Karakter Yaratma Rehberi

Naruto evreninin genel işleyişini buradaki rehberleri okuyarak öğrenebilirsiniz.
Locked
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm
Karakter Yaratma Rehberi

Post by GM - Naruto » August 26th, 2018, 2:34 am

Bu rehber, bir kurallar silsilesinden ziyade, karakter yaratmanız için size bir kaç püf noktayı anlatmak için yazılmıştır. Burada yazılanlarla uyup uymamanız tamamen size kalmıştır, ancak en azından 1 defa okursanız faydalı olacağı kanaatindeyiz.

Bölüm 1 | Anlaşabileceğiniz Bir Karakter
Herşeyden önce, nasıl bir karakter istediğinizi aklınızda belirlemeniz lazım. Eğer onu oynamaktan zevk almayacaksanız, RP'den çok çabuk sıkılırsınız ve bu hem sizin hem de bizim zamanımızı boşa harcamamıza sebep olur. O yüzden, karakterinizi yaratırken aşağıda listelenen soruları baz almanız size yardımcı olacaktır;
  • Karakterimi bir kaç kelimede nasıl özetleyebilirim?
  • Bu kelimeler benim hoşuma gidiyor ve zevklerimle uyuşuyor mu?
  • Karakterin kişiliğini bir kaç kelimede nasıl özetleyebilirim?
  • Bu kelimeler, sevebileceğim bir karakterin kişiliği mi?
  • Bu kişilikte bir karakteri nasıl oynatacağımı biliyor muyum?
  • Bu karakteri oynatmaktan sıkılır mıyım?
Karakterinizin genel temasını belirlemek atacağınız ilk adım olmalıdır. Ardından, bu temaları düşünmelisiniz. Bunlar sizin hoşunuza gidiyor mu? Nasıl karakterinizi sizin daha fazla eğlenmeniz için düzenleyebilirsiniz? Unutmayın ki RP, keyif, zevk ve dinlenme işidir. Eğer bunları karakterinizde bulamıyor ve onu sadece bir ağırlık veya ayakbağı olarak görüyorsanız bir yerlerde hata yapmışsınız demektir.

Karakterinizden sıkılmamanız için size önerebileceğim bir kaç püf nokta var. Bunlardan birincisi, karakterinizin sizinkiler ile benzer düşüncelerde olmasıdır. Bu sayede karakteriniz ile daha rahat empati kurabilir ve çeşitli durumlarda ne düşünebileceğini fazla efor sarfetmeden çözebilirsiniz. Bir ikincisi, bunun tam tersini uygulamak. Eğer karakterinizi kendinizden aşırı farklı yaratırsanız, hiç deneyimlemediğiniz şeyleri kullanabilirsiniz. Bu karakterinizi sizin için taze tutar ve yapacağı herşey sizin için yeni olacağından ilginiz daha zor kırılır. Bir üçüncüsü ise, karakterinizi çok belirgin ve hoşunuza giden bir konsept etrafında oluşturmak. "Cool" ve sakin karakterlerinden hoşlanıyorsanız bir de kendi "Cool"'unuzu yaratarak bunu bir deneyin. Veya aşırı enerjik ve biraz da saf bir karakteriniz olsun istiyorsanız genel olarak bütün özelliklerini bunun etrafında oluşturun, olabildiğince bu temayı kullanın. Belirli bir temayı aşırı kullanan karakterler "güvenli bölge"'de kalır ve sizin ona gösterdiğiniz yönden şaşmaz, bu da size daha rahat bir deneyim sunar.

Bu püf noktalardan herhangi biri sizin için uyumlu olabilir, ya da hiçbiri size gelmeyebilir. Herkesin oynatmak isteyeceği karakterler farklıdır ve deneme/yanılma yöntemi ile bunu bulmalısınız. Ancak evrensel kural, oynatmak isteyeceğiniz ve zevk alacağınız bir karakter yaratmanızdır, kesinlikle ve kesinlikle karakterinize boş temalar ve sizin için bir anlam ifade etmeyen semboller eklememenizdir.

