
Yaş: 16
Cinsiyet: Kadın
Element: Katon
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 140.000
Prestij: 0
Kullanılabilir GP: 0
Ün: 40

Motivasyon
Korumak!
Chisa hangi durumda olursa olsun zayıflara yardım eder. İlk başlarda insanlar tarafından kabul görmek için yapmasına rağmen zamanla düşünceleri değişmiş ve onları gerçekten isteyerek korumaya başlamıştır.


Komplikasyon
Kardeş - Kotegawa Ooki
Kardeşi onun hayatındaki en önemli şeydir. Onun gözünde kardeşi ulaşılamaz bir noktada bulunan kişidir. Yine de zarar görmesinden aşırı derecede korktuğundan dolayı var gücüyle ona destek çıkmak istemektedir. Bunu o kadar kafaya takmıştır ki bazen basit şeylerde bile onun yerine yapmak istemektedir.



Özellikler
Momoiro no Chibi - Kısaca Momo -
Chisa, Asakura'da tüccara karşılık beklemeden gerçekleştirdiği yardımlar sonucunda, Asakura çevresinde bu ünvanla bilinmektedir. Özellikle kervanlar ve tüccarlar tarafından fazlasıyla tanınan Chisa, mağdur durumdaki bir tüccarın sorunlarının halledilmesine ön ayak olduğu için fazlasıyla seviliyor.


Profil
Güç: 5
Çeviklik: 9
Kondisyon: 4
Potansiyel: 3
Varlık: 8
Zeka: 5

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 4
[Varlık] Sosyalleşme: 4 - Favori
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 4
[Zeka] İzcilik: 1


Ninjutsu
D - Rank: Shunshin
B - Rank: Zukokku

Taijutsu
A - Rank: Iaido | Stil
B - Rank: Iaigiri
D-Rank: Hızlı Adımlar


Genjutsu
D-Rank: Görünmez Kılıç
D - Rank: Rakumei no Jutsu
C - Rank: Kanryousou
B - Rank: Mugen Onsa
A - Rank: Kokuangyou no Jutsu


Sensör
C - Rank: Meishou-dou

Modlar
Barış

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Katanacığım(Normal Seviye)
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts:568
Joined:August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » May 30th, 2020, 10:43 pm

Sorular birbirine yakın olduğundan bize en anlamlı gelen sıra ile cevaplayacağız. Sizin de böylece daha iyi anlayacağınızı düşünüyoruz.
Kotegawa Chisa wrote:
May 30th, 2020, 12:18 am
Oyuncular arasındaki karşılaşmalar hakkında bir soru sormak istiyorum.

Hamle önceliğimiz bulunmadığı bir turda, karşımdaki oyuncu benden önce yazdığı takdirde ne yapmalıyım? Şöyle örnek vereyim, mesela karşımdaki oyuncu bana bir kunai fırlatacağını söyledi. Lakin benim yapacağım hamle sonucunda düşmanımın kunaisini fırlatamama gibi bir ihtimali mevcut. Bu durumda turumu yazarken nasıl yazmalıyım? Düşmanımın bana kunaiyi fırlattığını gördüğümü belirterek savunma turu şeklinde mi yazmalıyım? Yoksa hamlelerimiz aynı zamanda gerçekleşeceğini farz ederek kendi saldırımı mı yapmalıyım?
Burada iki durum mevcut. Birinci durum karakterinizin düşmanın ne yaptığını görüp ona göre hareket alması, bir diğeri ise bunu umursamadan direkt harekete geçmesi.

İlk durumda düşman karakterin hareketini görebilmesi demek, karakterinizin bir an veya bir saniye bekleyip ortamı incelemesi demek oluyor. Yani olayları zaman sıralamasına koyduğunuzda mantıken önce düşmanınız, ardından bunu gören sizin karakteriniz hareket ediyor. Fakat olayların tam bilincinde olmuş oluyor karakteriniz.

İkinci durumda ise düşmanınız ile aynı anda veya çok yakın bir zamanda hareketinize başlıyorsunuz. Karakteriniz ilk yazan oyuncuyla benzer bir şekilde karşısındakinin hamlesini görmeden olaya dalmış oluyor. Bu bağlamda zaman sıralamasında benzer yerlerde oluyorsunuz.

Kabaca iki durum da geçerli, fakat ikinci durumun kilit noktası ise metagaming. Onun için de bir sonraki sorumuza geçmemiz gerekiyor.
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
Merhabalar, Cynic-Sama ile öğreniyoruz programına katıldığım için çok mutluyum. Şimdiki sorum Metagaming ile alakalı.

