Örgüt Liderliği

Yeteneklerini spesifik bir alana taşımak isteyen shinobiler için.
Post Reply
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm
Örgüt Liderliği

Post by GM - Naruto » August 28th, 2018, 8:51 pm

Sistemi kullanabilmeniz için gerekli Prestij Puanı'nı harcamanız gerekmektedir.

Bir Amaç İçin, Hep Beraber!
Örgütler, belirli bir amaç için bir araya gelmiş oyuncu ve NPC topluluğudur. Bu tarz oluşumlar ülkeler açısından yasa dışı kabul edildiği için hemen hemen tamamı kaçaklar tarafından oluşturulmuştur, ancak köy Shinobileri tarafından kurulu gizli örgütler de bulunmaktadır. Bir çoğu zenginlik ve güç için kurulmuş olsa da çok farklı amaçlar için bir araya gelmiş örgütler de vardır. Bunların bir çoğu gölgelerde hala faaliyetlerini sürdürmektedir.

Örgütler yerleşik otoriteler tarafından bir tehdit unsuru olarak görülürler. Amaçları ve yöntemleri bulundukları yöredeki otorite ile tamamen paralel olsa bile, yerleşik yönetimler bu tarz oluşumlara kesinlikle negatif gözle bakmaktadır. İcraatları direkt olarak illegal olmasa da otoriteye bağlı askeri kuvvetler genelde onların karşısındadır, aynı safta bulunmaları gerekse bile bunun geçici olacağından az çok emindirler. Bununla beraber köylerde kurulan örgütler gizliliklerine son derece önem vermek zorundadır zira bu tarz oluşumlara mensup Shinobi'ler yönetim tarafından fark edildikleri anda suçlu konumuna düşeceklerdir.

Kaçak ve köy mensubu karakterlerin bir amaç için güç toplamalarına olanak sağlayan bir sistem olarak özetlenebilen Örgütler, oyuncuların gruplaşmasını anlamlı hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bu sistem içerisinde lider oyuncu örgütün karakteristik özelliklerini geliştirerek sistemsel avantajlar kazanabilir, örgütüne NPC ve oyuncu karakterlerini katabilir, onlara teçhizat sağlayabilir, Pasif Harekat'lara gönderebilir ve hatta bizzat Aktif Harekat konularına kendisi de katılabilir. Bunlara ek olarak örgütün bünyesinde tamamlanan bütün Aktif Harekat konuları fazladan prestij puanı ödülüne sahiptir.

Örgüt ilk prestij puanı harcanıp kurulduğunda sadece Lider ve bir Karargâh'tan oluşur. Lider bu noktadan itibaren prestij puanı harcayarak örgütün karakteristik özelliklerini geliştirebilir, Karargâh'ın boş odalarını işlevsel birimlerle donatabilir, örgüte Shinobi veya Yardakçı alabilir. Bununla beraber Lider'in örgüte kazandırdığı her bir oyuncu, Lider'e bu ödemeler konusunda yardımcı olabilir. Örgüte üye NPC'ler Pasif Harekat adı altında görevlere gönderilebilir, oyuncular ise yanlarına istediği kadar NPC üyeyi alıp Aktif Harekat'a çıkabilir.

Aşağıda tüm bu sistem parçalarının nasıl bir araya geldiği anlatılmıştır. Örgütün kurulum aşaması için ise bu link takip edilerek "Örgüt Geliştirme" forumundaki sabit başlık incelenebilir.

Bu sayfada bahsedilen sistem kaçak karakterleri kapsamaktadır. Köy mensubu bir karakterin kuracağı örgüt sistemsel olarak bazı noktalarda farklılık göstermektedir. Bu farklılıklar en altta, "Köy Oyuncu Örgütleri" başlığında detaylandırılmıştır. Köy mensubu karakterlerin kuracağı örgütler bu farklılıklar ile beraber değerlendirilecektir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Örgüt Liderliği

