Karakteristik Özellikler
Örgütün kimliğini belirginleştirmek ve sistemsel getirilerini temsil edebilmek adına "Ün", "Nüfuz", "Sadakat", "Teçhizat" ve "Karargâh" olmak üzere 5 karakteristik özellik bulunmaktadır. Bu karakteristik özellikler ve seviyeleri bir araya gelerek örgütün genel yapısını oluşturur. Bunlardan herhangi biri diğerine göre üstün veya "gerekli" değildir, bu da
Lider'lerin özgürce örgüt yapılarına ve kimliklerine uyan karakteristik özellikleri geliştirebilmelerine olanak sağlar.
Karakteristik özelliklerin hepsi E - Rank olarak başlar ve PP ile D - C - B - A - S sırası üzerinden geliştirilir. Bu geliştirmeler, aşağıda ücretlendirilmiştir:
Bu PP'nin tamamını Lider karakter temin etmek zorunda değildir, örgüte üye Oyuncu karakterleri de PP'lerini harcayabilir ve geliştirmenin bir kısmını veya tamamını sağlayabilirler. Her bir karakteristik özellik, aşağıda seviyeleri ile beraber açıklanmıştır.
Ün
Ün karakteristik özelliği, örgütün diğer insanlar tarafından ne kadar tanındığını temsil etmektedir. Bu özelliğin seviyesi arttıkça örgüt bulunulan yörede ve ilerisinde de tanınmaya başlar. Bu tanınabilirlik standart halktan yörede bulunan önemli kişilere kadar herkesi kapsar. Örgüte üye olan herkes, örgütün adını verdikleri takdirde bu ünün getirilerini kullanabilir. Bu karakteristik özellik sadece ünün ne kadar yayıldığını temsil ettiğinden, "nasıl" yayıldığı ile alakalı değildir. Örgütlerin ününün nasıl olduğu, onların yaptığı icraatlar ve amaçları ile belirlenir. Yağma yapan, insan öldüren örgütler genelde korku salarken mazlumlara yardım eden örgütler saygı ve iyilik görecektir. Ünün artması örgüt ve üyeleri için bir çok kapıyı açabilir. Örgütün amaçları veya yöntemleri ile paralellik gösteren karakterler örgütü tanıdığından yardım etmeye daha meyilli olabilir, örgüt lideri veya üyeleri için bir çok kolaylık sağlayabilir. Aynı yöntemleri veya amaçları barındırmayan karakterlerde ise bu ün saygı veya korku olarak kendini göstermesi mümkündür. Bununla beraber gereksiz dikkat çekme olasılığı da her zaman mevcuttur, yani bu karakteristik özelliğe puan vermeyen ancak yaptığı icraatları aktif olarak ses getirecek şekilde planlayan örgütlerin isimleri herhangi bir ağırlık taşımasa da otoritelerin hedefine oturma ihtimalleri her zaman vardır.
Bu karakteristik özelliğe önem veren örgütler genelde direniş ve yardım örgütleridir. İşledikleri suçları gizlemek istemeyen ve ünlerini avantaja çevirmek isteyen örgütlerin de tercihindedir. İşlerini gizli yapmak isteyen örgütler ve oluşumlar ise bu karakteristik özelliği pas geçebilir.
Seviyeler
► Show Spoiler
- E - Rank | Başlangıç
Bu ün seviyesinde örgüt neredeyse hiç tanınmamaktadır. Sadece aktif olarak o yörede faaliyet gösteren kolluk birimlerinin rastgele bir raporunun sayfa altı notundan öteye gitmemektedirler. İsimleri ve üyeleri genel bilgi değildir, aktif oldukları yörede bile. İsimlerinin herhangi bir ağırlığı yoktur, duyanlar da genelde bir süre sonra unutur. Bu seviyede örgüt nispeten halktan dikkat çekmeden gerekli önlemleri alarak faaliyetlerini icra edebilir.
