Taijutsu

Her shinobinin bilmesi gereken bilgiler.
Post Reply
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm
Taijutsu

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 7:31 pm

Vücudun Sınırları
Taijutsu, "Jutsu" sanatları içinde en basit formda olan ve genel olarak dövüş sanatlarını kapsayan fiziksel bir daldır. Kullanıcının iç enerjisi ve kas gücüne dayalı olarak eğitim ve sıkı çalışmayla geliştirilir. Taijutsu, istisnalar olsa da, chakra gerektirmez ve tipik olarak diğer "Jutsu" sanatlarına göre daha hızlı ve serttir. Birebir, yakın dövüşü temel alır.

Taijutsu'nun bu denli açık olması bu türün hiç bir disiplin tarafından yönlendirilmediği anlamına gelmez. Efektif bir Taijutsu kullanıcısının sistematik olarak ayarlanmış ve kuralları konmuş bir stilde ustalaşması gerekir. Bu stiller çağlar boyunca rafine edilmiş ve geliştirilmiştir. Bir çoğunun yaratıcı ustası unutulmuş olsa da kendileri hala shinobiler arasında kullanıcı bulmakta, hatta bir çok kişi tüm çalışmalarını buna odaklamaktadır.

Stiller, Kurallar
Her bir shinobi, basit çıplak el dövüşü ve ninja ekipmanı kullanmayı akademi yıllarından itibaren öğrenmiş varsayılmaktadır. Bu bilgi, aşağıda "Akademik Eğitim" başlığında detaylandırılmıştır. Ancak bu konuda kendini geliştirmek ve bir üst noktaya çıkmak, olayı belirli bir normlar üzerinden yapılması gerektiği gibi icra etmek için kişinin bir veya bir kaç stil üzerinde ustalaşması gerekir. Bu stiller sadece dövüşte değil, shinobinin genel hayatına da etki eder. Bir stili öğrenen kişi o stilin altında yatan çeşitli felsefi düşünceleri de öğrenir ve eğer isterse, benimser. Stillerin geneli kullanıcının vücut kondisyonunu geliştirir ve bu avantajlar (gelişmiş denge, ileri seviye esneklik vb) dövüş dışında da kullanılabilir.

Karakteriniz bir stili öğrenmeye başladığında, o stilin kapsadığı disiplin ve kuralları kavradığı varsayılır. Karakteriniz o stilin sınırları içerisinde kalan hamleler yaptığı sürece stilin getirdiği avantajları kazanacaktır. Yani, burada hamlelerinizi iyi tasvir etmeniz ve yaptığınız hamlelerin stillerin içerisinde kalmasına özen göstermeniz gerekir. Yavaş, kontrollü hamleleri öne çıkaran bir stil öğrendiğinizde bu stilin size bahşettiği disiplin ve avantajlar hızlı ve savsak hamlelere uygulanamayacağından sizin için bir dezavantaj oluşturacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken nokta, açık, özenli bir yazım ile kesin ve öz hamleler uygulayarak stilinizi icra etmektir. Buna dikkat ettiğiniz sürece stilin size getirdiği avantajları kazanacak ve gücünüzü hissedeceksiniz.

İki stili aynı anda icra etmek mümkün değildir ancak stiller arası geçişlerde vakit kaybı bulunmaz. Bunun size dezavantajı olarak bir stilin açığını diğeri ile kapatamazsınız, ancak birden fazla stil bilmeniz birden fazla duruma hazırlıklı olmanız demektir ve savaş alanında değişen durumlara daha iyi adapte olabilmenize olanak sağlar. Stillerin kendine özgü olan formlarının birbirinden ayrı olması sizin iki stili birleştirmenizi engelliyor olsa da, stiller arasında geçişi anında tamamlarsınız ve tek bir hamlenizi de bir kaç stil ile harmanlamanız mümkündür. Ancak dikkat etmelisiniz ki, çok kısa sürede birbirinden çok ayrı olan bu formları hızlıca değiştirip seri hamleler yapmak kompleks bir iştir, her ne kadar getirisi yüksek olsa da, risk ve bocalama ihtimali de bir o kadar fazladır. Hamlelerinizi tasarlarken bu hususlara dikkat etmeniz şiddetle önerilir.

Taijutsu stillerinin her biri D'den S'e olmak üzere seviyelendirilmiştir ve bu seviyeler karakterinizin o stil üzerindeki bilgisini göstermektedir. Siz bir stilde seviye atladıkça, o seviyeye ve alt seviyelere ilişkin pasif avantajları repertuarınıza katarsınız. Bu avantajlar genelde pasiftir ve sizin komplike ve ileri seviye dövüş yeteneklerini icra etmenize olanak sağlar. Bunlar sizi diğer Taijutsu kullanmayan shinobilerden ayırır. Bazı stil seviyeleri ile ilişkilendirilmiş teknikler bulunmaktadır. Bu teknikleri stilde o seviyeye gelmeden öğrenemezsiniz. Stilde o seviyeye ulaştıktan sonra gerekli gelişim puanıyla tekniği öğrenebilirsiniz.