Post by GM - Naruto » January 8th, 2019, 1:46 am

Üyeler ve Türleri
Örgüt üyeleri "Shinobi" ve "Yardakçı" olmak üzere ikiye ayrılır. Yardakçı üyeler herhangi bir doğa üstü gücü bulunmayan, standart insan olarak tanımlanabilecek üyelerdir. Shinobi'ler ise geçmişte herhangi bir köyün akademisinden Shinobi eğitimi alarak mezun olmuş karakterleri temsil eder. Shinobi karakterler hem oyuncu hem NPC olabilirken, Yardakçı karakterler sadece NPC'lerden oluşmaktadır. Bu iki tip karakter de aşağıda detaylandırılmıştır;
  • Yardakçı
    Herhangi bir doğaüstü gücü veya eğitimi olmayan, standart bir insan. Eli silah tutabilir ve verilen emirleri standart bir insandan beklenecek şekilde gerçekleştirir ancak eğitimsiz oluşu sebebiyle savaş kabiliyeti düşüktür. Kompleks emir ve görevleri yerine getirirken performansları düşebilir. Genelde örgütün ayak işlerini yaparlar, Pasif Harekat'larda değerlendirilirler, Aktif Harekat'larda Shinobi karakterlere yardımcı olmak amacıyla görev alırlar. Suratsız karakterler olarak temsil edilirler, bu bağlamda kişilikleri, görünümleri ve geçmişleri özelleştirilemez. Karargâh geliştirmeleri ile savaş kabiliyetleri arttırılabilir, "Techizat" örgüt karakteristik özelliği ile ekipmanları geliştirilebilir. Bunlar için ilgili kısımlar incelenebilir.
  • Shinobi
    Bir akademi eğitimi almış, seviyesi ile gücü orantılı olan bir Shinobi karakter. NPC karakterlerin geçmişi, kişilikleri ve görünümleri, bununla beraber eğitimleri ve kabiliyetleri tamamen onu yaratan Lider karakterin kontrolündedir. Pasif Harekat'lara Yardakçı'lar ile beraber gönderilebilirler, onların komutanları görevini üstleneceklerinden mütevellit görevin başarı oranını yükseltirler. Konu sonlarından para elde etmezler, Lider eğer onlara ekipman vermek istiyor ise kendisi temin etmelidir. Konu sonlarında kazandıkları GP'leri Lider onlar adına harcar. Bu harcamayı RP içerisinde kendi hür iradeleri ile yaptıkları varsayılır. Oyuncu karakterleri de Shinobi karakter türüne mensuptur fakat Pasif Harekat'lara çıkamazlar, böyle bir istekleri varsa mutlaka Aktif Herekat'a çıkmalıdırlar. Oyuncu karakterleri Lider'in yapacağı Ryo ve PP ödemelerine yardımcı olabilirler.
Örgüte üye alımları Yardakçı karakterler için Ryo ile, NPC Shinobi karakterler için PP ile gerçekleşir. Oyuncu karakterlerinin örgüte katılmaları için Lider'in veya oyuncu karakterinin herhangi bir ödeme yapmasına gerek yoktur. Örgüte köy mensubu oyuncu karakterleri de üye olabilir ancak örgüt üyeliklerini iyi gizlemek zorundadırlar, eğer üyelikleri farkedilirse RP içi olarak cezalandırılabilirler. Benzer durum NPC Shinobi karakterlerde de bulunmaktadır. Lider, NPC Shinobi karakter oluştururken onların bir köy mensubu olmasını isteyebilir. Bu durum RP içerisinde avantajlar sağlarken dezavantaj olarak eğer farkedilirse yüksek ihtimalle ya hapse atılacak, ya da yeterince sadık değilse örgütü satacaktır.

