Stat Açıklamaları

Her shinobinin bilmesi gereken bilgiler.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm
Stat Açıklamaları

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 6:46 pm

İstatistik, Statistic
Karakterinizi özelleştirip varedecek olan en temel şey onun statlarıdır. Bunlar karakterin fiziksel ve zihinsel olarak ne durumda olduğunu gösterir ve bunu diğer oyuncu karakterleri ile karşılaştırmamıza olanak sağlar. Aradaki farklar evreni çeşitlendirir ve dövüş gibi iki farklı karakterin arasında gerçekleşen eylemleri çözümlememize yardımcı olur.

Totalde her bir karakterin 6 statı bulunmaktadır. Bunlar aşağıda gerektiği kadar detaylandırılmıştır.
  • Güç: Karakterin sahip olduğu toplam kas gücünü belirtir. Sadece kollardan ziyade tüm vücut için geçerlidir, yani yumruk atmak kadar zıplamak da bu statın etki alanındadır. Kasları güçlü olan bir kişi uzuvlarına daha fazla güç uygulayabilir ve bu tür hamlelerin performansını yüksek seviyeye çıkartabilir.
  • Çeviklik: Karakterin sahip olduğu el-göz koordinasyonu seviyesini belirtir. Çevik karakterler diğerlerinden hızlı hareket etmekten ziyade, düşündüklerini daha çabuk ve seri bir şekilde harekete dökebilir ve uzuvlarını daha isabetli kullanabilir. Yüksek çevikliğe sahip bir karakterin hamleleri daha isabetli, refleksleri daha hızlı olacaktır.
  • Kondisyon: Karakterin sahip olduğu "aktivite" kapasitesini belirtir. Fiziksel aktivitelerin yanısıra zihinsel aktiviteler -teknik kullanma, stres altında kalma gibi- de kondisyon gerektirir. Diğer bir deyişle karakterinizin olaylara ve olgulara karşı direnme eşiği demek mümkündür. Yüksek kondisyonlu karakterler daha uzun ayakta kalır, daha fazla acıya dayanabilir ve yorgunluk sınırlarını aşabilirler.
  • Potansiyel: Karakterin chakrasını ne kadar iyi yoğurabildiği, ona ne kadar hükmedebildiğini belirler. Minimal oranda Genjutsu ve Taijutsu sanatına etki etse de bu stat asıl olarak Ninjutsu sanatı altında kalan tekniklere etki eder. Yüksek potansiyele sahip karakterler mükemmel Ninjutsu kullanıcıları olur ve Ninjutsu ile alakalı konseptleri daha hızlı kavrar ve uygulamaya geçirirler.
  • Varlık: Karakterin sosyal olarak ne kadar "belirgin" olduğunu belirler. Yüksek iç varlığa sahip olan bir kişi diğer insanların aklında daha fazla kalır ve bıraktığı etkiler kişileri daha fazla etkiler. Düşük varlığa sahip kişiler çabuk unutulur, ortamdaki figüranlardan ayırt edilemez veya sosyal etkileşimlerde ağırlıklarını koyamazlar.
  • Zeka: Karakterin serebral fonksiyonlarının ne kadar iyi çalıştığını belirler. Bir oyuncu olarak siz planlarınızı ve kurgularınızı ayarlarsınız, bulmacaları çözer veya bir muhtemel bir yalanın ne kadar gerçekçi olduğuna karar verirsiniz. Zeka statı ise bu tarz durumlardan ziyade, direk olarak karakterinizin zihninin test edilmesi gerektiği zaman başvurulan bir değişkendir. Karakterin kompleks işleri ne kadar iyi başarabildiği, zihninin ne kadar hızlı çalıştığı veya basitçe önüne koyulan bir matematik problemini çözüp çözemeyeceğini belirler.
Sistemde Ninjutsu, Genjutsu veya Taijutsu için ayrı birer stat bulunmaz, bunlar yukarıdaki statların kombinasyonlarından türetilir. Yani, her bir "jutsu" sanatının favori stat kombinasyonu vardır. Ninjutsu "Potansiyel" ve "Kondisyondan" güç alırken Taijutsu "Güç" ve "Çeviklik"'ten alır, Genjutsu ise "Zeka" ve Varlık" statlarını tercih eder. Ancak bu kombinasyonlar her zaman için sabit değildir ve herhangi bir matematiksel hesap ile "Jutsu" sanatlarına göre olan statları vermezler, veya bizim tarafımızdan bu şekilde kullanılmazlar. Bu "favori statlar" sadece o alanda diğerlerine göre daha fazla etki edeceği bariz olan statlardan ibarettir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Post Reply

Return to “Temel Rehberler”