Stillerin geneli halk kütüphaneleri ve akademi ders kitaplarında yeteri kadar detaylandırılıp anlatılsa da, son noktalarının bir kaydı bulunmamaktadır. Bu yüzden o stilin tüm potansiyeline ulaşmanız için başka birisinden son seviyenin dersini almalısınız. Yani, bir stilde S seviye olabilmeniz için başka bir S seviye ustadan o stil ile alakalı ders almanız ve gizli kalmış son sırlarını da öğrenmeniz gerekir. Dip not olarak, bir oyuncu başka bir oyuncuya da S - Rank'a ulaşması için yardım edebilir.

Akademik Eğitim
Ninja akademileri, yakın dövüş alanında bir çok ders vermektedir. Bu dersler bir veya daha fazla rakibe karşı dövüş, çeşitli silahları kullanma ve ninja araç gereçlerini tanıma üzerinedir. Her oyuncu karakterinin bu eğitimleri aldığı varsayılır. Bu konseptler, iki ayrı E - Rank kabiliyet ile sistemde temsil edilirler. Bunlardan ilki, aşağıda açıklanmıştır;
Temel Taijutsu | E - Rank
Karakter, çıplak el ile dövüşmeyi bilmektedir. Nasıl efektif yumruk veya tekme atacağını, nasıl saldırıları savuşturacağını öğrenmiştir. Yakın dövüşte anlamlı ve eğitimli hareketler yapabilir. Dövüşürken rastgele nefes almaz veya enerjisini boşa harcamaz, kontrollü ve disiplinlidir. Basit akrobasi hareketlerini tasarladığı hamlelere yoğurabilir. Kapma ve fırlatma gibi hamleler repertuarında bulunur. Bunlara ek olarak, karakter çeşitli silahlar ile antreman yapar ve bunları tanır. Herhangi bir yakın dövüş silahını, kesici olsun olmasın standart bir şekilde kullanabilir. Bu eğitimi alan herhangi bir kişi, diğer Taijutsu stillerini öğrenebilir hale gelir.
İkinci konsept, yani ninja araç-gereç kullanımı da, benzer şekilde aşağıda açıklanmıştır.
Temel Ninja Ekipmanları Eğitimi| E - Rank
Karakter, shuriken ve kunai eğitimi almıştır. Kunai ile efektif bir biçimde saldırabilir, kendini koruyabilir, çevik ve güçlü hamleler yapabilir, isabetli olarak fırlatabilir. Fırlatılan shuriken ve kunaileri, standart bir hızda olduğu sürece gözüyle takip edebilir, elindeki herhangi bir ekipman ile savuşturmayı deneyebilir. Akademi'de yapmış olduğu shuriken talimleri ile karakter isabetli bir şekilde bu ekipmanı fırlatabilir. Havada falso alacak şekilde ayarlayabilir, parmaklarının arasına bir çok kunai ve shuriken koyarak onları topluca veya seri bir şekilde fırlatabilir. Hedeflediği yerleri genelde tutturur, fakat standart bir atış gücüne ve hasar potansiyeline sahiptir.
Kendini ninja ekipmanları konusunda geliştirmek isteyen kişiler, "Ninja Ekipman Ustalığı" stilini öğrenebilirler.

Nasıl Öğrenilir?
Her bir stil seviyelendirilmiştir. Bir stili en alttan, yani "D" seviyesinden öğrenmeye başlar ve yukarı çıkarsınız. Her bir sonraki seviye için, Gelişim Tablosu'nda bulunan seviye ücretini ödeyip teknik hakkındaki bilgi ve becerilerinizi o seviyeye çekersiniz. Buradaki önemli husus seviyeler arasında atlama yapamamanızdır. Yani, D, C, B, A ve S sırasını bozamazsınız ve her bir seviyeye yükselmek için puan ödemelisiniz. Öğrenim süreci için ise bir mesaj veya rol yapmanıza gerek yoktur, puanınızı gerekli konuda ödeyip onayı aldığınız andan itibaren stili o seviyede icra etmeye başlarsınız. RP içi karakteriniz bu bilgileri bir parşömenden veya akademi hocasından öğrenmiş olabilir, ancak bunun için bir RP yapmanıza gerek yoktur.