Yardakçı karakterler 25.000 Ryo değerindedir ve bu tek seferlik bir ödemedir. Örgütün çeşitli arkaplan faaliyetlerinden maaşlarının öndediği varsayılmaktadır. NPC Shinobi karakterler ise seviyelerine göre PP gereksinimine sahiptir. Bu PP de, Yardakçı'larda olduğu gibi tek seferliktir. Bununla beraber Lider, kendi seviyesinden yüksek bir NPC'yi örgütüne katamaz. Oyuncu karakterleri için ise bu sınırlama geçersizdir. Aşağıda NPC Shinobi karakterlerin seviyeleri ve PP gereksinimleri açıklamaları ile beraber verilmiştir. Yaratım sürecinin detayları için bu konu incelenebilir.
  • D - Rank: 3PP
    D seviye bir Shinobi. Genelde Chuunin sınavını kazanamamış Genin'lerden oluşurlar. 20 Stat puanına sahiptir ve 75GP ile başlar.
  • C - Rank: 5PP
    Bir Chuunin. 25 Stat puanı ve 125GP ile başlar.
  • B - Rank: 10PP
    İleri seviye Chuunin veya deneyimsiz bir Jounin. 30 Stat puanı ve 175GP ile başlar. Bir yönelimden seviye alabilir.
  • A - Rank: 15PP
    Deneyimli bir Jounin. 35 Stat puanı ve 225GP ile başlar. Gizli teknikleri öğrenebilir. Bir moda veya efsanevi yaratığa sahip olabilir. İki yönelimden seviye alabilir.
  • S - Rank: 25PP
    Doğduğu ülkenin en yetenekli kişilerinden biri. 40 Stat puanı ve 275GP ile başlar. Gizli teknikleri öğrenebilir. Bir moda ve efsanevi yaratığa sahip olabilir. Modu 2 geliştirmeye sahip olabilir. Üç yönelimden seviye alabilir.
Örgütün üye kapasitesi sınırlıdır ve bu sınırı Karargâh içerisindeki Yatakhane sayısı belirler. Herhangi bir Yatakhane geliştirmesine sahip olmayan Karargâh'lar için bu sınır Lider hariç olmak üzere 2 Shinobi, 5 Yardakçı olacak şekildedir. Bu sınır Karargâh için gerekli geliştirmeler alınarak arttırılabilir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Örgüt Liderliği

Post by GM - Naruto » January 8th, 2019, 1:48 am

Aktif ve Pasif Harekat
Örgüt'ün en büyük kullanım alanlarından birini Aktif ve Pasif Harekat'lar oluşturmaktadır. Harekat'lar, örgütlerin faaliyet göstermelerine olanak sağlar ve dünyayı değiştirmelerine izin verir. Harekat'lar, köy karakterleri için varolan Operasyon sistemine benzemektedir ancak temel bir kaç değişiklik mevcuttur.

Aktif Harekat özünde örgüte üye bir oyuncu karakterinin örgüt faaliyeti göstermek adına GM istediği konulardan ibarettir. Karakter "[Örgüt Adı | Konudaki Karakter İsimleri] Konu İsmi" formatında bir konu açar ve ilk mesajı yollar, ardından GM istek başlığına konunun amacını, konuda bulunan karakterleri ve yanına kaç Yardakçı veya NPC Shinobi aldığını kapsayan bir mesaj yollayarak konuyu başlatır. Konuya Lider'in katılıp katılmaması önemli değildir, üye bir oyuncu karakterin olması yeterlidir. Bununla beraber Lider karakterin de bu harekata izin vermiş olması gereklidir.

Pasif Harekat ise, sadece NPC Shinobi ve Yardakçı'lar tarafından gerçekleştirilebilen görevlerdir. Lider, NPC Shinobi veya Yardakçı'lara bir emir ve görevin maksimum süresini verir, ardından onların pasif olarak bu göreve çıktıkları varsayılır. Görev süresi "kısa", "standart" ve "uzun" olmak üzere 3 seviyeden oluşur. Yüksek süre, başarı oranını arttırır ancak RP içi de uzun zaman gerektirir. Bazı kurgusal görevlerin işleyişi süreye bağlı ise bu durum da göz önünde bulundurulmalıdır. Görevlerin sonuçlarının elde edilebilmesi için görev süresi ile doğru orantılı olarak gerçek zamanın geçmesi gereklidir. Bu zaman "kısa" için 1, "standart" için 2, "uzun" için 3 haftadır. Gerekli gerçek süre geçtikten sonra Lider aynı konuya görevin sonuçlarını görmek istediğine dair bir mesaj atar ve GM görev sonu raporunu oyuncuya sunar.

Lider karakter kendisi bir GM'li konudayken bile Pasif Harekat'a NPC'ler gönderebilir, kendi konusu devam ederken biten Pasif Harekat'ların raporunu inceleyip yeni bir Pasif Harekat oluşturabilir. Bu Pasif Harekat emirlerini kendi GM'li konusundan önce veya sonra verdiği varsayılır. Sadece Lider karakterler Pasif Harekat oluşturabilir.

Pasif Harekat'lar için verilecek emirler genelde basit ve kısa, tek bir cümle ile özetlenebilecek şeyler olmalıdır. "X kişisi hakkında bilgi toplayın.", "Y mekanını gözetleyin ve giden gelenleri not alın.", "Z şahsının yerini belirleyin.", "T bölgesinde kervan soyun." tarzı emirler bu cümlelere örnek gösterilebilir. Aynı anda sadece bir grup karakter göreve gönderilebilir. Daha kompleks görevlerin verilebilmesi ve birden fazla grubun aynı anda göreve çıkabilmesi için "Harekat Merkezi" Karargâh geliştirmesi yapılabilir.