Halihazırda devam etmekte olan 1.Sezon karşılaşmasında karakterim sırtı rakibe dönük şekilde konumlanmış durumda. Bu yüzden gelecek herhangi bir hamleyi göremiyor. Rakibim ise karakterime hızla yaklaşmakta. Karakterim bu durumda mantıken rakibin eski pozisyonda olduğunu düşünerek hamle yapmak durumunda. Ben bu hamle yerine yerimde durup savunma yapmış olsam, bu durum metagaming'e girer mi?
Öncelikle şunu belirtmek lazım ki Arena'da bahsettiğiniz turda düşmanınız sizin üzerinize koşmuyor, sabit kalıp teknik uyguluyor. Fakat sorunun temeli bu olası hareket olduğu için durumun o şekilde olduğunu kabul ederek cevaplayacağız.

Bir önceki cevaptaki iki opsiyonu düşünerek şöyle bir cevap verilebilir: Eğer karakterinizin olayları bilerek ve görerek bir hamle almasını istiyorsanız önce onu olayları görecek konuma getirmeniz (burada arkasını dönmesi yeterli mesela), ardından olaylara nasıl tepki verdiğinizi yazmanız gerekli. Bunu yaptığınızda metagaming olmaz. Ancak ikinci opsiyonu seçecekseniz olayları bilmeden yazmanız gerekiyor.

İkinci durumda karakterinizi gerçekten fikirsiz kılmanız gerekiyor. Çünkü olaylar aşağı yukarı aynı zamanda gerçekleşiyor. Rakibiniz ilk adımını attığında siz de hareketleniyorsunuz gibi düşünebilirsiniz. Davranmanız gereken model; rakibinizin de sizin karakterinizin de olacak olayları bilmeyeceği şeklinde. Oyuncu olarak burada sizi kritik bir çizgi karşılıyor. Karakterinizin bilmediği bir şeyi biliyorsunuz en nihayetinde, ancak bunu herhangi bir mantıklı açıklama yapmadan oyuna yansıtmanız sözkonusu "metagaming" tanımına uyuyor ve emin olun bunu yaptığınızda öyle ya da böyle sırıtıyor. Yaptırımlarını soracak olursanız ise, "deneyin görün" demek düşüyor bize.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
3- Bu sefer, birebir dövüş özelinde bir soru sormak istiyorum. Birebir dövüşlerde, arenada, GM'imiz aksini belirtmediği sürece; yüz yüze bakan rakipler, birbirlerinin ne yaptıklarını bildiklerini varsayabilirler mi? Örnek vererek açıklamak gerekirse, aramızda belli bir mesafe olan rakibimiz el mühürleri yapmaya başladığı zaman; bu yaptığı el mühürlerini görüp, ona göre bir karar verdiğimiz iddia edebiliyor muyuz? (Bunun çok fazla duruma bağlı bir soru olduğunun farkındayım. Ekstrem durumlar hariç, GM mesajında aksi bir durum belirtilmediği anlar için sormaktayım.)
Bkz. 1. ve 2. sorunun cevapları
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
İkinci sorumda Raiton no Yoroi ile alakalı. Çok yaklaşan kişiler elektrik akımı ile çarpılır diyor. Bu elektrik akımı ne kadar kuvvetli olur? Hani hasar verecek kadar kuvvetli midir? Ya da bir uzvu bir süreliğine felç edebilir mi? Yoksa sadece "Iyyh, içim ürperdi" tarzında bir duruma mı düşer?
Arena bizim için epey bir deneyim kaynağı oldu. Daha ilk karşılaşmalar tam olarak bitmeden bile epey bir veri topladık diyebiliriz. Bu bağlamda tekniklerin üzerinden komple geçmeyi ve havada kalan kısımları düzeltmeyi düşünüyoruz. Kabaca bu soruyu da cevaplayacak olursak "normal bir elektrik çarpması" diyebiliz.
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
Edit: Tam Ninjutsu rehberine bakarken bir soru daha geldi aklıma. Chakra Kontrolü yüksek karakterler el mührüne ihtiyaç duymaz, ama bunu gp ile değil, rp in keşfetmeleri gerekir yazılmış. Karakterler bu bilgiyi biliyor mu? Yani chakra kontrolü yüksek kişiler bunu yapıyor ama benim kontrolüm o kadar iyi değil diyebilirler mi? Yani karakterler bunu hikayede keşfetmek için başta karşılaşmaları mı gerekir bunu kullanan birisiyle?
Öyle bir ihtimalin varlığından haberdarlar. Eğer bu onlar için önemli bir konsept ise araştırmayı deneyebilirler.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
1- İlk sorum, tekrardan, Kage Bunshin no Jutsu üzerinden olacak. Rehberdeki açıklamasından alıntı yaparak başlayayım:

