Motivasyon / Komplikasyon

Her shinobinin bilmesi gereken bilgiler.
Post Reply
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm
Motivasyon / Komplikasyon

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 8:59 pm

Çeşniler, Baharatlar
Motivasyon ve komplikasyonlar, karakterler yaratılırken seçilen ve ayarlanan, onlara farklı RP şansları sunup karakter kişiliklerini sisteme bağlama amacı güden tematik elementlerdir. Motivasyon her karakterde bir tane bulunması gerekir, komplikasyonlar ise tamamen opsiyoneldir ve bir karakterde maksimum 3 tane bulunabilir. RP sırasında, GM eğer isterse karaktere başka komplikasyonlar verebilir.

Komlikasyon ve motivasyonlar oyun başında karaktere herhangi bir bonus veya dezavantaj vermez. RP içinde karşılaşılmadığı sürece etkileri hissedilmez. RP içerisinde karşılaşıldığı zaman aktif olurlar ve duruma göre karakterinizi güçlendirir veya güçsüzleştirirler.

Motivasyon
Her bir karakterin sabah kalktığında devriye görevine katılması için onu itekleyen bir sebebi vardır. Her bir göreve ismini yazdırdığında kafasının arkasında onu Shinobi'liği bir kaç gün daha icra etmesi için kamçılayan bir sebep. Bu, karakterin "motivasyonudur" ve karakterin her gün kalkıp aynı irade ile savaşmasını temsil eden genel bir konsepttir.

Motivasyon genel olmalıdır. "Ailemi öldüren adamı bulacağım!"'dan ziyade, "Dünyadaki herkes için adalet!" daha uygundur. Motivasyon bir noktada, karakterin hayat görüşünü temsil eder, fakat karakterler bu hayat görüşünü Shinobi olmaya kanalize eder ve amaçlarını bu yolu kullanarak elde etmek isteyen kişilerdir. Motivasyon "iyi" veya "başkalarına faydalı" bir şeyler olmak zorunda değildir, "İnsanlara acı çektirmek" de gayet uygun bir motivasyondur. Karakter her gün yatağından birilerinin canını yakmak için çıkar ve göreve hazır olduğunu bildirmek için Daimyo binasına yürürken başkalarının kıvranmasını aklında canlandırır. Onun Shinobi olmasındaki tek etmen sadist olmasıdır ve sadist olması da Shinobi olmasını sağlar. Bu döngüye uyan herhangi bir tema Motivasyon olabilir. Motivasyonlar en az bir paragrafta açıklanmalı ve karakterin kişiliği ve geçmişi ile nasıl bir bağlantısı olduğu belirtilmelidir.

Motivasyonlar çok çeşitli olabilir. Bir karakter kılıcını adalet için kaldırır, bir diğerinin kalbinde ise sadece iyilik yapmak vardır. Bir başkası sırf para, şan, şöhret için kan döker, onun arkadaşı ise ağır bir vatanseverdir. Bir karakter ise küçüklüğünde sadist olduğunu keşfetmiştir ve insanlara acı çektirmenin en "yasal" yolu olduğu için savaşır. Bir kesim ise adrenalini damarlarında sadece ölüm/kalım durumlarında hisseder, kimisi ise baba mesleğini icra etmekten başka bir derde sahip değildir.

Komplikasyon
Komplikasyonlar karakterleri sıkıntıya düşüren, onları zorda bırakan, onları diğer insanlardan ayıran güçsüzlükleridir. Bu tarz durumlar karakterlerin kendilerini tanımalarına ve böylece kendilerini geliştirmeye yönelik şanslar sunar. Komplikasyonlar 2 parçadan oluşur, birincisi "neden" ikincisi ise "sonuç"'tur. "Sonuç" mutlaka karakteri zora düşüren bir şey olmalıdır. "Böcek gören Arisa, tüm konsantrasyonunu kaybeder" gibi bir komplikasyonda, böcek görmek "neden" ve "motivasyon kaybı" "sonuç" kısmıdır. Komplikasyonlar fiziksel şeylere bağlı olmayabilir, "Arisa zorda kalmadan yalan söyleyemez, eğer olur da söylerse de beceremez" gibi bir komplikasyon da söz konusu olabilir. Fakat "Sonuç" kısmı mutlaka ve mutlaka karakteri fiziksel veya zihinsel etkilemelidir.