Aşağıda 5 tane çıplak el ve 10 tane de çeşitli silahlarla icra edilen stil detaylıca açıklanmıştır.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Taijutsu

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 7:33 pm

Juudaichi
Juudaichi stili sert hamleler üzerine kuruludur. Stilin temelini ezici kas gücü üstünlüğü oluşturur ve kişinin defansını parçalayarak yenmek esastır. Stil, sağlam ve düzgün adımlama ile hareketi teşvik eder ve yerinde, güçlü darbeler ile rakibi indirmeye odaklanır. Darbelerin hızı stil için bir önem teşkil etmez, ancak hamlelerin rakibi bulması ve bulduğu noktadaki defansı kırıp geçmesi ile dövüşün kontrolü sağlanır ve avantaj elde edilir. Spesifik olarak darbelerin atılacağı yerler belirlenmez ve stratejik olarak vücudun önemli yerleri stil için pek bir önem teşkil etmez, zira, iyi oturtulan sert bir darbe, nereye vurulacak olursa olsun, kişiyi diskalifiye etmeye yetmelidir. Bu yüzden kullanıcı odaklı bir disiplin olduğu söylenebilir. Stilde ayak ve el kullanıma eşit önem verilir. Kullanıcı güçlü olmasa bile stilde ilerdiği sürece stilin formlarından ve stanslarından gelecek avantajlar ile bu açığı kapatıp hamlelerine ekstra bir güç ekleyebilir, ancak bu stili genelde hali hazırda kas gücü yüksek kişiler tercih eder.

Seviyeler
► Show Spoiler

Rinjoushou
5 stil arasında en agresifi ve ateşlisi Rinjoushou'nun yoludur. Formu nefret dolu bir kaplana benzetilir. Seri ve agresif hamlelere odaklanılırken tekme kullanımı ön plana çıkar. Stilin en belirgin özelliği ise rakip üzerinde kesintisiz hamleler ile baskı oluşturup söndürmeye çalışmaktır. İradesi kırılan rakip kullanıcının insafına kalınır ve işi bitirilir. Hamlelerin gücünden ziyade ne kadar çok olduğu ve ne kadar seri olduğu daha ön plandadır. Tekmelere odaklanılması, düşüncesiz hamleler uygulanırken kaybedilen gücü biraz olsun dengelese de, yanlış kullanıldığında kullanıcının dezavantajlı bir pozisyonda kalmasına sebep olabilir. Kullanıcı hızla poziyon değiştirerek farklı açılardan saldırmayı da ihmal etmez. Bu stilin, kullanıcının nefretinden güç bulduğu söylenir. Ezici üstünlük isteyenler bu stile yönelir.

Seviyeler
► Show Spoiler

Shinshouki
Akrobatik ve hareketli bir stil olan Shinhouki'nin asıl amacı en az eforla en çok hasarı vermektir. Stilin hamleleri diğerlerine göre sadece uzvu savurmakla bitmez, ardından gelen momentumu da kullanmayı amaçlar. Yani, diğer stiller nasıl yumruk atılacağını öğretirken Shinshouki bu atılan yumruk ile kullanılan momentumu daha iyi nasıl kanalize edilebilineceği üzerine odaklanır. Bu yüzden, hamleler genelde çemberseldir ve her biri bir diğer hamlenin önünü açar. Zıplamalar, takla atmalar ve çelme taklamalar stile destek olur. Kullanıcının gövdesini merkez olarak belirleyip çembersel bir şekil izleyen hamlelerde kullanıcı harcanan momentumun büyük bir kısmını bir sonraki darbesine aktarır ve böylece uzun dövüşlerde yorulma riskini minimuma indirir. Stilde ilerleyen kullanıcılar akrobatik ve hareketli hamlelerin avantajını ortaya çıkarır. Stilde gittikçe ustalaşan kullanıcıların hamleleri öngörülemeyen bir düzeye ulaşır.

Seviyeler
► Show Spoiler

Suiseiki
Tüm çıplak el stilleri arasında en sakini ve defansif olanı Suiseiki'dir. Su gibi akışkan ve refleksif olmayı öğütler. Stilin temelinde defansif postür ve esnek hamleler bulunur. Kullanıcı bu esnekliğini gelen darbelerden olabildiğince kaçınmak için kullanır ve doğru zamanı bekler. Su, bulabildiği herhangi bir çatlaktan içeri dolup derinlere nüfuz eder ama çatlak olmadığı zaman da bulunduğu yerde sabırlı bir şekilde beklemeyi bilir. Kullanıcının da bu prensibi takip etmesi beklenir. Stil ayrıca tekmelerden ziyade yumruklara odaklanır, zira, kullanıcının tekmelerinin sürekli yere basılı kalması onun değişen durumlara aniden tepki verebilmesini sağlar. Stil herşeyden önce kullanıcının hayatta kalmasına önem verir. Bu stilde ustalaşan kişilerin genelde pasifisttir ancak stilin avantajını doğru kavrayan saldırgan insanlar da nefretlerini dizginleyebilirse Suiseiki'nin sırlarını açığa çıkarıp rakiplerini dize getirebilir.

