Hastane ve İyileşme

Her shinobinin bilmesi gereken bilgiler.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm
Hastane ve İyileşme

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 9:15 pm

Hasarlar, Yaralar
Shinobi yaşamı, beraberinde bir çok sağlık riskini getirir. Yaralanmalar, zehirlenmeler, kırıklar, çıkıklar ve niceleri. Karakterler de bu durumdan nasibini alırlar ve çoğu zaman kendilerini zor durumlarda bulurlar. Sistemde bu tarz durumlar 6'ya ayrılır;
  • Ufak Yaralanmalar;
    Morluklar, hafif kesikler, düşük seviye yanmalar gibi hasarı temsil eder. Bu hasarlar kendi kendine hızlıca iyileşebilecek şeylerdir, lâkin bu süreç boyunca kişiye ufak rahatsızlıklar verebilirler.
  • Normal Yaralanmalar;
    Kesikler, kan kayıpları, burun kırılması, kas ezilmesi ve yanıklar gibi hasarları temsil eder. Bu hasarlar müdahale olmadan hızlıca iyileşmez ve müdahale yapılmazsa kişinin performansını düşürecek etkiye sahiplerdir.
  • Ağır Yaralanmalar;
    Derin kesikler, ağır yanıklar, çatlaklar gibi hasarları temsil eder. Bu tarz hasarlar eğer müdahale edilmezse kişiyi bir süre aktif görevden alı koyabilir, performansını yüksek seviyede etkileyebilir.
  • Kırıklar;
    Kırılan kemikleri ve çıkan eklemleri temsil eden yaralanma biçimidir. Bu tarz hasarlar kişinin bir uzvunu komple kullanılamaz hale getirebilir, duruma göre görev alamaz hale sokabilir.
  • Zehirlenmeler;
    Her türlü zehirli maddenin kişiyi etkilemesini temsil eden yaralanma biçimidir. Zehrin türüne göre tedavi şekli, etki süresi ve gücü değişir. Genelde, müdahale edilmezse kişiyi uzun bir süre rahatsız edecek etkileri olur. Ölüme kadar gidebilen etkiler bulunabilir.
  • Hayati Yaralanmalar;
    Kişinin hayatını tehdit eden yaralanmalardır. Uzuv kopması, aşırı kan kaybına sebep olan bir yara, yüksek seviyede yanmanın ardından oluşacak olan kan zehirlenmesi gibi hasarları temsil eder. Bu tarz hasarlar, özel olarak ele alınır. Detaylar için "Hayati Yaralanmalar" kısmını inceleyiniz.
Karakteriniz, görev içerisinde hatırı sayılır bir hasar almış ise, bu 5 kategoriden biri veya bir çoğu ile bu hasar temsil edilir. Bir kişi aynı anda birden fazla hasar çeşidine sahip olabilir, bazı hasarlar başka bir hasara kendini çevirebilir. Her biri ayrı tedavi edilmelidir.

Görev sonunda kişinin aldığı hasar onu yüksek miktarda etkileyecekse, GM bunu bir "Özellik" olarak kişiye ekleyecektir. Kişi, tedavisini sonuçlandırdığında bu özelliği kaybedecek ve sağlığına kavuşacaktır. Detaylar için "özellik" rehberini inceleyebilirsiniz.

Tedavi, İyileşmek
Görev sonunda, kişilere o görev boyunca aldıkları hasarın temsilleri sunulur ve nasıl bir tedavi yöntemi izlemek istedikleri sorulur. Kişilerin 2 çeşit tedavi olanağı vardır; Temel ve Etkin Tedavi.
  • Temel Tedavi;
    Kişi herhangi bir ücret ödemez. Tedavilerin ardından evine istirahat etmeye gönderilir. Kişinin hasarının boyutu, onu belirli bir süre etkiler. GM bu süreyi simüle etmek adına kişiye, hasarına göre bir "Özellik" verir. Bu "Özellik", kişinin belirtilen koşulları sağlaması ile kalkar. Bu koşullar genelde süreye bağlıdır, fakat başka durumlar da söz konusu olabilir. Bu özelliklerin belirli bir listesi yoktur, GM tarafından görev sonu yaratılırlar ve kişiden kişiye değişiklik gösterirler.
  • Etkin Tedavi;
    Kişi, hasarın boyutuna göre bir ücret öder ve hastaneden etkin bir tedavi için randevu alır. Bu tedavi, hastanenin Shinobi'lere sağladığı ücretsiz tedavinin üzerinde bir tedavidir. Kişi birden fazla hasara sahip olabileceğinden, isterse hepsini, isterse bazılarını ödeyebilir. Kişinin hasarı, eğer aşırı derecede ileri veya kalıcı değilse, görev sonunda tamamen iyileşir ve bir sonraki göreve hazır olur. Hasar kalıcı olmadığı sürece bir özellik edinmezler. Etkin tedavi için ücretler aşağıda listelenmiştir;
    • Ufak Yaralanmalar - 5.000 Ryo
    • Normal Yaralanmalar - 15.000 Ryo
    • Ağır Yaralanmalar - 30.000 Ryo
    • Kırıklar - 30.000 Ryo
    • Zehirlenmeler - 5.000/30.000 Ryo arası
Hayati Yaralanmalar
Hayati yaralanmalar, aktif olarak kişinin yaşamını tehdit eden yaralanmalardır. Bu tarz yaralanmalarda kişiyi hayatta tutmak için yapılacak olan bütün müdahaleler ücretsizdir, lâkin bu tedavinin ardından yaralanmaya bağlı olarak başka hasarlar meydana gelebilir. Hızlı iyileşme için kişi bu ücretleri ödeyebilir veya temel tedaviye başvurabilir.

Kişilerin shinobi hayatlarına devam edemeyeceği hasarlar almaları durumunda, karakter emekliye ayrılabilir. Eğer hasar hastanenin ekspertizini aşıyor ve bir noktada kalıcıysa bu karar oyuncuya bırakılır, eğer hasarın geri dönüşü imkânsız ve hayatını komple değiştirecekse, karar GM'lere aittir. Emekliye ayrılan karakterin sahibi, bir sonraki karakter açışında bir miktar "ödül" ile başlar. Bu ödülün miktarı veya boyutu, GM'ler tarafından duruma göre belirlenir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Post Reply

Return to “Temel Rehberler”