Pasif Harekat'lara çıkacak olan bir grubun boyutu konusunda bir sınırlama bulunmamaktadır. 1 Yardakçı veya NPC Shinobi bile bir Pasif Harekat için yeterli bir sayıdır. Ancak göreve giden kişi sayısı da görevlerin başarı oranını etkilemektedir. Gizlilik gerektiren bir göreve çok kişinin gönderilmesi başarı oranını düşürecekken, ofansif bir göreve az kişi gönderilmesi de başarı oranını düşürecektir.

Aktif ve Pasif Harekat'larda NPC Shinobi ve Yardakçı karakterler yaralanabilir veya ölebilir. Yardakçı karakterlerin yaralanmaları ücretsiz olarak iyileştirilir ancak ağır yaralanmalar bir veya birden fazla Yardakçı karakteri bir sonraki yoklama dönemine kadar kullanılmaz kılabilir. NPC Shinobi karakterlerin yaralanmaları, oyuncu karakterlerinin yaralanmaları ile aynı sistem altında ele alınır ve iyileşme masrafları Lider veya diğer oyuncu karakterler tarafından karşılanmalıdır. Ölen NPC Shinobi karakterleri veya Yardakçı'lar için harcanmış kaynaklar geri verilmez, ancak tuttukları kontenjanlar doğal olarak boşa çıkar.

Aktif ve Pasif Harekat konu sonlarında elde edilen ganimetlerin otomatik olarak Lider'in malı olduğu varsayılır. Konuların bitiminin ardından eğer Lider isterse bu ganimetleri diğer NPC karakterler arasında paylaştırabilir, isterse paylaştırmayabilir. Oyuncu veya NPC Shinobi karakterlerin bu konuda bir söz hakkı bulunmaz. Yardakçı karakterlerin bir şekilde ödüllendirildikleri varsayılmaktadır.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
User avatar
GM - Naruto
Game Master
Game Master
Posts:2605
Joined:August 25th, 2018, 6:19 pm

Re: Örgüt Liderliği

Post by GM - Naruto » January 8th, 2019, 1:49 am

Karakteristik Özellikler
Örgütün kimliğini belirginleştirmek ve sistemsel getirilerini temsil edebilmek adına "Ün", "Nüfuz", "Sadakat", "Teçhizat" ve "Karargâh" olmak üzere 5 karakteristik özellik bulunmaktadır. Bu karakteristik özellikler ve seviyeleri bir araya gelerek örgütün genel yapısını oluşturur. Bunlardan herhangi biri diğerine göre üstün veya "gerekli" değildir, bu da Lider'lerin özgürce örgüt yapılarına ve kimliklerine uyan karakteristik özellikleri geliştirebilmelerine olanak sağlar.

Karakteristik özelliklerin hepsi E - Rank olarak başlar ve PP ile D - C - B - A - S sırası üzerinden geliştirilir. Bu geliştirmeler, aşağıda ücretlendirilmiştir:
  • D - Rank | 5PP
  • C - Rank | 10PP
  • B - Rank | 15PP
  • A - Rank | 20PP
  • S - Rank | 25PP
Bu PP'nin tamamını Lider karakter temin etmek zorunda değildir, örgüte üye Oyuncu karakterleri de PP'lerini harcayabilir ve geliştirmenin bir kısmını veya tamamını sağlayabilirler. Her bir karakteristik özellik, aşağıda seviyeleri ile beraber açıklanmıştır.

