Özgürlük ve Ötesi
"Kaçak" olarak adlandırılan karakterler köy düzeninden bilinçli bir şekilde kendini koparmış ve kendilerinden başkasına hesap vermeyen karakterlerdir. Bu karakterler özellikle kendi köyleri olmak üzere diğer köyler tarafından avlanırlar. Bir çoğu aldıkları eğitimi illegal faaliyetler için kullanmaktan çekinmez. Bir çok kaçak shinobinin örgüt kurduğu veya bir örgüte katıldığı bilinmektedir.
Oyuna başlarken karakterinizin kaçak olmasını seçebilirsiniz. Bu durumda, karakteriniz yakın bir geçmişte köyünden bağlarını koparmış ve kaçmıştır. Kaçak karakterler aktif olarak görevlerini bıraktıkları için suçlu muamelesi görür, bu yüzden karakteriniz gizlenmek zorundadır. Bu durum RP içerisinde bir çok sonuca sebebiyet vermektedir.
Kaçan oyuncu karakterleri aktif olarak bir suç işlememiş veya işlemiş olsalar da daha farkedilmemiştir. Bu yüzden görüldükleri yerde canlı ele geçirilerek "ıslah evleri"'ne gönderilmek üzere adlarında yakalama kararı vardır. Eğer karakteriniz bir kaç konu bitirip illegal işlere adını iyice karıştırırsa, ismi bingo kitabına yazılır ve kellesine ödül konur. Bu noktadan itibaren karakter kanun ile karşılaştığı zaman bir ölüm / kalım meselesi içerisinde kendini bulacaktır.
Kaçak karakterlerin günü birlik hanlarda konakladıkları veya izbe, yerleşimden uzak barakalarda yaşadıkları varsayılır. Bu aktif olarak karaktere bir negatif durum sunmaz, fakat sürekli hareket halinde olmaları anlamına gelmektedir. Bu da karakterin RP içerisinde karşılacağı bir durumdur.
Karakterin gittiği yerde tanınıp tanınmamasını en çok etkileyen konu, karakterin "Ün" puanının ne kadar çok olduğudur. Ün puanı yüksek kaçakların suratlarını herhangi bir sivil bile tanıyabilecekken düşük üne sahip kaçaklar ufak bir uğraş ile kimliklerini gizleyebilirler.
Sınırlar ve Farklar
Kaçak karakterler içinde bulundukları durum gereği bazı sistemleri olduğu gibi kullanmazlar. Aşağıda listelenen durumlar her bir kaçak karakter için aksi söylenmedikçe geçerlidir;
"Kaçak" olarak adlandırılan karakterler köy düzeninden bilinçli bir şekilde kendini koparmış ve kendilerinden başkasına hesap vermeyen karakterlerdir. Bu karakterler özellikle kendi köyleri olmak üzere diğer köyler tarafından avlanırlar. Bir çoğu aldıkları eğitimi illegal faaliyetler için kullanmaktan çekinmez. Bir çok kaçak shinobinin örgüt kurduğu veya bir örgüte katıldığı bilinmektedir.
Oyuna başlarken karakterinizin kaçak olmasını seçebilirsiniz. Bu durumda, karakteriniz yakın bir geçmişte köyünden bağlarını koparmış ve kaçmıştır. Kaçak karakterler aktif olarak görevlerini bıraktıkları için suçlu muamelesi görür, bu yüzden karakteriniz gizlenmek zorundadır. Bu durum RP içerisinde bir çok sonuca sebebiyet vermektedir.
Kaçan oyuncu karakterleri aktif olarak bir suç işlememiş veya işlemiş olsalar da daha farkedilmemiştir. Bu yüzden görüldükleri yerde canlı ele geçirilerek "ıslah evleri"'ne gönderilmek üzere adlarında yakalama kararı vardır. Eğer karakteriniz bir kaç konu bitirip illegal işlere adını iyice karıştırırsa, ismi bingo kitabına yazılır ve kellesine ödül konur. Bu noktadan itibaren karakter kanun ile karşılaştığı zaman bir ölüm / kalım meselesi içerisinde kendini bulacaktır.
Kaçak karakterlerin günü birlik hanlarda konakladıkları veya izbe, yerleşimden uzak barakalarda yaşadıkları varsayılır. Bu aktif olarak karaktere bir negatif durum sunmaz, fakat sürekli hareket halinde olmaları anlamına gelmektedir. Bu da karakterin RP içerisinde karşılacağı bir durumdur.
Karakterin gittiği yerde tanınıp tanınmamasını en çok etkileyen konu, karakterin "Ün" puanının ne kadar çok olduğudur. Ün puanı yüksek kaçakların suratlarını herhangi bir sivil bile tanıyabilecekken düşük üne sahip kaçaklar ufak bir uğraş ile kimliklerini gizleyebilirler.
Sınırlar ve Farklar
Kaçak karakterler içinde bulundukları durum gereği bazı sistemleri olduğu gibi kullanmazlar. Aşağıda listelenen durumlar her bir kaçak karakter için aksi söylenmedikçe geçerlidir;
- Kaçaklar gelişimleri için gerekli parşömen ve ekipmanlar için para harcamalıdır. GP harcarken, GP başına 250 Ryo ödeme yapmaları gereklidir. Bu durum, karakter yaratımından gelen 175GP'yi harcarken geçerli değildir.
- Kaçaklar standart ekipmanları daha ucuza karaborsadan edinebilirler. Dükkandan yapacakları her alışveriş %20 indirimlidir.
- Kaçakların namı daha kolay yolunu bulur ve yayılır. Konu sonu ödüllerinde normal karakterlere göre daha fazla PP kazanma şansına sahiptirler.
- Kaçaklar yasa dışı örgüt kurabilir. Bunun için ilgili rehberi okuyabilirsiniz.
- Kaçakların hastaneye erişimleri kısıtlı ve pahalıdır. Kaçakların görev sonu tedavi masrafları normal fiyatların 1.5 katıdır.
- Kaçaklar sürekli yer değiştirirler ve tek bir noktada oyalanmak onların yakalanma risklerini arttırır. Bu bağlamda, aktif ve pasif operasyon sistemlerini kullanamazlar.
- Kaçaklar ANBU yönelimine başvuramaz.
- Kaçaklar takım kaptanı yönelimine başvuramaz.
- Kaçakların bingo kitabına erişimi vardır fakat köylere erişimleri olmadığından eğer bir kaçak avlarlarsa ödülünü alamazlar.
- Kaçaklar köy görevlerine başvuramaz.
- Kaçaklar köylerinden aldıkları ekipman çantası ile başlarlar fakt bu çanta konu sonlarında ücretsiz olarak yenilenmez.