Komplikasyonların 3 seviyesi vardır.

Basit Komplikasyonlar
Basit komplikasyonlar, adından da anlaşılacağı gibi, basit şeylerden oluşurlar. Bir karakterin böcek korkusunu veya abisinin ona kızmasını temsil edebilirler. Bu klasmandaki komplikasyonlar sık sık karşılaşabilinecek, fakat karakteri çok fazla zora düşürmeyen şeylerdir. Karakterler, eğer görevleri veya amaçları gerektiriyorsa bu komplikasyonlarla karşılaşmayı göze alabilirler, bir böceği ezmek veya abisinin kızacağını bilse de akşam akşam evden kaçıp sevgilisiyle buluşmak gibi.

İleri Komplikasyonlar
İleri komplikasyonlar, karakterin aktif olarak karşılaşmaktan kaçındığı şeylerdir. Bunlar basitlere göre daha nadir karşılarına çıkar, gündelik hayatta genelde onları rahatsız etmez, fakat bir Shinobi için basit bir tatil günü hızlı bir şekilde "sıradan"lıktan çıkabilir. Bu tarz komplikasyonlar karakterleri de daha sert etkiler. Fiziksel olarak bir karakterin eksik olması, bir ileri komplikasyon olabilir. Karakterin bir gözünün olmaması onun belirli bir noktadan gelecek saldırılara karşı açıkta bırakır, başka bir karakterin evde bakması gereken bir bebeğinin olması da onu uzun görevlerde veya bu bilgiyi ele geçiren düşmanları karşısında sıkıntıya düşürür.

Ağır Komplikasyonlar
Ağır komplikasyonlar, diğer varyasyonlar içerisinde karakterlerin en iyi sakladığı sırlarıdır. Bu tarz komplikasyonlar çok nadir bir şekilde karakteri etkiler fakat eğer etkilerse karakteri neredeyse tamamen etkisiz hale getirirler. Bu komplikasyonlar fiziksel eksikliklerin ötesinde, ağır zihinsel eksiklikleri de temsil ederler. Karakter anlam veremediği bir şekilde Dolunay'da chakrasına hükmedemez ve tüm shinobi yeteneklerini kaybederek sıradan bir insan olur, başka bir karakter ise ailesini bir yangında kaybettiği için istese bile bir ateşin yanına yaklaşamaz, eğer bir yerleri yanarsa kendini kaybeder ve çığlık atmaya başlar. Başka bir karakter ise ağır paranoyaktır, gereksiz yere burnuna dokunan herkesten ağır şüphelenir ve ona karşı kurulan bir komplonun merkezinde bulunan bir orgüte üye olduklarını düşünür. Bir diğer karakter ise, çalkantılı geçmişi sebebiyle bir kişinin kölesidir ve onun her dediğini yapması gereklidir, o kişi emir vermeyi nadiren seçse bile.

Nasıl Kullanılır?
Motivasyon ve komplikasyonlar özlerinde aynı kullanım alanına sahipler, fakat bunları ayrı başlıkta incelemekte fayda var.

Motivasyon
Motivasyonu doğrultusunda hareket eden karakterler, konu içerisinde eğer GM uygun görürse karakterlerinin performansının arttığını göreceklerdir. Motivasyonunu takip eden karakterler doğal olarak moral durumu yüksek, kendinden emin kişilerdir. Bir konuda motivasyonu doğrultusunda hamle alan kişiler bunun faydasını görecek ve karşı tarafa karşı yüksek bir avantaj sağlayacaklardır. Bu getiri, karakter zor bir durumda, motivasyonu doğrultusunda hamle aldığında aktifleşir. Yani adalet ile alakalı bir motivasyona sahip bir kişi, basit bir suçlunun peşindeyken bu etkiyi görmez, zaten onun için Shinobi'dir ve onun için eğitim almaktadır, kendi potansiyeli bu durumu karşılamaktadır. Fakat o kişi, babasının büyük bir suç örgütünün başında olduğunu öğrenir ve yüksek adalet bilinci yüzünden onu içeri tıkması gerektiğine karar verirse, bu etkileri görecektir.