---

Burada söylenenden yola çıkarak, Kage Bunshin'lerin üzerindeki patlayıcı parşömenlerin klonlanamadığını düşünüyorum. Ancak bir diğer shinobi ekipmanı olan sis bombalarının durumu tam olarak açık değil. Acaba sis bombaları, kompleks mekanizmalar sınıfına dahil midir?
Tekniklerin üzerinden geçilirken Bunshin tekniklerine özellikle odaklanmayı düşünüyoruz. Bu tarz durumlar havada kalmayacak şekilde bir açıklama getireceğiz. Soruya dönecek olursak: kopyalanır.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
2- İkinci sorum ise, Raigata isimli teknikten. Yine ilgili sorumun olduğu kısmı, alıntı yapayım:

---

Elektrik formunda yol alırken, alacağımız herhangi bir Suiton saldırısı, sanki normal bedenimize uygulanıyormuş gibi birebir aynı şekilde işlediğini tahmin ediyorum, rehberdeki açıklamaya göre. Bu durumda, eğer saldırıya bedenen ve zihnen dayanabilecek bir vaziyetteysek, tekniği bozmadan hareketimize devam edebileceğimizi varsayabilir miyim? (Rehberde aksi belirtilmemesine rağmen sorduğumun farkındayım, ama Suiton ve Raiton'un birlikte etkileşimini tam olarak gözümde canlandıramadığım için sorma gereği duydum.)
Raigata tekniğinde içinde bulunduğunuz hızda, herhangi bir suiton saldırısına uğrarsanız enerji formunuzu kaybedersiniz. Demek istenen şey oydu orada aslında. Suiton saldırısı bir hasar veriyorsa o da uygulanır. Tekniklerin üzerinden geçildikten sonra her şey daha anlaşılır olacak diye düşünüyoruz.
User avatar
Kita Usagi
Ishigakure
Ishigakure
Posts:252
Joined:September 11th, 2018, 3:23 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kita Usagi » June 2nd, 2020, 4:08 am

Shinobi Hapları kısmında

"Haplarda kötü kalite bulunmamaktadır. Haplardan aynı anda bir kaç tane almak kısa süreli olarak etkiyi arttırır fakat kusma, bulanık görme ve baş ağrısı gibi çeşitli yan etkileri vardır. Aşırı kullanımda zehirlenmeye yol açabilir."

Yazılmış. Aynı anda bir kaç tane alma durumu tek bir hap türünde mi geçerlidir? Yani karakter aynı anda hem Chakra, hem Kan, hem de Kondisyon hapı alsa, bu tarz yan etkiler oluşur mu? Yoksa sadece tek bir hap türünden bi kaç tane alınca mı bu yan etkiler oluşuyor?

İkinci sorum da Modlar ile alakalı. Bir moda bağlı bir jutsu aldığımız zaman, modumuz geliştirdiğimizde, jutsunun etkileri de güçlenir mi?

Mod yaratımındaki örneklerden gitmek gerekirse. Karakterin başlangıç safhasında C Rank Sabaku Fuyuu yarattığını düşünelim. Moduna safha atlattığında kumların hızının arttığı belirtilmiş. Bu hız artması sonucu Sabaku Fuyuu'nun hızı da artar mı? Ya da aynı şekilde B Rank Sabaku Kyuu'nun başlangıç safhasında yaratıldığını düşünelim. Mod safha atladığında 5-6 saniye olan süre 3-4 saniyeye düşer mi? Yoksa bu teknikler için kullanılan kumun hızı aynı mı kalır?
Image
Künye
İsim: Kita Usagi
Yaş: 17
Cinsiyet: Dişli bir dişi.
Element: Suiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 142.500
Prestij: 4
Ün: 26
Kullanılabilir GP: 0

