Page 14 of 19

Re: Sorularınız

Posted: May 29th, 2020, 11:22 pm
by Kita Usagi
Merhabalar, Cynic-Sama ile öğreniyoruz programına katıldığım için çok mutluyum. Şimdiki sorum Metagaming ile alakalı.

Halihazırda devam etmekte olan 1.Sezon karşılaşmasında karakterim sırtı rakibe dönük şekilde konumlanmış durumda. Bu yüzden gelecek herhangi bir hamleyi göremiyor. Rakibim ise karakterime hızla yaklaşmakta. Karakterim bu durumda mantıken rakibin eski pozisyonda olduğunu düşünerek hamle yapmak durumunda. Ben bu hamle yerine yerimde durup savunma yapmış olsam, bu durum metagaming'e girer mi?

İkinci sorumda Raiton no Yoroi ile alakalı. Çok yaklaşan kişiler elektrik akımı ile çarpılır diyor. Bu elektrik akımı ne kadar kuvvetli olur? Hani hasar verecek kadar kuvvetli midir? Ya da bir uzvu bir süreliğine felç edebilir mi? Yoksa sadece "Iyyh, içim ürperdi" tarzında bir duruma mı düşer?

Edit: Tam Ninjutsu rehberine bakarken bir soru daha geldi aklıma. Chakra Kontrolü yüksek karakterler el mührüne ihtiyaç duymaz, ama bunu gp ile değil, rp in keşfetmeleri gerekir yazılmış. Karakterler bu bilgiyi biliyor mu? Yani chakra kontrolü yüksek kişiler bunu yapıyor ama benim kontrolüm o kadar iyi değil diyebilirler mi? Yani karakterler bunu hikayede keşfetmek için başta karşılaşmaları mı gerekir bunu kullanan birisiyle?

Re: Sorularınız

Posted: May 30th, 2020, 12:18 am
by Kotegawa Chisa
Oyuncular arasındaki karşılaşmalar hakkında bir soru sormak istiyorum.

Hamle önceliğimiz bulunmadığı bir turda, karşımdaki oyuncu benden önce yazdığı takdirde ne yapmalıyım? Şöyle örnek vereyim, mesela karşımdaki oyuncu bana bir kunai fırlatacağını söyledi. Lakin benim yapacağım hamle sonucunda düşmanımın kunaisini fırlatamama gibi bir ihtimali mevcut. Bu durumda turumu yazarken nasıl yazmalıyım? Düşmanımın bana kunaiyi fırlattığını gördüğümü belirterek savunma turu şeklinde mi yazmalıyım? Yoksa hamlelerimiz aynı zamanda gerçekleşeceğini farz ederek kendi saldırımı mı yapmalıyım?

Re: Sorularınız

Posted: May 30th, 2020, 10:43 pm
by Cynic
Sorular birbirine yakın olduğundan bize en anlamlı gelen sıra ile cevaplayacağız. Sizin de böylece daha iyi anlayacağınızı düşünüyoruz.
Kotegawa Chisa wrote:
May 30th, 2020, 12:18 am
Oyuncular arasındaki karşılaşmalar hakkında bir soru sormak istiyorum.

Hamle önceliğimiz bulunmadığı bir turda, karşımdaki oyuncu benden önce yazdığı takdirde ne yapmalıyım? Şöyle örnek vereyim, mesela karşımdaki oyuncu bana bir kunai fırlatacağını söyledi. Lakin benim yapacağım hamle sonucunda düşmanımın kunaisini fırlatamama gibi bir ihtimali mevcut. Bu durumda turumu yazarken nasıl yazmalıyım? Düşmanımın bana kunaiyi fırlattığını gördüğümü belirterek savunma turu şeklinde mi yazmalıyım? Yoksa hamlelerimiz aynı zamanda gerçekleşeceğini farz ederek kendi saldırımı mı yapmalıyım?
Burada iki durum mevcut. Birinci durum karakterinizin düşmanın ne yaptığını görüp ona göre hareket alması, bir diğeri ise bunu umursamadan direkt harekete geçmesi.

