Kaçak Oyuncu Karakterleri

Her shinobinin bilmesi gereken bilgiler.
Post Reply
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm
Kaçak Oyuncu Karakterleri

Post by GM - Naruto » August 28th, 2018, 7:44 pm

Özgürlük ve Ötesi
"Kaçak" olarak adlandırılan karakterler köy düzeninden bilinçli bir şekilde kendini koparmış ve kendilerinden başkasına hesap vermeyen karakterlerdir. Bu karakterler özellikle kendi köyleri olmak üzere diğer köyler tarafından avlanırlar. Bir çoğu aldıkları eğitimi illegal faaliyetler için kullanmaktan çekinmez. Bir çok kaçak shinobinin örgüt kurduğu veya bir örgüte katıldığı bilinmektedir.

Oyuna başlarken karakterinizin kaçak olmasını seçebilirsiniz. Bu durumda, karakteriniz yakın bir geçmişte köyünden bağlarını koparmış ve kaçmıştır. Kaçak karakterler aktif olarak görevlerini bıraktıkları için suçlu muamelesi görür, bu yüzden karakteriniz gizlenmek zorundadır. Bu durum RP içerisinde bir çok sonuca sebebiyet vermektedir.

Kaçan oyuncu karakterleri aktif olarak bir suç işlememiş veya işlemiş olsalar da daha farkedilmemiştir. Bu yüzden görüldükleri yerde canlı ele geçirilerek "ıslah evleri"'ne gönderilmek üzere adlarında yakalama kararı vardır. Eğer karakteriniz bir kaç konu bitirip illegal işlere adını iyice karıştırırsa, ismi bingo kitabına yazılır ve kellesine ödül konur. Bu noktadan itibaren karakter kanun ile karşılaştığı zaman bir ölüm / kalım meselesi içerisinde kendini bulacaktır.

Kaçak karakterlerin günü birlik hanlarda konakladıkları veya izbe, yerleşimden uzak barakalarda yaşadıkları varsayılır. Bu aktif olarak karaktere bir negatif durum sunmaz, fakat sürekli hareket halinde olmaları anlamına gelmektedir. Bu da karakterin RP içerisinde karşılacağı bir durumdur.

Karakterin gittiği yerde tanınıp tanınmamasını en çok etkileyen konu, karakterin "Ün" puanının ne kadar çok olduğudur. Ün puanı yüksek kaçakların suratlarını herhangi bir sivil bile tanıyabilecekken düşük üne sahip kaçaklar ufak bir uğraş ile kimliklerini gizleyebilirler.

Sınırlar ve Farklar
Kaçak karakterler içinde bulundukları durum gereği bazı sistemleri olduğu gibi kullanmazlar. Aşağıda listelenen durumlar her bir kaçak karakter için aksi söylenmedikçe geçerlidir;
  • Kaçaklar gelişimleri için gerekli parşömen ve ekipmanlar için para harcamalıdır. GP harcarken, GP başına 250 Ryo ödeme yapmaları gereklidir. Bu durum, karakter yaratımından gelen 175GP'yi harcarken geçerli değildir.
  • Kaçaklar standart ekipmanları daha ucuza karaborsadan edinebilirler. Dükkandan yapacakları her alışveriş %20 indirimlidir.
  • Kaçakların namı daha kolay yolunu bulur ve yayılır. Konu sonu ödüllerinde normal karakterlere göre daha fazla PP kazanma şansına sahiptirler.
  • Kaçaklar yasa dışı örgüt kurabilir. Bunun için ilgili rehberi okuyabilirsiniz.
  • Kaçakların hastaneye erişimleri kısıtlı ve pahalıdır. Kaçakların görev sonu tedavi masrafları normal fiyatların 1.5 katıdır.
  • Kaçaklar sürekli yer değiştirirler ve tek bir noktada oyalanmak onların yakalanma risklerini arttırır. Bu bağlamda, aktif ve pasif operasyon sistemlerini kullanamazlar.
  • Kaçaklar ANBU yönelimine başvuramaz.
  • Kaçaklar takım kaptanı yönelimine başvuramaz.
  • Kaçakların bingo kitabına erişimi vardır fakat köylere erişimleri olmadığından eğer bir kaçak avlarlarsa ödülünü alamazlar.
  • Kaçaklar köy görevlerine başvuramaz.
  • Kaçaklar köylerinden aldıkları ekipman çantası ile başlarlar fakt bu çanta konu sonlarında ücretsiz olarak yenilenmez.
Last edited by Zasetsu on October 5th, 2018, 10:13 pm, edited 1 time in total.
Reason: fakt -> fakat
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Kaçak Oyuncu Karakterleri