Seviyeler
► Show Spoiler

Ayatsu
Eski gezgin keşişlerin geliştirdiği bir stildir Ayatsu. Medikal bilgilerini mükemmel kondisyonları ile birleştiren bu gizemli kişiler, kişisel savunmayı bir adım ileri götürmüştür. Ayatsu, rakibe odaklanan bir stildir. Rakibin vücudunu ona karşı kullanır. Stili öğrenmeye başlayan kişileri sıkı bir antremandan ziyade yorucu teorik bilgiler bekler. Kullanıcılar, tek bir hamlede kıkırdak parçalamayı, sadece iki parmaklarını kullanarak kemikleri yerinden çıkarmayı ve basınç ile kulak zarı patlatmayı öğrenir. Stil, mükemmel bir güç veya aşırı hızlı refleksler gerektirmez. Ancak kullanıcının doğru yerde doğru hamleleri yapabilmesi ve savaş alanını rakibinden daha iyi kontrol ediyor olması gerekir, zira tekniği icra etmek zordur. Yavaş ve kontrollü bir stansa sahiptir ve kullanıcıyı rakibin hassas noktalarına saldırmaya iter, zira başka bir yöne yapılacak saldırıda stilin formları işe yaramayacaktır. Defansif bir yönü olmayan bu stilde risk fazla olsa da getirisi de büyüktür.

Seviyeler
► Show Spoiler

Suiken
En eski ve en az bilinen stillerden biridir Suiken, ayrıca uygulanması da zordur. Genel olarak "Sarhoş Stili" olarak bilinir. Yüzyıllar önce, keşiş olmasına rağmen içmeyi bırakamayan bir ustanın, bir gece efkârlanıp 30 öğrencisini birden dövdükten sonra içkinin etkilerini avantajına kullanabileceğini farketmesiyle geliştiği söylenir. Şimdilerde ise, benzer etkileri yaratmak adına özel bir içki kullanılmakta. Bu içki, doğru dozlarda alındığında kişinin ağrı eşiğini yükseltir ve kaslarını gevşetir, zihnini köreltip chakrasını kamçılar, fakat kişi kafa olmak yerine aksiyonlarına yön verme kabiliyetini kaybetmez. Suiken, bu içkinin etkisi altında savaşmayı kullanıcıya öğredir. Bazı hazır stans ve hamleler ile kişinin zihninde kısayollar oluşturulur, kişi sarhoşken bile bu hamleleri düşünmeden, zorlanmadan yapabilir hale gelir.

Stilin genel hamleleri çembersel dönme ve savsak adımlama üzerine kuruludur. Kişi, içkili bir halde sağa sola sallanırken bu momentumu saldırılar için kullanmayı öğrenir ve kaslarının gevşemesi sayesinde daha geniş bir hareket repertuarına sahip olur. Çeşitli akrobatik hareketler stilin hamleleri arasındadır. Genel olarak elin dış kısmı rakibe bakacak şekilde tutulur. İşaret ve orta parmak kasılır, diğerleri içeri kapatılır. Kullanıcı genelde tek ayak üzerinde durarak pozisyon alır.

Stilin kullanılması için "Ejder Salyası" adı verilen bir içkiden spesifik bir miktarda içilmesi gerekmektedir. Sistemde bu miktar 1 birim olarak geçer, hemen hemen 150 mililitre kadardır. İçki, 50.000 Ryo'dan satılır ve bulması çok zor değildir, bir şişede 3 birim içki olacak şekilde gelir. İçki içildikten hemen sonra etki yapar. Kişinin kasları gevşer, acı eşiği yükselir, yani daha az acı hissetmeye başlar. Lâkin chakrası aşırı hızlı akmaya başlar, bu yüzden Ninjutsu uygularken kontrolünü kaybedebilir, o kafada el mührü yapmak zaten ayrı bir sorundur. İçkinin etkisi 15 dakika kadar sürer, ardından kişi yavaş yavaş ayık kafasını tekrar kazanır. Baş ağrısı gibi yan etkileri, aşırı kullanılmadığı sürece yoktur.

Seviyeler:
► Show Spoiler
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Taijutsu

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 7:35 pm

Taijutsunun silahla yapılan stilleri de, çıplak elle yapılanlar gibi seviyelere ayrılmıştır. Aynı kurallar burada da geçerlidir, ancak ek olarak, her stilin icra edileceği silahlar bellidir ve başka silahlarla yapılamaz. Eğer bir stilin gücünü kullanmak istiyorsanız not edilen silah ile uygulamak zorundasınız.

Stillerin silah sınırlamarı spesifik olarak değil, tür olarak verilmiştir. Yani bir stil wakizashi ile yapılıyor ise, kabaca wakizashi özelliği taşıyan herhangi bir kesici silahla icra edilebilir. Eğer elinize egzotik bir silah geçerse GM size o silahın hangi türe ait olduğunu söyleyecektir. Aksi belirtilmediği sürece, bir stili aynı anda 2 silah kullanarak yapamazsınız.

İsmini bilmediğiniz veya tanımdağınız bir silah tipi ile karşılaşırsanız Google'a başvurabilirsiniz.