İlk durumda düşman karakterin hareketini görebilmesi demek, karakterinizin bir an veya bir saniye bekleyip ortamı incelemesi demek oluyor. Yani olayları zaman sıralamasına koyduğunuzda mantıken önce düşmanınız, ardından bunu gören sizin karakteriniz hareket ediyor. Fakat olayların tam bilincinde olmuş oluyor karakteriniz.

İkinci durumda ise düşmanınız ile aynı anda veya çok yakın bir zamanda hareketinize başlıyorsunuz. Karakteriniz ilk yazan oyuncuyla benzer bir şekilde karşısındakinin hamlesini görmeden olaya dalmış oluyor. Bu bağlamda zaman sıralamasında benzer yerlerde oluyorsunuz.

Kabaca iki durum da geçerli, fakat ikinci durumun kilit noktası ise metagaming. Onun için de bir sonraki sorumuza geçmemiz gerekiyor.
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
Merhabalar, Cynic-Sama ile öğreniyoruz programına katıldığım için çok mutluyum. Şimdiki sorum Metagaming ile alakalı.

Halihazırda devam etmekte olan 1.Sezon karşılaşmasında karakterim sırtı rakibe dönük şekilde konumlanmış durumda. Bu yüzden gelecek herhangi bir hamleyi göremiyor. Rakibim ise karakterime hızla yaklaşmakta. Karakterim bu durumda mantıken rakibin eski pozisyonda olduğunu düşünerek hamle yapmak durumunda. Ben bu hamle yerine yerimde durup savunma yapmış olsam, bu durum metagaming'e girer mi?
Öncelikle şunu belirtmek lazım ki Arena'da bahsettiğiniz turda düşmanınız sizin üzerinize koşmuyor, sabit kalıp teknik uyguluyor. Fakat sorunun temeli bu olası hareket olduğu için durumun o şekilde olduğunu kabul ederek cevaplayacağız.

Bir önceki cevaptaki iki opsiyonu düşünerek şöyle bir cevap verilebilir: Eğer karakterinizin olayları bilerek ve görerek bir hamle almasını istiyorsanız önce onu olayları görecek konuma getirmeniz (burada arkasını dönmesi yeterli mesela), ardından olaylara nasıl tepki verdiğinizi yazmanız gerekli. Bunu yaptığınızda metagaming olmaz. Ancak ikinci opsiyonu seçecekseniz olayları bilmeden yazmanız gerekiyor.

İkinci durumda karakterinizi gerçekten fikirsiz kılmanız gerekiyor. Çünkü olaylar aşağı yukarı aynı zamanda gerçekleşiyor. Rakibiniz ilk adımını attığında siz de hareketleniyorsunuz gibi düşünebilirsiniz. Davranmanız gereken model; rakibinizin de sizin karakterinizin de olacak olayları bilmeyeceği şeklinde. Oyuncu olarak burada sizi kritik bir çizgi karşılıyor. Karakterinizin bilmediği bir şeyi biliyorsunuz en nihayetinde, ancak bunu herhangi bir mantıklı açıklama yapmadan oyuna yansıtmanız sözkonusu "metagaming" tanımına uyuyor ve emin olun bunu yaptığınızda öyle ya da böyle sırıtıyor. Yaptırımlarını soracak olursanız ise, "deneyin görün" demek düşüyor bize.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
3- Bu sefer, birebir dövüş özelinde bir soru sormak istiyorum. Birebir dövüşlerde, arenada, GM'imiz aksini belirtmediği sürece; yüz yüze bakan rakipler, birbirlerinin ne yaptıklarını bildiklerini varsayabilirler mi? Örnek vererek açıklamak gerekirse, aramızda belli bir mesafe olan rakibimiz el mühürleri yapmaya başladığı zaman; bu yaptığı el mühürlerini görüp, ona göre bir karar verdiğimiz iddia edebiliyor muyuz? (Bunun çok fazla duruma bağlı bir soru olduğunun farkındayım. Ekstrem durumlar hariç, GM mesajında aksi bir durum belirtilmediği anlar için sormaktayım.)
Bkz. 1. ve 2. sorunun cevapları
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
İkinci sorumda Raiton no Yoroi ile alakalı. Çok yaklaşan kişiler elektrik akımı ile çarpılır diyor. Bu elektrik akımı ne kadar kuvvetli olur? Hani hasar verecek kadar kuvvetli midir? Ya da bir uzvu bir süreliğine felç edebilir mi? Yoksa sadece "Iyyh, içim ürperdi" tarzında bir duruma mı düşer?
Arena bizim için epey bir deneyim kaynağı oldu. Daha ilk karşılaşmalar tam olarak bitmeden bile epey bir veri topladık diyebiliriz. Bu bağlamda tekniklerin üzerinden komple geçmeyi ve havada kalan kısımları düzeltmeyi düşünüyoruz. Kabaca bu soruyu da cevaplayacak olursak "normal bir elektrik çarpması" diyebiliz.
Kita Usagi wrote:
May 29th, 2020, 11:22 pm
Edit: Tam Ninjutsu rehberine bakarken bir soru daha geldi aklıma. Chakra Kontrolü yüksek karakterler el mührüne ihtiyaç duymaz, ama bunu gp ile değil, rp in keşfetmeleri gerekir yazılmış. Karakterler bu bilgiyi biliyor mu? Yani chakra kontrolü yüksek kişiler bunu yapıyor ama benim kontrolüm o kadar iyi değil diyebilirler mi? Yani karakterler bunu hikayede keşfetmek için başta karşılaşmaları mı gerekir bunu kullanan birisiyle?
Öyle bir ihtimalin varlığından haberdarlar. Eğer bu onlar için önemli bir konsept ise araştırmayı deneyebilirler.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
1- İlk sorum, tekrardan, Kage Bunshin no Jutsu üzerinden olacak. Rehberdeki açıklamasından alıntı yaparak başlayayım:

---

Burada söylenenden yola çıkarak, Kage Bunshin'lerin üzerindeki patlayıcı parşömenlerin klonlanamadığını düşünüyorum. Ancak bir diğer shinobi ekipmanı olan sis bombalarının durumu tam olarak açık değil. Acaba sis bombaları, kompleks mekanizmalar sınıfına dahil midir?
Tekniklerin üzerinden geçilirken Bunshin tekniklerine özellikle odaklanmayı düşünüyoruz. Bu tarz durumlar havada kalmayacak şekilde bir açıklama getireceğiz. Soruya dönecek olursak: kopyalanır.
Ashikaga Shun wrote:
May 30th, 2020, 1:08 am
2- İkinci sorum ise, Raigata isimli teknikten. Yine ilgili sorumun olduğu kısmı, alıntı yapayım:

---

Elektrik formunda yol alırken, alacağımız herhangi bir Suiton saldırısı, sanki normal bedenimize uygulanıyormuş gibi birebir aynı şekilde işlediğini tahmin ediyorum, rehberdeki açıklamaya göre. Bu durumda, eğer saldırıya bedenen ve zihnen dayanabilecek bir vaziyetteysek, tekniği bozmadan hareketimize devam edebileceğimizi varsayabilir miyim? (Rehberde aksi belirtilmemesine rağmen sorduğumun farkındayım, ama Suiton ve Raiton'un birlikte etkileşimini tam olarak gözümde canlandıramadığım için sorma gereği duydum.)
Raigata tekniğinde içinde bulunduğunuz hızda, herhangi bir suiton saldırısına uğrarsanız enerji formunuzu kaybedersiniz. Demek istenen şey oydu orada aslında. Suiton saldırısı bir hasar veriyorsa o da uygulanır. Tekniklerin üzerinden geçildikten sonra her şey daha anlaşılır olacak diye düşünüyoruz.

Re: Sorularınız

Posted: June 2nd, 2020, 4:08 am
by Kita Usagi
Shinobi Hapları kısmında

"Haplarda kötü kalite bulunmamaktadır. Haplardan aynı anda bir kaç tane almak kısa süreli olarak etkiyi arttırır fakat kusma, bulanık görme ve baş ağrısı gibi çeşitli yan etkileri vardır. Aşırı kullanımda zehirlenmeye yol açabilir."

Yazılmış. Aynı anda bir kaç tane alma durumu tek bir hap türünde mi geçerlidir? Yani karakter aynı anda hem Chakra, hem Kan, hem de Kondisyon hapı alsa, bu tarz yan etkiler oluşur mu? Yoksa sadece tek bir hap türünden bi kaç tane alınca mı bu yan etkiler oluşuyor?