Özellikler
► Show Spoiler
Profil
► Show Spoiler
Mod
► Show Spoiler
Efsanevi Yaratık
► Show Spoiler
Ninjutsu
► Show Spoiler
Taijutsu
► Show Spoiler
Genjutsu
► Show Spoiler
Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
► Show Spoiler
Jirou Ryu is my BITCH!
User avatar
Okawa Ringo
Ishigakure
Ishigakure
Posts:251
Joined:February 25th, 2019, 1:04 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Okawa Ringo » June 10th, 2020, 1:47 pm

Selam çukulatalarım.
GM-Naruto wrote:Sairi no Jutsu [Gizli]
Kullanıcı elinde bulunan herhangi bir kesici silaha doğru üfler ve onu Fuuton chakrası ile kaplar. Bu, silahın kesici özelliğini arttırır ve silahın menzilini 1 metreye kadar uzatır. Bu süre boyunca silah etrafında havanın toparlandığı görülür, onun dışında tekniği ele veren bir şey bulunmaz. Teknik kullanıcı istediği sürece açık kalır ve chakra yer.
Şimdi şu teknik ile ilgili bir sorum vardı, şöyle; Örneğin elimizdeki kunai ile bu tekniği uyguladık ve menzili 1 metreye kadar çıkardık. Bu menzil keskin hava akımından oluşuyor. Peki silahın uzattığımız kısmı bloklanabilir mi?
Yani silahın kendisinden sonraki, chakra ile keskinleştirip uzattığımız kısmı fiziksel materyallerin içinden geçebiliyor mu?

İkinci sorum ise şöyle; "Kaiten Shuriken" ve "Shurikenshin" tekniklerini "Özel Geliştirme" almadan kombine edebilir miyiz?

Yani shurikenleri önce fuuton chakrası ile doldurup, ardından shurikenshin ile çok hızlı bir biçimde fırlatmak gibi bir uygulamayı rp içi mi denemeliyiz yoksa direkt özel bir geliştirme ile teknikleri birleştirmemiz mi gereklidir?
Image

Image
Künye
İsim: Okawa Ringo
Yaş: 17
Cinsiyet: Erkek
Element: Fuuton
Seviye: C - Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 15.500
Prestij: 0
Ün: 23
Kullanılabilir GP: 0
Motivasyon
Savaşçının Gururu
Shinobiliğe, köyüne, kendi ideallerine, yoldaşlarına büyük bir gururla bağlıdır. İnandığı bu değerler karşısında hakarete uğramak, küçük düşürülmek onun için zıvanadan çıkmaya yeter de artar. Bir görevi başarıyla tamamlamak, emirlere uymak, her zaman her durumda ne gerekiyorsa koşulsuz şartsız onu yapmak için hareket eder. Çok değer verdiği ve ona yeniden yaşadığını hissettiren shinobi felsefesi, hiç bir koşulda geri adım atmamasına ve karşılaştığı her problem karşısında sonuna kadar hırsla savaşmasını sağlar.
Komplikasyon
Esaret
Henüz doğru düzgün cümleler bile kuramayan küçücük bir çocuk iken yaşadığı ağır ve derin travmalar; dünyayı çok geç tanıması ve hiç bitmeyeceğini sandığı esaret, kurtuluşundan sonra bile bir çok psikolojik sıkıntıyı beraberinde getirmiştir.
Bu sorunları büyüdükçe aşmasına karşın özgürlüğünün kısıtlanması onun için kabus gibidir. Esir alınmak, hapsedilmek, bağlanmak, işkence görmek gibi durumlar onun tekrar eski anılarının canlanmasına neden olmaktadır. Unutulması zor olan bu derin yaralar, ona büyük acı verir ve düzgün düşünememesine, paniklemesine, ağlamasına, sinir krizleri geçirmesine neden olur.
Özellikler
Sır Tutucu
Karakter Ishichou'nun komutuyla yaptığı seyahat sonucunda başka bir shinobinin sırrına vakıf olmuştur. Bununla birlikte, Ishichou'dan görevde eşlik ettiği shinobinin bilmemesi gereken başka bir emir almıştır. Bu, Ishichou'nun karaktere güvendiğini göstermekle birlikte karakteri olası ters bir durumda sorumluluğu alması gereken birinci kişi haline getirmiştir.

