Beceri, Hüner, Maarifet
Beceriler, genel olarak, bir karakterin belirtilen alandaki yeteneklerini temsil eder. Konu fiziksel ise, kişinin o konudaki pratiğini, eğer konu bilgi ağırlıklı ise, konudaki bilgi seviyesini belirtir. Eğer sözügeçen konu hem bilgi hem de fiziksel etmenlerden oluşuyorsa, o alanda kişinin ne kadar bilgiyi pratik ile birleştirdiğini gösterir. Beceriler 12 ayrı konudan oluşur ve her biri bir stata bağlanmıştır.
Becerinin bağlantılı olduğu stat, beceriyi destekler ve güçlendirir. Bağlı statın yüksek olması, becerinin daha iyi icra edileceği anlamına gelir, fakat statın düşük olması
negatif bir etki yaratmaz.
Her bir becerinin seviyesi vardır ve bu seviye kişinin o konuya ne kadar yatkın olduğunu belirtir. Bir üst sınır bulunmaz, beceriler istenildiği kadar geliştirilebilir. Ancak herşeyde olduğu gibi, üst seviyeleri öğrenmek zordur ve bir konuda gerçekten uzman sayılabilmesi için bir kişinin önemli ölçüde o konuya yatırım yapması gerekir.
Shinobi eğitimi almış ve akademiden mezun olmuş herkes bu 12 becerinin hepsinde, giriş seviyesinde de olsa, eğitim görmüştür. Bu eğitim sayesinde, yeni karakterler her bir beceride 1. seviye olarak başlar.
Favori Beceri/ler
Favori beceriler, karakterin özellikle önem verdiği becerilerdir. Karakter, "Favori" statüsüne sahip bir beceriyi kullandığı zaman
statı beceriyi daha yoğun bir şekilde desteklemeye başlar ve daha iyi sonuçlar alır. Karakter sınırsız sayıda "Favori" statüsünde beceriye sahip olabilir, lâkin bir beceri sadece bir defa "Favori" yapılabilir.
Bir beceriyi "Favori" statüsüne almak için gerekli GP ödenmelidir. Bu gerekli GP, gelişim tablosunda bulunmaktadır.
Beceri Listesi
Aşağıda becerilerin listesini ve açıklamalarını bulabilirsiniz.
[Güç] Atletizm
► Show Spoiler
Atletizm, karakterin koşma, yüzme, tırmanma veya türevleri gibi fiziksel faaliyetleri ne kadar iyi yapabildiğini belirtir. Bu faaliyetlerin chakra ile güçlendirilmiş/desteklenmiş versiyonları da bu becerinin etki alanına girer. Atletizm becerisi yüksek olan karakterler daha hızlı koşar, daha iyi yüzer ve tırmanırken daha az hata yapar, bu faaliyetler sırasında eğer kullanıyorlarsa, daha az chakra harcarlar. Eğer karakter ayağına chakra odaklayıp bir yüzeyde yürüyorsa, kendi ağırlığından fazlasını daha rahat taşıyabilir hale gelir.
[Çeviklik] Akrobasi
► Show Spoiler
Akrobasi, karakterin zıplama, dengede durma, havada ani hareketler yapma veya türevleri gibi fiziksel faaliyetleri ne kadar iyi yapabildiğini belirtir. Bu faaliyetlerin chakra ile güçlendirilmiş/desteklenmiş versiyonları da bu becerinin etki alanına girer. Akrobasi becerisi yüksek olan karakterler daha hızlı bir şekilde daha yükseğe zıplayabilir, daha rahat dengede durabilir, zıplarken veya havada yapacağı ani hareketleri daha başarılı olur. Karakter uzuvlarına daha çok hakim olur.