İkinci sorum da Modlar ile alakalı. Bir moda bağlı bir jutsu aldığımız zaman, modumuz geliştirdiğimizde, jutsunun etkileri de güçlenir mi?

Mod yaratımındaki örneklerden gitmek gerekirse. Karakterin başlangıç safhasında C Rank Sabaku Fuyuu yarattığını düşünelim. Moduna safha atlattığında kumların hızının arttığı belirtilmiş. Bu hız artması sonucu Sabaku Fuyuu'nun hızı da artar mı? Ya da aynı şekilde B Rank Sabaku Kyuu'nun başlangıç safhasında yaratıldığını düşünelim. Mod safha atladığında 5-6 saniye olan süre 3-4 saniyeye düşer mi? Yoksa bu teknikler için kullanılan kumun hızı aynı mı kalır?

Re: Sorularınız

Posted: June 10th, 2020, 1:47 pm
by Okawa Ringo
Selam çukulatalarım.
GM-Naruto wrote:Sairi no Jutsu [Gizli]
Kullanıcı elinde bulunan herhangi bir kesici silaha doğru üfler ve onu Fuuton chakrası ile kaplar. Bu, silahın kesici özelliğini arttırır ve silahın menzilini 1 metreye kadar uzatır. Bu süre boyunca silah etrafında havanın toparlandığı görülür, onun dışında tekniği ele veren bir şey bulunmaz. Teknik kullanıcı istediği sürece açık kalır ve chakra yer.
Şimdi şu teknik ile ilgili bir sorum vardı, şöyle; Örneğin elimizdeki kunai ile bu tekniği uyguladık ve menzili 1 metreye kadar çıkardık. Bu menzil keskin hava akımından oluşuyor. Peki silahın uzattığımız kısmı bloklanabilir mi?
Yani silahın kendisinden sonraki, chakra ile keskinleştirip uzattığımız kısmı fiziksel materyallerin içinden geçebiliyor mu?

İkinci sorum ise şöyle; "Kaiten Shuriken" ve "Shurikenshin" tekniklerini "Özel Geliştirme" almadan kombine edebilir miyiz?

Yani shurikenleri önce fuuton chakrası ile doldurup, ardından shurikenshin ile çok hızlı bir biçimde fırlatmak gibi bir uygulamayı rp içi mi denemeliyiz yoksa direkt özel bir geliştirme ile teknikleri birleştirmemiz mi gereklidir?

Re: Sorularınız

Posted: August 25th, 2020, 10:34 am
by Kasumikage Teki
PP ödenerek öğrenilmiş gizli jutsular geliştirilirken sadece rank GP'si mi ödeniyor? Yoksa aynı şekilde gizliliğinden kaynaklı PP ödemesi de yapıyor muyuz aynı oranda?

Re: Sorularınız

Posted: August 26th, 2020, 1:17 pm
by Oita Butsuo
Meishou-dou yeteneğine sahip biri yeterli seviyede Ninshuu becerisiyle hangi jutsu'nun yapılacağını öngörebilir mi?