Profil
Güç: 5
Çeviklik: 7
Kondisyon: 7
Potansiyel: 6
Varlık: 3
Zeka: 3

Beceriler
Atletizm: 4
Akrobasi: 4 - Favori Beceri
El Hassasiyeti: 1
Saklanma: 3
Form: 2
Ninshuu: 1
Aldatma: 1
Empati: 1
Sosyalleşme: 1
Tıp: 1
Farkındalık: 3
İzcilik: 1

Mod

Jūryokugan

Efsanevi Yaratık

Kaya Kartalı | Gin

Ninjutsu

Fuuton - Furyuu - D Rank
Fuuton - Gyuki no Jutsu - C Rank
Fuuton - Kaiten Shuriken - C Rank
Fuuton - Renkuudan - B Rank
Fuuton - Sairi no Jutsu - B Rank [Gizli]

Ninpou - Shurikenshin - C Rank
Ninpou - Karasu Bunshin no Jutsu - C Rank
Ninpou - Shunshin - D Rank

Taijutsu

Ninja Ekipman Ustalığı - A Rank
Kullanıcının elinde kunai, bir tantou veya wakizashi kadar etkili bir ölüm silahına dönüşür, hasar potansiyeli aşırı yükselir. Kunainin dayanıklılığı yettiği sürece defansif hamlelerinin etkisi tavan yapar. Havada hareket eden shurikenleri veya kunaileri bir başka shuriken veya kunai ile çarptırarak yönlerini değiştirebilir, yüksek derecelerde falso hareketini böylece oluşturabilir, bu hareketleri düşerken veya zıplarken yapabilir.

Ekipmanlar/Eşyalar

Standart Shinobi Çantası
Kunai (Normal Kalite) x3
Shuriken (Normal Kalite) x5
Sis Bombası (Normal Kalite) x2
Patlayıcı Parşömen (Normal Kalite) x1
5 mt. Sentetik Misina (Normal Kalite)

Özel Üretim Cübbe
Kunai (İyi Kalite) x9
Shuriken (İyi Kalite) x10
Shuriken (Normal Kalite) x10
Shuriken (Düşük Kalite) x5
Patlayıcı Parşömen (İyi Kalite) x4
Patlayıcı Parşömen Bağlı Kunai x3
Fuuma Shuriken
5 mt. Zincir Halat
Sargı Bezi

Kan Hapı (İyi Kalite) x1
Kondisyon Hapı (Normal Kalite) x1
Yemek Hapı (Normal Kalite) x1
Chakra Hapı (Normal Kalite) x1
İyileştirici Hapı (Normal Kalite) x1

Ekipmanların Kıyafet Üzerinde Dağılımı
► Show Spoiler
意志

Kütüphane | Lejant
User avatar
Kasumikage Teki
Kusagakure
Kusagakure
Posts:343
Joined:October 22nd, 2018, 2:54 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kasumikage Teki » August 25th, 2020, 10:34 am

PP ödenerek öğrenilmiş gizli jutsular geliştirilirken sadece rank GP'si mi ödeniyor? Yoksa aynı şekilde gizliliğinden kaynaklı PP ödemesi de yapıyor muyuz aynı oranda?
Image
ImageImageImage ImageImageImageImageImageImage


Künye
İsim: Kasumikage Teki
Yaş: 20
Cinsiyet: Erkek
Element: Suiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 30.000
Prestij: 2
Ün: 29
Kullanılabilir GP: 0

Motivasyon
Bilinmek ve Saygı duyulmak; Teki her zaman saygı duyulan bir insan olmaktan keyif almıştır. Her zaman daha güçlü olmak, tebrik edilmek ister. Bu yüzden de shinobiliğe çok önem verir. Her zaman kendisinin seviye olarak üstünde birileri olacağının bilincindedir ve bu duygu onun çalışmalarına daha fazla enerji harcamasına sebep olur.

Komplikasyon
Karanlık; Karakter Kusagakure ile Riaru arasında geçen savaşta yoğun zihinsel saldırılara maruz kalmıştır. Saldırılar sebebiyle, karakter karanlık ortamlarda sanrılar görmektedir.
Karakter yoğun çabalar sonucunda sanrıları bir nebze de olsa def edebilmeyi başarmıştır. Karakter eğer bir kaç metre önünü görebileceği bir ışık kaynağına sahipse sandırlara negatif bir etki altında kalmadan karşı koyabilir. Bu mesafenin altında, karanlık karaktere ne kadar yakınsa sanrıların şiddeti o kadar artar. Eğer karakter zifiri karanlıktaysa sanrılar standart kuvvetlerine ulaşır.
Sanrılar karaktere olmayan silüetler ve sesler şeklinde gelir. Bu sanrılar karakterin stres seviyesini hızla arttırır, rasyonel düşünmesini engelleyebilir. En ağır şeklinde karakterin bir ışık kaynağı bulana kadar kaçmasına sebebiyet verebilir.