[Çeviklik] El Hassasiyeti
► Show Spoiler
El hassasiyeti, karakterin yapacağı hassas el hareketlerinin ne kadar isabetli olduğunu belirtir. Bu el hareketleri yan kesicilik, basit el illüzyonları veya maymuncuk kullanımı gibi her türlü hassas el ve parmak koordinasyonu gerektiren hareket olabilir. El hassasiyeti yüksek olan karakterler maymuncuk, kaligrafi fırçası, müzik enstrümanı veya türevleri gibi hassas aletleri/hareketleri daha hızlı ve daha isabetli kullanır, birisinin belindeki Shinobi çantasından bir şeyleri rahatlıkla çalabilir, çaldığı notalar daha belirgin olur, bir kilidi saniyeler içerisinde açabilir.
Bu beceri, el mühürlerine etki etmez.
[Çeviklik] Saklanma
► Show Spoiler
Saklanma, karakterin ne kadar kendi varlığını gizleyebildiğini belirtir. Normal şartlar altında bir insan görüntü, ses, koku ve benzeri şekilde kendi varlığının izlerini çevreye bırakır. Saklanma becerisi yüksek olan karakterler bu etkileri olabilecek en büyük ölçüde gizlemeye çalışır. Karakter gölgelerde, dar alanlarda veya kamuflaj ile görüntüsünü nasıl saklayacağını, her türlü durumda az ses çıkarmayı ve vücut kokusunu nasıl keseceğini iyi bilir. Karakter saklanırken nefesini uzun süreli derecede tutabilir, tutamayacağı zamanlarda sessizce nefes almayı öğrenir, bir noktada uzun süre sabit kalabilir, boş zamanlarında giysilerindeki ve vücudundaki yırtıcıları uyaran keskin kokuları arındırır.
[Kondisyon] Form
► Show Spoiler
Form, bir karakterin fiziksel kapasitesini ne kadar zorlayabildiğini belirtir. Normal şartlar altında, karakterin aktivite kapasitesini "Kondisyon" statı belirler, lâkin form becerisi, bu sınıra yaklaştıkça karakterin performansının düşmesini engeller. Form becerisi yüksek olan karakterler düşüp bayılmanın eşiğine de gelseler, performanslarından pek bir şey kaybetmezler. Ayrıca, bir yan etki olarak, form becerisi yüksek olan karakterlerin fiziği daha atletik, kasları daha belirgin olur.
[Potansiyel] Ninshuu
► Show Spoiler
Ninshuu, bir karakterin Shinobi öğretilerini ne kadar iyi bildiğini, ne kadar derin bir şekilde kavradığını belirtir. Ninshuu becerisi yüksek olan karakterler ilk bir kaç el mühürlerini gördükleri anda bir tekniği tanıyabilir, teknik gizli olsa bile az çok doğasını çıkarabilir. Evrende bulunan çeşitli klanlar hakkındaki bilgileri bu klanlarla karşılaştıkları zaman hatırlayabilir, bu klanların geçmişleri ve gelenekleri hakkında bilgi sahibi olabilir. Bilinmeyen bir Ninjutsu fenomeni ile karşılaştıklarında, mesela gizli bir klan tekniği veya mod gibi, bunun hakkında fikir sahibi olabilir, nasıl efektif bir biçimde karşı konulacağı hakkında mantık yürütebilir.
Bu beceri, Sensör yönelimleri sistemini dolaylı olarak takviye eder.
[Varlık] Aldatma
► Show Spoiler
Aldatma, sosyal ortamlarda, karakterin karşısındaki başka bir kişiye gerçek benliğini gizleyebilmesini belirtir. Bu yetenek kişiye rahatça yalan söyleme, istediği surat ifadesini takınabilme, başka birisi gibi davranabilme kabiliyeti kazandırır. Aldatma becerisi yüksek olan karakterler, başkalarının onları nasıl algıladığı üzerinde tam kontrol sağlar. Karşısındaki bir kişiyi baştan çıkarabilir, yakın bir arkadaşı ile arasına nifak tohumları ekebilir, kötü bir fikri sanki dünyanın en mantıklı fikriymiş gibi yedirebilir.