Post by GM - Naruto » February 8th, 2019, 11:13 pm

Kaçak Oyuncunun El Kitabı
Kaçak karakterler sadece sistemsel olarak değil konsept olarak da köy karakterlerinden farklı bir konumdadırlar. Köy karakterleri gibi yerel yönetimin onlara dayattığı çizgi içerisinde kalmak zorunda değildirler, bu da kaderlerini istedikleri gibi çizmelerine olanak sağlar. Ancak bu özgürlük çift taraflı bir kılıç gibidir; doğru kullanılırsa gerçekten orijinal karakterlerin oynanabilmesine olanak tanırken yanlış kullanımda karakteri eli kolu bağlı bir hale de getirebilir.

Bu sıkıntıları doğuran asıl sebeplerden biri, kaçak karakterlerin belirli bir amaç için yaratılmaması hatasıdır. Kaçak bir karakter neredeyse tamamen amaçları doğrultusunda varlığını belli eder, dış dünyayı değiştirme iradesi onu terk edilmiş topraklarda hikayesini anlatılmaya layık kılar. Spesifik bir amacı olmadan yaratılmış veya bu amacı RP içerisinde aramaya çalışan karakterler genelde silikleşir, ne yapacağını bilemez ve ikinci konusundan itibaren sıkıcı bir oynayışa sahip olur. Bunun önüne geçmek adına, kaçak karakterlerinin somut ve ulaşılabilir bir amaç ile hazırlanması gereklidir.

Kurgunun ana gidişatı Kaya, Yağmur ve Çimen ülkesi üçgeninde geçmektedir. Yağmur Ülkesi'nin iç karışıklıkları ve halihazırda bulunan kaotik ortam sebebi ile bu diyarlar bir kaçak karakterin amaçlarını gerçekleştirebilmesi ve dünya üzerinde bir etki bırakabilmesi için biçilmiş kaftandır. Karakterlerin genelde bu yörede kalıp amaçlarını gerçekleştirme yolunda ilerlemeleri, kaçak oyuncular için ikinci bir tavsiye olarak verilebilir. Sahipli diyarlarda kaderlerini arayanlar pek bir şey gerçekleştiremeyeceklerini fark edeceklerdir.

Kaçak karakterler bu bağlamda köyler için hazırlanan kurguların dışarısında kalabilirler. Bu durum onlar için tamamen doğal olmalıdır zira daha önce de belirtildiği gibi kaçak karakterlerin çekirdeğini kaderlerini istedikleri gibi belirlemek oluşturur. Mutlaka köy karakterleri ve kurguları ile yolları kesişecek olsa da, bunlar genelde kaçak karakterlerin seçimleri doğrultusunda gerçekleşecektir. Kaçak karakter sahibi oyuncuların da bu hususu akıllarında tutması ve önlerine genelde hazır bir kurgunun koyulmayacağını bilmeleri gerekmektedir.

Tüm bunlara rağmen, bir şekilde başlangıç arayan kaçak karakterler duydukları fısıltıların peşine düşmek isteyebilir. Bu fısıltılar "Kurgu" forumu altındaki bu başlıkta sunulmuştur. Bunları takip etmek isteyen bir oyuncunun yapması gereken tek şey bir Free RP yazıp, konusuna GM istemektir. Bu fısıltılar dinamiktir ve eğer takip edilmezlerse bir süre sonra kaybolacaklar veya değişeceklerdir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Post Reply

Return to “Temel Rehberler”