Ninja Ekipman Ustalığı
Silahlar: Kunai, Shuriken
Kunai ve shuriken, shinobilerin en ikonik silahları olarak gösterilebilir. Her shinobi mutlaka yanında bu silahları bulundurur ve bir çok durumda onları kullanmaktan çekinmez. Bu durum da, bir çok shinobinin bu araçlar ile bir bağ kurmasına ve antrenman rutinine bu silahlarla olan kabiliyetlerini arttırma üzerine çalışmalar eklemesine sebep olmuştur. Bu stil de, karakterin kendini bu iki silahın kullanımında geliştirebilmesi için bulunmaktadır. Spesifik bir hamle düzenlemesi bulunmaz, shuriken veya kunai kullanıldığı herhangi bir durumda bu stilin verdiği etkiler aktif olur. Bununla beraber, stil S - Rank'a geçiş için bir usta bulunmasını da gerektirmez. Her bir shinobi potansiyel bir ninja ekipman ustasıdır.

Karakterler, bu stili almasa bile bu ekipmanlar ile standart bir seviyede dövüşebilecek kadar eğitimi akademide aldıkları varsayılır. Bu eğitim yukarıda, "Akademi Eğitimi" başlığında detaylandırılmıştır.

Seviyeler
► Show Spoiler
Kendou
Silahlar: Katana, Wakizashi, Tantou
En köklü ve en eski Taijutsu stilidir Kendou. "Kılıcın yolu" anlamına gelen ismi ile, derin bir felsefeye sahip olan bu stili hemen hemen herkes gördüğü an tanır. Ancak eski olması, geçerliliğini kaybettiği anlamına gelmez. Yüzyıllar boyunca geliştirilip mükemmelleştirilen Kendou, hem bir spor hem de efektif bir savunma sanatı olarak kullanılır. Stilin formları belirgindir ve rastgele hamlelere izin vermez. Kullanıcı sürekli belirli bir stansı korumalıdır ve stilin formlarını bozmamalıdır. Silahını boş bol sallamamalı, her an saldırıya hazır beklemelidir. Genel stanslardan biri, kılıç 45 derece açı ile rakibe doğru doğrultmaktır ancak buna benzeyen herhangi bir stans da bunun yerine kullanılabilir. Stilin aşırı katı kuralları yeniden yorumlamayı kısıtlasa da, stilin gücü kendi içinde saklıdır. Efektif saldırı ve savunma yöntemlerini öğreten stil, spesifik formları ile öğrenimi kolaylaştırır. Bu yüzden en çok tercih edilen stiller arasında sayılabilir.

Seviyeler
► Show Spoiler
Iaido
Silahlar: Sadece Katana (Stilin kullanımı için bir kın gereklidir. Kını eksik katanalar veya klasik Japon stili dışında üretilmiş olan kılıçlar kullanılamaz.)
Kendou kadar eski olmasa da, Iaido, geçmişini yüzyıllar öncesine kadar götürebilir. Dövüş stilinden ziyade, savaş sanatlarının doruk noktası olarak ustalar tarafından ortaya atılan Iaido günümüzde gerekli sabıra sahip herkes tarafından kullanılabilir. Iaido, tek bir hamlede rakibi alt etmeye odaklanır ve bu yüzden formlarında katana sürekli kınında bekletilir. Kınından çekilip hamle yapıldıktan sonra, kullanıcı defansa geri döner ve kılıcı kınına geri koyar, bir sonraki hamle için hazırlanır. Hamlelerin kendisi hızlı olsa da hazırlanmak süre ister ve bu kullanıcıyı açıkta bırakır. Stil riskli olsa da hamleler ölümcüldür ve getirisi yüksektir. Iaido ustaları tek bir hamle ile uzuv kopartabilecek şiddette hamleler yapabilmektedir. Kılıcı ustalar vaktinde bellerinde taşımış olsalar da, bir çok shinobi sırtında veya belinin arka tarafında da taşıyıp sıkıntı olmadan stili icra etmektedirler.

Seviyeler
► Show Spoiler
Musatsu
Silahlar: Wakizashi, Tantou
Geisha kılığındaki suikastçi kadınların geliştirdiği bir stildir Musatsu. Bu suikastçiler, geisha kılığında soyluların evlerine kabul edildikten sonra doğru zamanı bekleyip hedeflerini öldürürler ve beklenmeden ortadan kaybolurlardı. Bir samuray veya shinobi ile karşılaştıklarında ise, tantou ve wakizashi gibi kısa kılıç ve bıçaklarla kendilerinden beklenmeyecek çeviklik ve isabet kabiliyetine sahip oldukları söylenir. Stil, çeviklik üzerine kurulu ve agresiftir. Stili kullanan kişi bu çevikliği tantou ve wakizashinin kolay kontrol edilebilirliği ile birleştirir. Stilin hamleleri hızlı ve çeviktir, saplama yerine kesme tercih edilir. Rakibin kasları ve damarları isabet alınır. Stilin ana noktası, rakibin kaslarına zarar vererek etkili savaşmasını engellemek ve yavaş yavaş, kan kaybından rakibi güçsüz düşürüp yenmektir. Kullanıcı, antremanlar ile ufak silahları çevik bir biçimde kullanmayı pekiştirirken teorik bilgiler ile de vücudun zayıf noktalarını öğrenir. Stil, ileri seviyelerde, iç organları hedef almayı öğretir.