Ün
Ün karakteristik özelliği, örgütün diğer insanlar tarafından ne kadar tanındığını temsil etmektedir. Bu özelliğin seviyesi arttıkça örgüt bulunulan yörede ve ilerisinde de tanınmaya başlar. Bu tanınabilirlik standart halktan yörede bulunan önemli kişilere kadar herkesi kapsar. Örgüte üye olan herkes, örgütün adını verdikleri takdirde bu ünün getirilerini kullanabilir. Bu karakteristik özellik sadece ünün ne kadar yayıldığını temsil ettiğinden, "nasıl" yayıldığı ile alakalı değildir. Örgütlerin ününün nasıl olduğu, onların yaptığı icraatlar ve amaçları ile belirlenir. Yağma yapan, insan öldüren örgütler genelde korku salarken mazlumlara yardım eden örgütler saygı ve iyilik görecektir. Ünün artması örgüt ve üyeleri için bir çok kapıyı açabilir. Örgütün amaçları veya yöntemleri ile paralellik gösteren karakterler örgütü tanıdığından yardım etmeye daha meyilli olabilir, örgüt lideri veya üyeleri için bir çok kolaylık sağlayabilir. Aynı yöntemleri veya amaçları barındırmayan karakterlerde ise bu ün saygı veya korku olarak kendini göstermesi mümkündür. Bununla beraber gereksiz dikkat çekme olasılığı da her zaman mevcuttur, yani bu karakteristik özelliğe puan vermeyen ancak yaptığı icraatları aktif olarak ses getirecek şekilde planlayan örgütlerin isimleri herhangi bir ağırlık taşımasa da otoritelerin hedefine oturma ihtimalleri her zaman vardır.

Bu karakteristik özelliğe önem veren örgütler genelde direniş ve yardım örgütleridir. İşledikleri suçları gizlemek istemeyen ve ünlerini avantaja çevirmek isteyen örgütlerin de tercihindedir. İşlerini gizli yapmak isteyen örgütler ve oluşumlar ise bu karakteristik özelliği pas geçebilir.

Seviyeler
► Show Spoiler

Nüfuz
Nüfuz karakteristik özelliği, bir örgütün önemli kişilere istediği zaman ulaşabilmesini, ulaştığı kişilerden fayda sağlayabilmesini ve bu faydaları kullanabilmesini sağlar. Bu faydaların elde edilebilmesi çoğu zaman "bilek bükme" taktikleri ile, Pasif Harekat'larda gerçekleşir. Nüfuz karakteristik özelliği yüksek örgütler otorite sahibi karakterlere şantaj yapabilir, ulaşmak istediği zaman nerede olduğunu bilebilir, ulaştığı zaman nasıl yaklaşması gerektiğini çözebilir, bu kişilerden bir fayda sağlamak istiyorsa bu faydanın nasıl elde edileceği hakkında bir fikri olabilir. Civar köy ve ülkelerde çeşitli bağlantılar kurar ve bu bağlantılar üzerinden önemli kişiler hakkında bilgi toplamaya başlar. Bu karakteristik özellik aynı zamanda Yardakçı karakterlerin bilgi toplama, sızma ve adam yerleştirme gibi gizlilik odaklı Pasif Harekat'lardaki başarı oranının yükselmesini sağlar. Oyuncu karakterleri için ise, önemli bir kişi ile karşılaştıklarında örgüt bilgisini hatırlayabilirler. Bu "hatırlama" GM turunda gerçekleşir ve örgütün nüfuz seviyesine göre GM karakterin ne kadar bilgiyi daha önceden bildiğine karar verir. Lider, bu "hatırlama" anlarından diğer örgüte üye karakterlerden daha fazla fayda sağlar. Genelde bu "hatırlama" anları Aktif Harekat konularında gerçekleşir.

Politik örgütlenmeler, suikast toplulukları ve bilgi ticareti yapmayı tercih eden oluşumlar bu karakteristik özelliğe önem verir. Paralı asker grupları ve benzeri politik amaçları olmayan örgütler genelde nüfuz karakteristik özelliği ile ilgilenmez.

Seviyeler
► Show Spoiler

Sadakat
Sadakat, örgüte üye NPC karakterlerin örgüte ne kadar bağlı ve sadık olduklarını belirler. Örgüte üye alımında harcanması gereken kaynakları azaltır ve Lider'e karşı olan bağlılıklarını arttırır. Bu karakteristik özelliğin yüksek oluşu, örgüte üye Yardakçı ve Shinobi karakterleri Lider'e ve onun felsefi görüşüne yaklaştırır, onların örgüte bir fayda aracından ziyade aile veya kült gibi bakmalarını sağlar, bağlılıklarını materyalistik sebeplerden felsefi sebeplere doğru çeker. Sadık üyeler zor anlarda Lider'i yarı yolda bırakmaz, stres anlarında amaçlarından dönmemek için daha fazla efor sarf ederler, işkence altında örgüt hakkında bilgi verme ihtimalleri düşer. Yüksek sadakate sahip örgüt üyeleri, Lider için canını verecek noktaya kadar kendilerini örgüte bağlı hissedebilir. Lider'in vereceği emirleri ekstrem durumlarda bile harfiyen yerine getirmek için çalışırlar. Bu emirlerin kendi değer yargılarına ters düşmesi anında, kendi bildikleri yerine örgüte güvenme ve inanmayı tercih ederler. Bu karakteristik özellik, oyuncu karakterlerini kesinlikle etkilemez.