[Varlık] Empati
► Show Spoiler
Empati, karakterin karşısındaki başka bir kişinin gerçek benliğini görebilmesini belirtir. Bu yetenek kişinin, karşısındaki başka bir kişinin söylediğinin yalan olup olmadığını, bir şeyler gizleyip gizlemediğini, o anki genel ruh halinin ne olduğunu kestirmesini sağlar. Empati becerisi yüksek olan karakterler, başkalarının niyetleri üzerinde tam bir görüşe ve fikre sahiptir. Karşısındaki kişinin içinde bulunduğu durumu kafasında canlandırabilir, bu duruma kendini koyabilir, böylece kişileri daha iyi tanıyabilir, onların deneyimlerine ortak olabilir.
[Varlık] Sosyalleşme
► Show Spoiler
Sosyalleşme, karakterin sosyal ortamlardaki genel adabı ne kadar iyi kavradığını belirtir. Bu yetenek kişinin sosyal bir ortamda en iyi nasıl davranması gerektiğini kestirmesine yardımcı olur. Bir davete nasıl giyinilip gidileceğini, orada nasıl davranılması gerektiğini, statü sahibi bir insana nasıl yaklaşılması gerektiğini ve kast sisteminin inceliklerini kavrar, bunları daha rahat uygular. Bir şey söylemeden veya yapmadan önce, bunun o ortamda uygun olup olmayacağına dair bir fikri olur.
[Zeka] Tıp
► Show Spoiler
Tıp becerisi, bir karakterin tıbbi konularda ne kadar derin bilgisi olduğunu belirtir. Karakter bir yaraya nasıl müdahale edilmesi gerektiğini, ilk yardımın temellerini ve sağlık malzemelerinin nasıl kullanılması gerektiğini öğrenir. Tıp becerisi yüksek olan karakterler ayrıca bir yarayı gördüklerinde buna neyin sebep olduğunu anlayabilir, bir cesedin ölüm saatini tahmin edebilir, bir zehrin etkilerini, etki süresini, hangi kimyasal ile etkisiz hale getirileceğini bilebilir. Karakterin yapacağı müdahalelerin hızı ve etkisi artar.
Bu beceri, Medic-nin sistemini direkt olarak takviye eder.
[Zeka] Farkındalık
► Show Spoiler
Farkındalık, kişinin duyularının ne kadar hassas olduğunu belirtir. Karakter gördüğü şeyleri daha hızlı tanımlar, düşük sesleri daha iyi algılar, dokunduğu şeyin hangi maddeden yapıldığı hakkında daha rahat fikir yürütür. Kişinin görüş menzili artmasa da, uzaktan gördüğü bir silüetin tam olarak ne olduğu hakkında fikir yürütebilir, göz ucuyla gördüğü bir şeyin ne olduğunu anlayabilir, yediği bir şeyin malzemelerini ayırt edebilir, el çabukluğu ile yapılan illüzyonları fark edebilir. Duyduğu kısık sesleri, arkaplandaki gürültüden ayırabilir, bu sesin neye ait olduğunu daha rahat kestirebilir.
[Zeka] İzcilik
► Show Spoiler
İzcilik, kişinin doğada hayatta kalma becerisini temsil eder. Karakter, zararlı bitkileri zararsızlardan ayırabilir, iz sürebilir, kamp ateşini sorunsuzca yakabilir, hava durumunu kestirebilir. Bu yeteneği yüksek olan karakterler yönünü asla kaybetmez, her zaman en yakındaki kasabanın yeri hakkında fikir sahibidir, bulundukları coğrafyada en hızlı nasıl yol alabileceğini bilir, doğada kendi kendine yetecek şekilde hayatta kalabilir, vahşi hayvan ve bitki örtüsü hakkında bilgilidir.
Nasıl Edineceğim?
Karakter geliştirme forumunda, gerekli puanı ödedikten sonra herhangi bir beceriye seviye atlatıp istediğinizi "Favori" klasmanına alabilirsiniz. Bunun için herhangi bir RP yapmanıza gerek yoktur, sadece puanlarınızı doğru hesaplayıp işleminizi yapmanız gerekmektedir. GM konunuza onayı verdikten sonra aktif olarak kullanabilir hale geleceksiniz.