Seviyeler
► Show Spoiler
Nagatsu
Silahlar: Bo Sopası, Yari, Naginata, Sansetsukon
Uzun ve simetrik yapıya sahip silahlarla uygulanan bir stildir Nagatsu. Uzun silahların mesafesinden ziyade çevrilip bir çok yönden saldırabilme kabiliyeti üzerine odaklanır. Kullanıcı genelde silahı orta kısmından tutarak seri ve hızlı bir biçimde çevirerek saldırır. Bu, saldırıların çevik olmasını ve arkasından yapılacak diğer hamlelerin momentumunun korunması sebebi ile eforsuz olmasını sağlar. Ayrıca, silahların genelde uzun yapıda olması, bir ucu ile saldırıldıktan sonra aniden çevrilerek diğer ucu ile saldırılabilmesine olanak sağlar. Böylece rakip savunma düzenini birden çok yöne göre kurgulamak zorundadır ve en ufak bir hatası bile affedilemeyecek sonuçlar doğurur. Ancak stilin hemen hemen tamamının silahların çevrilerek icra edilmesi yüzünden defansa pek önem verilmez ve karşılaşma rakibe karşı hızlıca üstün gelinerek bitirilmeye çalışılır.

Seviyeler
► Show Spoiler
Kyodaichi
Silahlar: Bisento, Bo Sopası, Naginata
Kyodaichi stili hızdan ziyade güce ve sertliğe önem verir. Bu yüzden uzun ve savrulduğunda yüksek hasar verme potansiyeli olan silahlara yapılır. Kullanılan uzun ve heybetli silahlar kaçılması nispeten kolay ancak vurduğu anda çok ağır hasar verebilecek hamlelerden oluşur. Kullanıcı hamlelerini olabildiğince sert olacak şekilde uygular ve gerekirse tüm gücü ile silahı savurur. Stilde göstermelik veya az hasar verecek hamlelere yer yoktur. Stili kullanan kişiler silahlarını çok iyi tanır ve ne yönde nasıl güç uygulayacaklarını çok iyi kavrarlar ve silahlarla karşı tarafın gardını kırmaya çalışırlar. Stil genel olarak karşı tarafın hata yapmasını beklemez, kendi hatalarını yaratır. Kyodaichi, bu yüzden sakin veya pasif bir stil olarak gösterilmez ve kullanıcı odaklıdır. Sürekli kendilerini geliştirmek ve antreman yapmak zorunda kalan kullanıcılar düşmanlarını birer birer yenmeye başladıklarında stilin meyvelerini almaya başladıklarını anlar. Juudaichi stili ile kardeş stil sayılabilir zira aynı kişinin bu iki stili oluşturduğu söylenir.

Seviyeler
► Show Spoiler
Shigure
Silahlar: Katana, Naginata
Katana ve Naginata'nın hafif ancak tehlikeli doğasını kullanarak icra edilen bir stildir Shigure. Kanatlarını hızlıca çırpıp yükselen bir kuş gibi, kullanıcının her hamlesi seri ve birbirini tamamlar şekilde gerçekleşir. Stilin temelini hızlı ancak kısa, ardı ardına yapılan hamleler oluşturur. Bu, rakip üzerinde ufak ancak etkili yaralar açılabilmesine olanak sağlar. Çoğu stil kullanıcısı hamlelerini bu yüzden kısa tutmaya özen gösterir, ancak hamleler arasındaki geçiş hızlı olduğundan kısa sürede bir çok bu kısa hamlelerden gerçekleştirebilir. Hamleler saplama, dar açılı kesme hamleleri veya kabza vuruşlarından bile oluşabilir. Stilin amacı rakibin bir açığını yakalayıp oradan ufak, seri ve hızlı hamleler ile bu açıklığa izin veren rakibi cezalandırıp yenmektir. Genelde rakip aldığı seri hasarlar yüzünden kesikler içinde kalır ve kanayarak can verir, eğer geriye çekilecek kadar gücü kalmadıysa. Stilin zirversinde, kullanıcının hamlelerini seçmek neredeyse imkansızlaşır ve mükemmel bir isabet oranına sahip olur.

Seviyeler
► Show Spoiler
Bunshoku
Silahlar: Nunchaku, Sansetsukon
Parçalı silahlar üzerine kurulu olan bu stil, en mükemmel bir şekilde sansetsukon veya nunchaku ile uygulanır. Parçalı silahların rahat savruluşu ve momentum iletimini avantaj olarak kullanır. Stilde hamleler savurma üzerinedir ve silahı sürekli hareketli tutma prensibine dayanır. Sürekli hareket halinde tutulan silah, kullanıcının minimal bir efor ile maksimum hasar vermesini sağlar. Silahlar kesici olmasa da, vuruşlar zaman zaman kemik kıracak düzeye ulaşabilir. Hamleler ıskalasa bile silah rahatça yön değiştirip tekrar saldırabilir, bu da ardı ardına yapılan hamleleri kolaylaştırır. Ancak hareketli bir silah, en ufak bir hata ile kullanıcısının elinden fırlayabilir veya kontrolünü kaybedip kullanıcı kendine zarar verebilir. Bu yüzden mükemmel bir koordinasyon ile uygulanmalı ve hamleler doğru planlanmalıdır. Bunshoku riskli bir stil olsa da, avantajları bu açığı kapatabilmektedir.