Dini örgütler, karizmatik liderler ve felsefi gruplar genelde bu karakteristik özelliği tercih eder. Herhangi bir ideolojik fikri dayatmak gibi bir amacı olmayan gruplar ise genelde Sadakat karakteristik özelliği ile ilgilenmez.

Seviyeler
► Show Spoiler

Teçhizat
Teçhizat, örgütün ekipman kaynağının ne kadar iyi olduğunu belirtir. Teçhizat karakteristik özelliğinin yüksek olması, örgüte üye Yardakçı'ların ekipman opsiyonlarını genişletir. Ekipman opsiyonlarını Pasif Harekat için Lider karakter spesifik olarak ayarlamaz, verilen göreve giden karakterler ihtiyaçları olacak ekipmanları bu karakteristik özelliğin seviyesine göre seçerler. Yani gizlilik gerektiren bir göreve gönderilen Yardakçı karakterler ağır zırh tercih etmek yerine giysilerinin altına giyebilecekleri zırhlar ve gizlenebilen bıçakları tercih edeceklerdir. Bu karakteristik özelliğin artması da bu tarz opsiyonları genişeletecek, Pasif Harekat'ların başarı oranını arttıracaktır. Yardakçı ve NPC Shinobi karakterlerin yaralanma oranlarını da düşürüp ölme ihtimallerini azaltacaktır. Aktif Harekat'larda ise Lider spesifik olarak hangi Yardakçı karakterin nasıl bir ekipman giyeceğine bu karakteristik özelliğin seviyesi yettikçe karar verebilir. Herhangi bir Harekat'ta kaybolan veya kırılan ekipmanlar ücretsiz olarak geri temin edilir. Her bir seviyede Lider karakter, örgüte spesifik bir karakteristik ekipman yaratma hakkı kazanır. Bu ekipmanlar ücretsiz olarak temin edilir ve kaybolduklarında, kırıldıklarında veya kullanıldıklarında da ücretsiz olarak konu sonlarında temin edilirler. Bu ekipmanlar genelde örgüt sembolünü taşımasalar bile örgüt elemanlarının üzerilerinde görülecekleri için bir süre sonra örgüt ile bağdaştırılmaya başlarlar. Bu bağlamda, bu tarz ekipmanlara sahip olan bir kişinin örgüt üyesi olduğu çıkarımı yapılabilir.

Paralı asker grupları, koruma birimleri ve suikast toplulukları bu karakteristik özelliğe önem verir. Herhangi bir şekilde ofansif faaliyet göstermeyi planlamayan politik veya ideolojik örgütler ise Teçhizat karakteristik özelliğini pas geçebilir.

Seviyeler
► Show Spoiler

Karargâh
Karargâh karakteristik özelliği, bir örgütün merkezinin ne kadar büyük ve gelişmiş olduğunu temsil eder. Bu karakteristik özellik ilerledikçe örgüt karargâhının boyutu fiziksel olarak büyür ve içindeki ekstra odalara farklı genişlemeler uygulanabilir. Bu fiziksel genişleme, mantık çerçevesinde gerçekleşir. Yer altındaki bir Karargâh'a ekstra alt katlar yapılır, yer üstünde bir bina olarak belirtilmiş ise ek bir kat veya ek bir bina yapıldığı varsayılır. Bu genişleme RP içi belirtilmek zorunda değildir, arkaplanda bir şekilde genişletildiği varsayılacaktır. Geliştirmeler Ryo ile alınır ve seviye sınırı yoktur. Bazı genişlemeler bir defadan fazla alınabilir. Her geliştirme başlangıçta 1 odalık yer kaplar fakat bu durum genişlemeler geliştirildikçe değişebilir. Geliştirme listesi aşağıda, seviyelerin ardından verilmiştir.

Seviyeler
► Show Spoiler
Geliştirmeler
► Show Spoiler
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Post Reply

Return to “Yönelim Rehberleri”