Bu etkiler bir kaç turluk veya bir kaç konuluk olabilir, eğer bir GM turunda bu etki çalışmışsa, GM bunu bir şekilde belli edecektir.

Komplikasyon
Komplikasyonlar, karşılaşıldığında aktif olurlar ve etkilerini GM zorla uygular. Eğer etkileri aktif olursa, GM konunun sonunda kişilerin ödüllerini arttırır. Bu etki GP, para veya PP'yi bile etkileyebilir. Basit komplikasyonlar genelde GP'ye etki eder, ileri komplikasyonlar parayı da etkileyebilir. Ağır komplikasyonlar, eğer karakteri etkilerse ve GM'de uygun görürse PP'yi bile etkileyebilir. Bu etkiler için set bir değer yoktur, GM konunun gidişatına göre ve kişinin etkilenmesine göre ödülleri arttırır.

Ayrıca, komplikasyonlar her zaman çalışmayabilir. "Öldürmeme" kuralı olan bir karakterin canlı yakaladığı suçlular için bu komplikasyonu çalışmaz, zira burada karakter zora düşmemiştir ve sadece kişiliğine göre RP yapmıştır. Eğer onun bu kuralı, kendini zora düşürecekse veya gerçekten zor bir karar vermesine itecekse, veya GM onun turlarını bu komplikasyon yüzünden performans düşüklüğüne tabî tuttuysa aktif olur.

Komplikasyonlar sadece karşılaşıldıkları zaman etki ettikleri yüzünden, kendilerini dengede tutarlar. Karakteri her zaman sıkıntıya sokmazlar, fakat eğer olur da onlara zorluk çıkarırlarsa da GM'ler bunun karşılığı olarak onların ödüllerini arttırır.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Motivasyon / Komplikasyon

Post by GM - Naruto » October 7th, 2018, 5:09 am

Değişen Motivasyonlar, Yokolan Komplikasyonlar
Karakterler sabir birer taş değildir, akan nehirlere benzerler. Yaşamları boyunca idealleri değişir, bakış açıları genişler veya daralır, değer yargıları sarsılır veya sağlamlaşır. Bunun sonucunda motivasyonları veya zihinsel komplikasyonları değişebilir veya silikleşebilir. Bunlar genelde kişilik değişimleri veya motivasyonun tamamlanması sonucunda oluşur.

Karakterlerin kişilik değişimleri sonucunda, eğer motivasyonu ona artık mantıklı gelmiyor ise, onu değiştirebilirsiniz. Bunun için kişilik değişimini yaptığınız gibi, karkater kartına yeni bir mesajda, kişilik değişiminin karakteri nasıl etkilediğini ve bunun sonucunda motivasyonun nasıl evrildiğini veya değiştiğini açıklamalısınız. Bu tarz değişimler mutlaka GM ile oynanmış konularda olmalıdır, fakat bu konuların ardından gerçekleşen Free RP'lerde karakterinizin nasıl bir değişim içerisine sürüklendiğini detaylandırırsanız motivasyon değişiminiz daha sağlam temellere oturacaktır.

Motivasyon değişimi kolay veya sık gerçekleşen bir olay değildir, ardı ardına ise neredeyse hiç gerçekleşmez. Bu yüzden her olaydan sonra karakterinizin motivasyonu değişmemeli, sadece anlamlı anlarda ve kırılmalarda karkaterinizi evrimleştirmelisiniz.

Bununla beraber, eğer değişen kişiliğiniz veya motivasyonunuz varolan bir komplikasyonunuzu da değiştirecekse, o komplikasyonu da düzenleyebilir, kaldırabilir veya ağırlaştırabilirsiniz. Bunun için yine karakterinizin aklından geçenleri düzgün bir şekilde anlatmalı ve gerekiyorse Free RP ile desteklemelisiniz.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Post Reply

Return to “Temel Rehberler”