Seviyeler
► Show Spoiler
Zanryu
Silahlar: Bo Sopası, Yari
Zanryu stili, kolektif olarak "ashigaru" adı verilen askerler tarafından geliştirilmiştir. Bu askerler, mızrak veya uzun sopa kullanırlar ve savaşlarda ordunun en az eğitimli ve tecrübeli kısmını oluştururlardı. Bu köylü "ashigaru" savaşçılarının geliştirdiği Zanryu ise "işe yaramaz"'lıktan son derece uzak ve efektif bir stildir. Gelişmesi ve olgunlaşması için uzunca zaman geçmiş ve jenerasyonlar boyunca üstüne yeni konseptler eklenmiştir. Stilin temelini defansif bir duruş oluşturur. İki elle tutulan uzun silah, rakibe doğrultulur ve güvenli bir uzaklıkta beklenir. Bu sırada, silahın ucu havada ufak daireler çizecek şekilde çevrilir. Bu hareket, rakibin kafasını karıştıracak bir etki yarattığı gibi silah ile yapılacak saldırıları da bir noktaya kadar gizler. Genelde saplama hamleleri yapılır, başarılı bir saplama hamlesini ise çevik savuruşlar izler. Kombinasyonu bitiren kullanıcı defansa çekilir ve rakibin bir sonraki hatasını bekler. Zanryu kullanıcısını güvende tutmayı ön plana alsa da, sabır isteyen bir stildir.

Seviyeler
► Show Spoiler
Tessenjutsu
Silahlar:Tessen
Tessenjutsu, en genç dövüş stillerinden birisidir. Samuray ailelerinin oluşturduğu bu stil japon yelpazelerini kullanır ve spesifik olarak metal fanlar (tessen) ile icra edilir. Bu metal fanlar kapatıldığında hemen hemen 20cm uzunluğunda olurlar ve bir kunai veya tantou ile yakın dövüşe girebilecek kadar sert ve dayanıklıdırlar. Fanın gergin kumaşının arasında bulunan metal tutacaklar ise, fan açıldığında dayanıklılığının bozulmasını engeller. Bu metal tutacaklar kumaşların arasında kaldığından görülmez ve dışarıdan bakan birisi bunun gayet normal bir fan olduğuna karar verebilir. Dövüş stili, fanın hem açık hem kapalı olarak kullanılması üzerinedir. Genelde öncelikle gelen darbeler fan kapalıyken karşılanır ve savuşturulur, ardından fan açılarak saldırılar başlar. Ancak bazı durumlarda kullanıcılar hamleleri fanlar açıkken onları bir kalkan gibi kullanarak savuşturmayı da seçebilir. Fanların ucu genelde keskindir ve yüksek derecede hasar verme kapasitesine sahipdir. Kapalıyken de ufak, metal bir sopa işlevi görür. Hızlı ve çevikliği ön planda tutan bu stil, defansı da elden bırakmaz. Fanlar açıkken eğer yeterince dayanıklı üretilmişse, sert bir kılıç darbesini bile karşılayabilir ancak bunun kullanıcının fanın dışında kalan parmaklarını yaralama veya koparma ihtimali vardır. Stil ile alakalı bir diğer husus ise, stil kendi içinde aynı anda 2 tane fan kullanmayı da öğretir. Kullanıcı bir fan ile gelen saldırıyı savuştururken diğeri ile saldırı yapar.

Seviyeler
► Show Spoiler
Çift Silah Stili
Silahlar: -
Normal kurallar çerçevesinde herhangi bir stil (Tessenjutsu hariç olmak üzere) çift silah kullanılarak icra edilemez. Stillerin formları buna göre ayarlanmış değildir ve etkilerini bu şekilde gösteremezler. Ancak savaşçılar çağlar boyunca kendi fiziksel potansiyellerine güvenerek bu tarz yönelimlere başvurmuştur. Bu stilin kendi içinde bir kuralı veya seviyesi bulunmaz ve hamle sınırlaması yoktur, ancak diğer stiller ile birleştirilemez. Bu stili öğrenmek size çeşitli silahlardan aynı anda 2 tanesini kullanmanızı sağlar.

Stil alındığında spesifik bir silah seçilir, ardından stilin getirileri bu çift silah kullanılırken hissedilir. Birden fazla silahı çift olarak kullanmak isteyen kişiler stili tekrar tekrar alabilirler. Her bir öğrenimde, yeni bir silah seçilir. Her bir silahın gelişimi ayrı ilerler.