Re: Sorularınız

Posted: August 30th, 2020, 2:07 am
by Cynic
Kita Usagi wrote:
June 2nd, 2020, 4:08 am
Aynı anda bir kaç tane alma durumu tek bir hap türünde mi geçerlidir? Yani karakter aynı anda hem Chakra, hem Kan, hem de Kondisyon hapı alsa, bu tarz yan etkiler oluşur mu? Yoksa sadece tek bir hap türünden bi kaç tane alınca mı bu yan etkiler oluşuyor?
Birden fazla hap tükettiğinizde, hapın türü farklı olsa da yan etkiler görülebilir.
Kita Usagi wrote:
June 2nd, 2020, 4:08 am
İkinci sorum da Modlar ile alakalı. Bir moda bağlı bir jutsu aldığımız zaman, modumuz geliştirdiğimizde, jutsunun etkileri de güçlenir mi?
Tam olarak olmasa da, hayır. Tekniğin seviyesi ve yapabildikleri belli. Bunlar genelde spesifik şeyler oluyorlar ve mod veya bir atlamadan daha dar oluyorlar. Teknik yaratılırken zaten tekniğin ne kadar sürede düşmanı saracağı, kabaca ne kadar hasar vereceği belli oluyor. Bunlar gelişmez ve aynı kalır. Fakat modu safha atlayan kişi eski teknikleri kullanırken daha randımanlı sonuçlar elde edebilir.
Okawa Ringo wrote:
June 10th, 2020, 1:47 pm
Örneğin elimizdeki kunai ile bu tekniği uyguladık ve menzili 1 metreye kadar çıkardık. Bu menzil keskin hava akımından oluşuyor. Peki silahın uzattığımız kısmı bloklanabilir mi?
Hayır, bloklanmaz. Uzatılan kısım, temel olarak 'hava' olduğu için karşısına çıkan fiziksel materyallerin üzerinden akıp gider. Üzerinden aktığı şey ise canlı doku gibi hasara açık bir materyal ise, hasar verebilir.
Okawa Ringo wrote:
June 10th, 2020, 1:47 pm
"Kaiten Shuriken" ve "Shurikenshin" tekniklerini "Özel Geliştirme" almadan kombine edebilir miyiz?
RP içerisinde deneyebilirsiniz ama teknik geliştirmeyle de birleştirmeyi deneyebilirsiniz.
Kasumikage Teki wrote:
August 25th, 2020, 10:34 am
PP ödenerek öğrenilmiş gizli jutsular geliştirilirken sadece rank GP'si mi ödeniyor? Yoksa aynı şekilde gizliliğinden kaynaklı PP ödemesi de yapıyor muyuz aynı oranda?
Sadece GP'sini ödemeniz yeterli.
Oita Butsuo wrote:
August 26th, 2020, 1:17 pm
Meishou-dou yeteneğine sahip biri yeterli seviyede Ninshuu becerisiyle hangi jutsu'nun yapılacağını öngörebilir mi?
Rehberde şöyle bir ifade geçmekte Meishou-dou için;
GM - Naruto wrote:
August 26th, 2018, 2:13 am
B Rank;
  • Kişi, gizli olmayan her tekiğin chakra izlerini inceler, bunun sonucunda menzil içerisinde kalan etkileri daha derinlemesine hissedebilme yeteneğini geliştirir. Böylece, kişi, menzil içerisinde hazırlanan her tekniği, teknik daha el mührü safhasındayken önceden bilebilir ve hedefini tayin edebilir hale gelir. Eğer hazırlanan teknik gizli bir teknik ise, kişi sadece bu tekniğin seviyesi ve elementi hakkında bir fikir edinir.
Halihazırda böyle bir özellik mevcut kısacası. Eğer sorunuz düşük seviyelerde de bunun mümkün olup olmadığıysa, deneyip görmeniz gerekli diyebilirim sadece.

Re: Sorularınız

Posted: August 30th, 2020, 2:54 am
by Kita Usagi
Bir sorum daha var sayın hakim bey,

Şu an hali hazırda bulunan moduma, atalama alarak Suiton bazlı ninjutsuları buz elementi gibi kullanabilme imkanım var mı? Sonuçta mod etrafımdaki havanın sıcaklığını ve vücut sıcaklığımı düşürüyor. Bu sıcaklık düşürme işlemini buz parçalarını tekniğin kullanımındaki suyun içine sokarak, bir iki saniyelik gecikme ile buza çevirebilir miyim?

Ya da moda atlama alarak buz elementi alma gibi bir durumum var mı?

Re: Sorularınız

Posted: August 31st, 2020, 9:09 pm
by Cynic
Verilen örneği es geçip sadece şu kısma cevap vereceğim;
Kita Usagi wrote:
August 30th, 2020, 2:54 am
... moda atlama alarak buz elementi alma gibi bir durumum var mı?
Direkt olarak spesifik bir element için ayrı bir mod alınmasını öneriyoruz. Fakat modunuz buz ile alakalıysa modunuzun çapı içerisinde buz ile alakalı bir teknik yaratabilirsiniz.

Farzı misal, eğer modunuz size buz parçacıkları yaratmanızı ve onları kontrol etmenizi sağlıyorsa bunun üzerinden giderek buz taneleriyle alakalı teknikler yaratabilirsiniz, fakat "yere üfledim buzdan duvar oluşturdum" tarzı başvurular reddedilecektir.