Özellikler

Profil
Güç: 5
Çeviklik: 6
Kondisyon: 6
Potansiyel: 6
Varlık: 6
Zeka: 5

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 3
[Çeviklik] Akrobasi: 3
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 3
[Kondisyon] Form: 8 (2. Favori)
[Potansiyel] Ninshuu: 7 (1. Favori)
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 2
[Zeka] Farkındalık: 4
[Zeka] İzcilik: 1


Kekkei Genkai
Dokuton; Kyousui No Yoroi
Atlama;Zırh Rekleksi

Ninjutsu
Suiton; Suiwa
Suiton; Mizurappa
Suiton; Bousen No Jutsu
Ninpou; Kage Bunshin no Jutsu
Ninpou; Shunshin
Ninpou; Otonaku Ashi no Jutsu
Ninpou; Kuchiyose no Jutsu; Hiyaki


Taijutsu
Shigure Stili (A-Rank)
Shigure Kenjutsu; Hadan
Shigure Kenjutsu; Hade
Suiseiki Stili (C-Rank)
Suiseiki: Kaidan


Genjutsu

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Katana; Kitsune (İyi Kalite) (Aile Yadigarı)
Kar Küresi (Görev Hatırası)
Özel Üretim Siyah Termal Tulum
Özel Üretim Matara
Özel Üretim Bacak Aparatı (x2)
Özel Üretim Koruyucu Gözlük
Minik El Feneri
Zippo Çakmak
2 Kan Hapı (Normal)
1 Çakra Hapı (Normal)
2 Kondisyon Hapı (İyi)
2 İyileştirici Hap (Normal)
1 Yemek Hapı (Normal)
3 Kunai (Normal Kalite)
5 Shuriken (Normal Kalite)
5mt. Sentetik Misina (Normal Kalite)
1 Patlayıcı Parşömen (Normal Kalite)
2 Sis bombası (Normal Kalite)

User avatar
Oita Butsuo
Ishigakure
Ishigakure
Posts:318
Joined:September 1st, 2018, 2:42 pm
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Oita Butsuo » August 26th, 2020, 1:17 pm

Meishou-dou yeteneğine sahip biri yeterli seviyede Ninshuu becerisiyle hangi jutsu'nun yapılacağını öngörebilir mi?
Image
Künye
İsim: Oita Butsuo
Yaş: 18
Cinsiyet: Erkek
Element: Doton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 481.250
Prestij: 0
Ün: 31
Kullanılabilir GP: 0

Motivasyon
Hayaletin peşinde…

Butsuo, çocukluk aşkına adını duyurmak, hatta tekrar bir araya gelmek için yaşamaktadır. Bunun en kolay yolunun da ünlü olmak olduğuna karar vermiştir. Kumiko’nun duyduğunda gurur duyacağı, hoşuna gideceği hatta peşinden koşacağı bir ün.

Görev Bilinci
Butsuo, beklentisi veya umudu olmasa da dünyayı daha iyi bir yer haline getirmeyi kendine görev edinmiştir. Bu görev sonucunda bir ödül veya sonuç beklediği bir görev değil, elde edilen tatminin sadece görevini yapmak olduğu bir görevdir. Ayrıca iyi bir insan olduğuna kendini inandırabilmesi konusunda iyi bir insan olmanın gerektirdiği eylemleri yapmasının faydalı olduğunu da fark etmiştir. Kafasındaki Kumiko’nun ideallerini de desteklemektedir bu görev. Butsuo, kendini daha iyi hissetmek için faydalı işler yapma gereksinimi duymaktadır artık.
Komplikasyon
-
Özellikler
Korucu
Karakter, Shirakami Vadi Ormanı'nda yaşanan hadise neticesinde, tüm dünyadan izole bir şekilde bu ormanda yaşayan halkın koruyucusu konumuna gelmiştir. Bizzat Ishichou tarafından bu göreve atanması neticesinde, söz konusu halk nazarında güvenilir ve her işlerini halledecek kişi olarak görülmektedir. Aynı zamanda, söz konusu halkın istekleri olması halinde, karakter bu görevlere öncelikli olarak atanacak kişidir. Bu sebeple, karakter başka kurguların içinde olsa dahi, söz konusu halktan talep gelmesi halinde, durum ne olursa olsun bu halka yardım etmek zorundadır.
Yeni Avcılar
Karakter Bingo Kitabı’nda bulunan bir kaçağı başarılı bir şekilde avlamış olduğu için shinobiler içerisinde daha tanınır hale gelmiştir. Bu tanınmanın getirisi olarak da, diğer shinobilerle girdikleri etkileşimlerde, daha saygı duyulur ve sözleri daha dinlenir olmaktadır. Karakterin durum içerisinde mantıklı hareketleri –mevcut stat ve becerileri de dikkate alınarak- diğer shinobiler tarafından fazla sorgulanmaz.