Seçilen silahlar spesifik olmalıdır, "Katana", "Wakizashi", "Tantou" gibi. Kişinin kendi tasarladığı ve dükkandan aldığı silahlar için bu stil geçerli değildir, böyle bir durumda kişinin kendine özgü bir stil yaratması gerekmektedir. Silahlar tek elde kullanılmak üzere tasarlanmış olmalıdır.

Her iki elinizde de bir silahı tutmanız size yakın dövüşte belirgin bir avantaj sağlar. Daha sık hamle yapabilir, bir silahla defansa çekilirken diğeriyle saldırabilirsiniz. Aynı anda saldırıp hasar gücünüzü arttırabilir, aynı anda defansa çekilip gelecek hasarı minimuma indirebilirsiniz. Stilin ilerleyen seviyelerinde iki veya daha fazla kişi ile aynı anda dövüşebilme kabiliyeti edinirsiniz. Ancak iki elinde de silah tutan karakterler genelde silahlarını ellerinden bırakmadan teknik yapamazlar. Bu, stilin en büyük açığıdır.

Seviyeler
► Show Spoiler
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Taijutsu

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 7:35 pm

Taijutsu Teknik Listesi
Taijutsu teknikleri aşağıda açıklamalarıyla listelenmiştir. Her bir silahsız stile 3, silahlı stile (Çift Silah Stili hariç) ise 1 teknik düşmektedir, yani toplamda 24 teknik bulunmaktadır. Bir tekniği öğrenmek için stilde tekniğin seviyesine ulaşmanız gerekiyor. Yani B Rank bir teknik öğrenmek istiyorsanız bağlı olan stilde de B rank olmuş olmanız gerekir. Ninjutsu ve Genjutsu aksine, Taijutsu'da gizli teknik (şimdilik) yoktur, her biri herhangi bir kütüphanede bulunabilecek kadar yaygındır.

Tekniklerin bir çoğu seride bulunanlar ile hemen hemen aynıdır ancak seviyelerinde ve efektlerinde oynamalar yapılmıştır.

Taijutsu jutsularının hemen hemen hepsi chakra ister ve kullanıcı teknik boyunca vücudunda chakra yoğurur, ancak bu gereksinim ortalama bir ninjutsu veya genjutsu tekniğinin altındadır. Bu yüzden teknikler ortalama bir hamlenin üzerinde sonuçlar verir. Aksi belirtilmedikçe tekniklerde mühür bulunmaz ancak kullanıcının odaklanması için az bir süre gerekir.

Juudaichi
► Show Spoiler
Rinjoushou
► Show Spoiler
Shinshouki
► Show Spoiler
Suiseiki
► Show Spoiler
Ayatsu
► Show Spoiler

Kendou
► Show Spoiler
Iaido
► Show Spoiler
Musatsu
► Show Spoiler
Nagatsu
► Show Spoiler
Kyodaichi
► Show Spoiler
Shigure
► Show Spoiler
Bunshoku
► Show Spoiler
Zanryu
► Show Spoiler
Tessenjutsu
► Show Spoiler
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Taijutsu

Post by GM - Naruto » August 25th, 2018, 7:36 pm

Bilgilendirme: Stilin orjinal hali, eski dönem 1. Taijutsu Stil Yaratım Yarışması'nı kazanan Ozan Yıldız tarafından "Megakeru" adıyla hazırlanmıştır. Onun izni ile düzenlenip kullanılmıştır.

Yumi-dou
Silahlar: Ok ve Yay (Arbalet tarzı mekanik yaylar ile bu teknik icra edilemez.)
Yumi-dou, yay ve okun kullanımı üzerine kurulu bir Taijutsu stilidir. Bir çok konseptini Kyujutsu adı altında, samuraylar tarafından icra edilen sanattan almaktadır, fakat aralarındaki en önemli fark Yumi-dou'nun tamamen pratik hamleler üzerine kurulu olmasıdır. Shinobilerin aktif olarak kullandığı diğer stillerden ziyade Yumi-dou, farkedilebileceği üzere, hedeflere uzaktan hasar vermeye odaklıdır, bu yüzden diğer stillere göre daha defansif olduğu söylenebilir. Stilin özünün Kyujutsu'ya ve dolaylı olarak samuray kültürüne dayanması sebebiyle bazı ustalar stilin aktif olarak geliştirilmesine ve öğretilmesine karşı çıkmışlardır. Ne var ki stil, günümüzde hala kullanılmakta ve çoğunluk tarafından pratik bir savaş stili olarak kabul görmektedir. Stilin uygulanması yumi adı verilen japon asimetrik yaylarıyla gerçekleşir. Shinobi, insanüstü refleksleri ve dayanıklılığını kullanarak attığı okların hasar kapasitesini arttırır. Stilin daha pratik ve efektif duruşlara ve yöntemlere yönelmesiyle yayın kullanımı kolaylaşır.

Seviyeler
► Show Spoiler
Kaguya, B Rank
► Show Spoiler
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Post Reply

Return to “Temel Rehberler”