- D - Rank
Bu ün seviyesinde örgüt bulundukları yörede yavaş yavaş tanınmaya başlar. Civar yerleşim birimlerinde isimleri duyulur, ancak gündelik hayatın tartışma konularından biri değildirler. Otorite bu seviyede örgüt ile özel olarak igilenmez fakat yöredeki askeri kuvvetler örgütün varlığının bilincindedir. İsimleri yavaş yavaş anlam kazanmaya başlar.
- C - Rank
Bu ün seviyesinde örgütün ismini bulunduğu yöredeki hemen hemen herkes bilmektedir. Aktif olarak yaptıkları icraatlar halk arasında konuşulmaya başlar ve arada sırada haber manşetlerinde görmek mümkündür. Yörenin ilerisinde, başka köy ve ülkelerde de isimleri yavaş yavaş duyulmaya başlar. Bulundukları yöredeki otorite örgütle tam anlamıyla özel olarak ilgilenmez fakat dikkat edilmesi gerekenler listesinde tutmaya başlar. Askeri birimler örgütün tamamen bilincindedir ve faaliyetlerine müdahale etme emirleri alabilirler. Örgütün ismi anlamlı bir ağırlığa sahip olur.
- B - Rank
Bu ün seviyesinde örgütün ismi ve namı civar köylere ve ülkelere kadar yayılmıştır. Bu ülkeler ve köylerde gündelik hayatta bir tartışma konusudurlar. Bulundukları yörede ve çevresinde hemen hemen herkes örgütün amacı, yöntemlerini bilebilir. Eğer örgüt üyelerinin kendilerini gizlemek için oluşturdukları sahte kimlikler ve takma adlar var ise bunları bilebilirler. Otoriteler aktif olarak örgütü izlemektedir ve her faaliyetini yakından takip ederler. Önemli kişiler örgütün hareketleri hakkında sürekli kendilerini güncel tutma isteği içerisindedir. Örgüt isminin ağırlığı yüksektir ve duyan kişilerde az veya çok mutlaka bir tepki uyandırır.
- A - Rank
Bu ün seviyesinde dünya üzerindeki herhangi bir yerleşim birimindeki herhangi biri örgütün ismini mutlaka bir defa bile olsa duymuştur. Bu bilinirlik seviyesi, örgütün aktif olduğu yöreden başlar ve en ücra köşelere doğru azalarak ilerler. Örgütün aktif olduğu yöredeki hemen hemen herkes örgüt hakkında her gün en az 1 defa konuşmaktadır. Amaçları, faaliyetleri ve yöntemleri, bilinen takma adlar gibi detay bilgiler bir çok kişi için standart bilgi seviyesindedir. Civar ülkelerdeki kişiler de en azından örgütün amacını ve icraatlarını duymuştur. Civar ülkelerdeki otoriteler örgütü ve icraatlarını takip etmeye başlar. Yöredeki otoriteler ise bu durumu örgütü izlemek için özel ekip kurmaya kadar götürebilir. Örgütün ismi tüm dünyada öyle yada böyle bilinmektedir.
- S - Rank
Bu ün seviyesinde dünya üzerinde, bir taşın altında yaşamayan herkes örgütün ismini, amacını, yöntemlerini ve icraatlarını neredeyse ezbere bilmektedir. Tüm otoriteler ve önemli kişiler örgütü aktif olarak takip eder ve her hareketini izler. Civardaki otoritelerin ise kısa dönemdeki amaçları örgütün hareketlerine göre şekillenmeye başlar.