Bölüm 2 | Nefes Alan, Yaşayan Bir Kişi
Karakterinize genel olarak karar verdikten sonra, onun kişiliğini ve geçmişini hazırlamanız gerekir, genelde. Bunu ayarlarken dikkat etmeniz gereken şeyler, karakterin geçmişinin kişiliği ile direkt olarak etkileşimde olmasıdır. Bu etkileşim genel olarak bir kurala bağlanamaz, yaratıcılığınızı konuşturmanız gerekir. Babasından sürekli dayak yiyen biri içe kapanık da olabilir, haylazın önde gideni de, seri katil de, barış elçisi de. Buradaki asıl nokta, bu olayı, karakter kişiliğinize nasıl bağladığınız ve bunu karakterinize nasıl yansıttığınızdır. Karakterinizin gerçek hissettirmesi için, gerçekçi bir hayata ve kişiliğe sahip olması gerekir.

Tabii eğer zevk alacağınızı düşünüyorsanız belirli bir sınırın içinde, stereotip bir karakter yaratabilirsiniz. Ancak aşırı derecede belirli bir steretipe ve kalıba bağlı kalmak yaratıcılığınızı kısıtlar ve elinizde varolan karakterden daha rahat sıkılmanıza sebep olur.

Yeni sistemde, karakterleriniz Chuunin olarak başlıyor. Bu yüzden, karakterlerinizin başından bir çok olay geçmiş olabilir, istediğiniz kadar bunları derinleştirebilirsiniz. Karakterinizin kişiliğini hiç bir şekilde sınırlama olmadan deneysel yaklaşımlar kullanabilirsiniz, ancak birbiri ile çelişen şeyler koymaya başladığınız anda karakter kendi ağırlığı altında çöker. Bu yüzden, belirli bir set moral kodlarını kullanabilirsiniz. Karakteriniz uzun geçmişi boyunca bu kodları bir sabit nokta olarak tutup elinde sonunda ona dönmüş olabilir, bu karakterin kendi geçmişi içerisinde kaybolmasını engeller.

Bu sabit noktalara örnek olarak, karakterin pasifist biri olduğunu belirlediğimizi varsayalım. Karakterimiz ne yapsa yapsın, kişiliği nasıl değişirse değişsin, onun pasifist tavırlarını değiştirmeyeceğimize karar verdiğimizi düşünelim. Bu sayede, karakteri istediğimiz kadar yaralasak da, derinleştirsek de, iyileştirsek de, hep dönüp dolaşıp geri geleceği bir teması olacaktır ve bu karakterin kişiliğinin bel kemiğini oluşturacaktır. Buna iyi karar vermeniz gerektiğini düşünmekteyim.

Bölüm 3 | Güçlü Bir Shinobi
Tabii ki herkes karakterini güçlendirmek ve diğerlerinin üstüne çıkmak ister. Bunu inkâr etmenin veya elitist tavırlara bürünüp yadırgamanın bir gereği yok. Karakterinizin güçlü olabilmesi için bazı noktalara değinmekte fayda var. Öncelikle, sistemleri iyi bilmeniz ve sınırlarınızı iyi kavramanız gerekiyor. Puanlarla neler alınabildiğini, nasıl alınabildiğini öğrenmeniz ve yaratıcı olmanızda da fayda var.

Herşeyden önce, karakterinize bir gelecek planı yapın. Almak istediğiniz bütün teknikleri listeleyin ve bunlardan sağlıklı bir savaş planı oluşturun. Eğer bir partneriniz varsa bunu da hesaba katabilirsiniz. Önceden plan yapmanız, sınırlarınızı iyi kavramanıza yardımcı olur ve size açık bir hedef sunar. Bu hedefe ulaşma yolunda yapacağınız adımları iyi bilirsiniz, bu da karakterinizin gelişiminin sizi tatmin etmesini sağlar.

Teknikler, stiller ve disiplinler ile oluşturduğunuz savaş stratejinizi tekrar tekrar gözden geçirin ve bu stratejinin temel taşlarını iyi öğrenin. Eğer sadece bir tekniğe bel bağladıysanız o tekniğin sınırlarını iyi bilmeniz gerekir, ayrıca puanlarınızı da o tekniği güçlendirmek için kullanmanızda da fayda vardır. Aklınıza takılan her türlü şeyi Lounge'da sorun ve bilgilenin, zira zamanı geldiği anda tekniğiniz istediğiniz gibi çalışmaz ise bu sizin RP hayatınızın sonu bile olabilir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Locked

Return to “Rehberler”