Oyuncu Karşılaşmaları

Her shinobinin bilmesi gereken bilgiler.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm
Oyuncu Karşılaşmaları

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 9:15 pm

Kozlar, Hamleler
Shinobi hayatının ve bir noktada, oyunun doğası gereği karakterler birbirlerini farklı saflarda buldukları olacaktır. Barışçıl bir biçimde olabileceği gibi, bu durum gayet yıkıcı bir durumda da olabilir. Bu tarz durumlarda sistemin geneli iyi çalışsa da, iki oyuncunun karşılaşması durumunda işler biraz sıkıntıya girebilmekte.

Bu tarz durumlar için ek bir kaç önerimiz ve uyarımız mevcut. Karşılaşmaların genel yapısından bahsetmek gerekirse, normalde evren içinde bir NPC ile olan karşılaşmanızdan çok da farklı olmayacaktır. Tur sırası genelde olmayacak, ilk gelen yazacak, karşı taraf ise buna göre kendi turunu yazacak ve konular ilerleyecektir. Fakat, durum gereği, GM bir tur sırası isteyebilir, bir karakterin diğerinden önce veya sonra yazmasını isteyebilir. Bu tarz durumlara uyulması gerekmektedir.

Oyuncu karşılaşmalarında bir turda yapılan hamleler ve hareketler kısıtlı olmalı, kompleks neden/sonuç ilişkisinden ziyade o anda karakterin ne yapacağına odaklanmalıdır. Gereğinden uzun hamlelerin betimlenildiği bir durumda tur iptali gerçekleşebilir, kişinin turu atlanabilir veya yapacağını söylediği hamlelerin bir kısmını yapamayabilir. Bu durumlara özen gösterilmelidir.

GM'ler işlerinin doğası gereği tarafsız olmaya çalışmaktadırlar ve sistemleri olabilecek en mantıklı şekilde yorumlarlar. Fakat insan olmalarından kaynaklanan sebepler gereği, görevlerinde hata yapabilirler. Eğer bir GM'in yanlış bir karar verdiğini düşünüyorsanız, bunu yöneticilere özel mesaj atarak bildirebilirsiniz. Bu hakkınızı kullanmak için aşağıdaki kurallara uymalısınız;
  • İtirazını yapacağınız durum, mantıksal bir hata kaynaklı olmalıdır. Bir statın veya becerinin, buna bağlı olarak nümerik bir sayının veya ucu açık bir durumun yorumlanması üzerine yapılacak olan itirazlara itibar edilmeyecektir.
  • İtirazınız mutlaka ve mutlaka yöneticilere özel mesaj yoluyla iletilmelidir. Herkese açık ortamda yapılacak olan itirazlar, pasif agresif tavırlar herkesin keyfini kaçıracak ve gergin bir ortam yaratacaktır. Bundan kaçınmalısınız.
  • Sizin aleyhinize sonuçlanan her tura, bir kılıf uydurup itiraz etmeniz hem konuyu yavaşlatacak, hem de hoş karşılanmayacaktır. Size karşı haksızlık yapıldığını düşünüyor olabilirsiniz, fakat emin olun, biz elimizden geldiğince tarafsız ve mantıklı olmaya çalışıyoruz. Sizin keyfinizi kaçırarak bir kazanç elde etmiyoruz, sizin kaybetmeniz bize bir çıkar sağlamıyor. Bu bağlamda, sakinleştikten sonra turu tekrar okuyun, eğer hala aklınıza takılanlar varsa başka oyuncularla tartışın. Gerçekten bir sıkıntı olduğunu düşünüyor ve bu sıkıntı ilk kuralı da kapsıyorsa, özel mesaj atın. Gidermeye çalışacağız.
Gizlilik, Sürprizler
Tüm bunlarla beraber, karşıdaki kişinin görmesini veya bilmesini istemediğiniz, gizlemek istediğiniz bir hamleniz olabilir. Bu tarz hamleler açıkça RP içerisinde yazılırsa, karşı tarafın karakteri bilmese de oyuncu göreceği için "metagaming" dediğimiz sonuç ortaya çıkar. Bu durumu gidermek adına, yapacağınız gizli hamleleri konu GM'inizin yönetici hesabına PM olarak atabilirsiniz. Bu hakkınız da aşağıdaki kurallara tabîdir;
  • Alacağınız gizli hamleler pasif olmalıdır ve bir duruma bağlı olmalıdır. Atacağınız yumruğun yerini gizleyemezsiniz, el mühürlerini yapmaya başladığınız tekniği gizli hamle kullanarak icra edemezsiniz. Gizli hamleleri pasif bir konumda, karşı taraftan gelecek bir duruma karşılık hazırladığınız sürpriz hamleleri kamufle etmek için kullanmalısınız.
  • Üstteki kurallara ek olarak Bunshin oluştururken kullanıcıyı gizlemek gibi karşı tarafın bilgi eksikliğine dayanan hamleler için de bu sistemi kullanabilirsiniz.
  • Eğer bir gizli hamle yapacaksanız, RP'niz bunu "Ona bir sürpriz hazırladım.", "Tuzağımı kurdum." şeklinde, belli etmelidir. Bu kafa karıştırıcı bir şekilde kullanılamaz, eğer gizli bir hamle almayacaksanız bu tarz ibareler kullanmanız yasaktır.
  • Attığınız özel mesaj, hamlenizi en sade haliyle anlatacak şekilde ve formal olmalıdır. Eğer GM hamlenizi kavrayamamışsa, detaylandırma isteyebilir. Konunuzun GM'ini bilmiyorsanız herhangi bir yöneticiye de atabilirsiniz, konunuzun yöneticisine ulaştırılacaktır.
  • Gizli hamleler sadece 2 kişinin aktif olarak karşılaşması sırasında kullanılabilir. Bunun dışındaki kullanımları, mesela okuyuculardan gizlenmek istenen bir hamle, geçersiz sayılacaktır.
  • Bu hakkın bir sınırı yoktur, fakat ardı ardına kullanımlar, ufak tefek herşey için gizli hamle istenmesi hoş karşılanmayacaktır. Bu manada, gizli hamlelerinizde seçici olmalı, her daim başvurmamalısınız. Bu kuralı çiğneyenlere GM gizli hamle kullanımı hakkında yaptırım uygulayabilir.
  • Gizli hamleler ek bir tur değildir. Standart bir tur içerisinde yapamayacağınız hamlelerden oluşamaz, uzun süreli planlar içeremez. Turunuzun gizli ve açık kısmı toplandığında mantıksal açıdan standart bir turun üzerinde hamle içeren hamleler bütünü iptal edilecektir.
 ! Message from: GM
İnsanlar kaybetmeyi veya altta kalmayı sevmezler. Fakat, karşı karşıya gelen iki oyuncudan biri mutlaka kazanan, biri de kaybeden olmalıdır. GM'in bu konuda tarafsız olmak dışında yapabileceği pek bir şey bulunmamaktadır. Fakat, kaybetmenin vereceği üzüntü ve sinir ile, insanlar olmayan sorunları sanki varmış gibi görmeleri de gayet doğaldır. Herkes bunun bilincinde olmalı ve bu tarz durumlara sakin yaklaşmalıyız.

Sonuçta unutmamak gerekir ki, burada eğlenmek ve kaçamak yapmak için bulunuyoruz.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Post Reply

Return to “Temel Rehberler”