Bu özellik GP veya PP harcayarak geliştirilemez. Tamamen kurgusal bir yapısı bulunması nedeniyle, karakter bu özelliği kaybedebilir.
Üç Kişinin Sırrı
Ishichou ile karakter arasında geçen konuşmalar sırasında karaktere verilen gizli görev nedeniyle, Ishichou’nun karaktere duyduğu güven artmıştır. Bu sayede karakter Ishichou’ya daha ulaşabilir olduğu gibi, karakterin bilgi erişimi, görüş alışverişi veya benzeri konularda Ishichou tarafından daha iyi bir yönlendirilmesi muhtemeldir. Bununla birlikte, Ishichou’nun artan güveni karakterler üzerinde başarı konusunda daha büyük baskı oluşturmaktadır. Karakter hatalı karar almaktan ve hatalı adımlar atmaktan çekinmektedir. Bu nedenle karakter, doğrudan bir aksiyon alırken daha öncekilere nazaran daha düşünceli bir şekilde hareket etmektedir.

Bu özellik karakterin diğer shinobi ve kişilerle etkileşimine herhangi bir etkide bulunmaz. Bununla birlikte tamamen kurgusal bir yapısı bulunması nedeniyle, karakter bu özelliği kaybedebilir.
Profil
Güç: 11
Çeviklik: 7
Kondisyon: 9
Potansiyel: 2
Varlık: 3
Zeka: 3

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(Favori): 12
[Çeviklik] Akrobasi: 7
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form(Favori): 6
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1


Ninjutsu
Doton: Domu
Doton: Doryuu Shiki
Ninpou: Otonaku Ashi no Jutsu
Taijutsu
A-Rank Juudaichi
A-Rank Headbutt
C-Rank Oukashou
Sensör
A-Rank Meishou-Dou
Genjutsu
-

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kan Hapı (İyi Kalite)
2xKondisyon Hapı (Normal Kalite+İyi Kalite)
Chakra Hapı (İyi Kalite)
5x Patlayıcı Parşömen (İyi Kalite)
5xÖzel Üretim Sis bombası
5xIşık Bombası
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts:568
Joined:August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » August 30th, 2020, 2:07 am

Kita Usagi wrote:
June 2nd, 2020, 4:08 am
Aynı anda bir kaç tane alma durumu tek bir hap türünde mi geçerlidir? Yani karakter aynı anda hem Chakra, hem Kan, hem de Kondisyon hapı alsa, bu tarz yan etkiler oluşur mu? Yoksa sadece tek bir hap türünden bi kaç tane alınca mı bu yan etkiler oluşuyor?
Birden fazla hap tükettiğinizde, hapın türü farklı olsa da yan etkiler görülebilir.
Kita Usagi wrote:
June 2nd, 2020, 4:08 am
İkinci sorum da Modlar ile alakalı. Bir moda bağlı bir jutsu aldığımız zaman, modumuz geliştirdiğimizde, jutsunun etkileri de güçlenir mi?
Tam olarak olmasa da, hayır. Tekniğin seviyesi ve yapabildikleri belli. Bunlar genelde spesifik şeyler oluyorlar ve mod veya bir atlamadan daha dar oluyorlar. Teknik yaratılırken zaten tekniğin ne kadar sürede düşmanı saracağı, kabaca ne kadar hasar vereceği belli oluyor. Bunlar gelişmez ve aynı kalır. Fakat modu safha atlayan kişi eski teknikleri kullanırken daha randımanlı sonuçlar elde edebilir.
Okawa Ringo wrote:
June 10th, 2020, 1:47 pm
Örneğin elimizdeki kunai ile bu tekniği uyguladık ve menzili 1 metreye kadar çıkardık. Bu menzil keskin hava akımından oluşuyor. Peki silahın uzattığımız kısmı bloklanabilir mi?
Hayır, bloklanmaz. Uzatılan kısım, temel olarak 'hava' olduğu için karşısına çıkan fiziksel materyallerin üzerinden akıp gider. Üzerinden aktığı şey ise canlı doku gibi hasara açık bir materyal ise, hasar verebilir.
Okawa Ringo wrote:
June 10th, 2020, 1:47 pm
"Kaiten Shuriken" ve "Shurikenshin" tekniklerini "Özel Geliştirme" almadan kombine edebilir miyiz?
RP içerisinde deneyebilirsiniz ama teknik geliştirmeyle de birleştirmeyi deneyebilirsiniz.
Kasumikage Teki wrote:
August 25th, 2020, 10:34 am
PP ödenerek öğrenilmiş gizli jutsular geliştirilirken sadece rank GP'si mi ödeniyor? Yoksa aynı şekilde gizliliğinden kaynaklı PP ödemesi de yapıyor muyuz aynı oranda?
Sadece GP'sini ödemeniz yeterli.
Oita Butsuo wrote:
August 26th, 2020, 1:17 pm
Meishou-dou yeteneğine sahip biri yeterli seviyede Ninshuu becerisiyle hangi jutsu'nun yapılacağını öngörebilir mi?
Rehberde şöyle bir ifade geçmekte Meishou-dou için;
GM - Naruto wrote:
August 26th, 2018, 2:13 am
B Rank;
  • Kişi, gizli olmayan her tekiğin chakra izlerini inceler, bunun sonucunda menzil içerisinde kalan etkileri daha derinlemesine hissedebilme yeteneğini geliştirir. Böylece, kişi, menzil içerisinde hazırlanan her tekniği, teknik daha el mührü safhasındayken önceden bilebilir ve hedefini tayin edebilir hale gelir. Eğer hazırlanan teknik gizli bir teknik ise, kişi sadece bu tekniğin seviyesi ve elementi hakkında bir fikir edinir.
Halihazırda böyle bir özellik mevcut kısacası. Eğer sorunuz düşük seviyelerde de bunun mümkün olup olmadığıysa, deneyip görmeniz gerekli diyebilirim sadece.
User avatar
Kita Usagi
Ishigakure
Ishigakure
Posts:252
Joined:September 11th, 2018, 3:23 am
Künye:

Re: Sorularınız

Post by Kita Usagi » August 30th, 2020, 2:54 am

Bir sorum daha var sayın hakim bey,

Şu an hali hazırda bulunan moduma, atalama alarak Suiton bazlı ninjutsuları buz elementi gibi kullanabilme imkanım var mı? Sonuçta mod etrafımdaki havanın sıcaklığını ve vücut sıcaklığımı düşürüyor. Bu sıcaklık düşürme işlemini buz parçalarını tekniğin kullanımındaki suyun içine sokarak, bir iki saniyelik gecikme ile buza çevirebilir miyim?

Ya da moda atlama alarak buz elementi alma gibi bir durumum var mı?
Image
Künye
İsim: Kita Usagi
Yaş: 17
Cinsiyet: Dişli bir dişi.
Element: Suiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 142.500
Prestij: 4
Ün: 26
Kullanılabilir GP: 0

Özellikler
► Show Spoiler
Profil
► Show Spoiler
Mod
► Show Spoiler
Efsanevi Yaratık
► Show Spoiler
Ninjutsu
► Show Spoiler
Taijutsu
► Show Spoiler
Genjutsu
► Show Spoiler
Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
► Show Spoiler
Jirou Ryu is my BITCH!
User avatar
Cynic
Laplace
Laplace
Posts:568
Joined:August 24th, 2018, 10:41 pm

Re: Sorularınız

Post by Cynic » August 31st, 2020, 9:09 pm

Verilen örneği es geçip sadece şu kısma cevap vereceğim;
Kita Usagi wrote:
August 30th, 2020, 2:54 am
... moda atlama alarak buz elementi alma gibi bir durumum var mı?
Direkt olarak spesifik bir element için ayrı bir mod alınmasını öneriyoruz. Fakat modunuz buz ile alakalıysa modunuzun çapı içerisinde buz ile alakalı bir teknik yaratabilirsiniz.

Farzı misal, eğer modunuz size buz parçacıkları yaratmanızı ve onları kontrol etmenizi sağlıyorsa bunun üzerinden giderek buz taneleriyle alakalı teknikler yaratabilirsiniz, fakat "yere üfledim buzdan duvar oluşturdum" tarzı başvurular reddedilecektir.
Post Reply

Return to “Sorular ve Öneriler”