Nüfuz
Nüfuz karakteristik özelliği, bir örgütün önemli kişilere istediği zaman ulaşabilmesini, ulaştığı kişilerden fayda sağlayabilmesini ve bu faydaları kullanabilmesini sağlar. Bu faydaların elde edilebilmesi çoğu zaman "bilek bükme" taktikleri ile,
Pasif Harekat'larda gerçekleşir. Nüfuz karakteristik özelliği yüksek örgütler otorite sahibi karakterlere şantaj yapabilir, ulaşmak istediği zaman nerede olduğunu bilebilir, ulaştığı zaman nasıl yaklaşması gerektiğini çözebilir, bu kişilerden bir fayda sağlamak istiyorsa bu faydanın nasıl elde edileceği hakkında bir fikri olabilir. Civar köy ve ülkelerde çeşitli bağlantılar kurar ve bu bağlantılar üzerinden önemli kişiler hakkında bilgi toplamaya başlar. Bu karakteristik özellik aynı zamanda Yardakçı karakterlerin bilgi toplama, sızma ve adam yerleştirme gibi gizlilik odaklı
Pasif Harekat'lardaki başarı oranının yükselmesini sağlar. Oyuncu karakterleri için ise, önemli bir kişi ile karşılaştıklarında örgüt bilgisini hatırlayabilirler. Bu "hatırlama" GM turunda gerçekleşir ve örgütün nüfuz seviyesine göre GM karakterin ne kadar bilgiyi daha önceden bildiğine karar verir. Lider, bu "hatırlama" anlarından diğer örgüte üye karakterlerden daha fazla fayda sağlar. Genelde bu "hatırlama" anları
Aktif Harekat konularında gerçekleşir.
Politik örgütlenmeler, suikast toplulukları ve bilgi ticareti yapmayı tercih eden oluşumlar bu karakteristik özelliğe önem verir. Paralı asker grupları ve benzeri politik amaçları olmayan örgütler genelde nüfuz karakteristik özelliği ile ilgilenmez.
Seviyeler
► Show Spoiler
- E - Rank | Başlangıç
Örgütün nüfuzu neredeyse sıfırdır. Bulunduğu yörede bile herhangi bir bağlantısı yoktur, bu bağlamda herhangi bir önemli şahsiyet hakkında bilgi sahibi değillerdir. Yardakçı'lar herhangi bir şekilde nüfuz konusunda yetenekleri bulunmaz. Pasif Harekat'lar için herhangi bir avantaj sağlamaz.
- D - Rank
Örgütün nüfuzu yoktan var olmaya başlar. Civar yöredeki yerleşim birimlerinde çeşitli bağlantılar kurmaya başlar, bu bağlantıları kullanarak önemli kişiler hakkında çeşitli bilgiler elde edilir. Bu bilgiler genel ve yüzeysel seviyededir. Pasif Harekat'a gönderilen Yardakçı ve Shinobi karakterler bu edinilen bilgileri kullanarak bu harekatların başarı oranlarını az da olsa yükseltmeye başlar. Yardakçı ve Shinobi karakterler Pasif Harekat sırasında normalde ulaşamayacakları bilgilere ve yerlere şantaj, bağlantılar ve rüşvet kullanarak ulaşmaya başlar, bu da harekat sonucunda edinilen bilgilerin derinliğini artırır.
- C - Rank
Civar yöredeki önemli kişiler hakkında az çok bilgi sahibi olan örgüt, bu seviyede nüfuzunu çevredeki ülkelere yaymaya başlar. Yörelerdeki herhangi bir önemli kişi hakkında bilinmesi gereken önemli bilgiler bağlantılar kullanılarak derlenir ve toparlanır. Civar ülkelerdeki önemli karakterler hakkında yüzeysel bilgiler edinilmeye başlanır. Yardakçı karakterlerin bu tarz faaliyetler içeren Pasif Harekat görevlerinin başarı oranı da artış gösterir. Pasif Harekat ile civar yöredeki bir karakterin yeri belirlenebilir, bir mekan hakkında detaylı bilgi edinilebilir, başka bir örgüt veya oluşum hakkında bilgi toplanabilir, bir yere adam sızdırılabilir.
- B - Rank
Örgütün nüfuzu civar yöre ve ülkelere iyice ulaşmaya başlar. Civar ülkelerdeki önemli karakterler hakkında detaylı bilgilere ulaşılır ve bu ülkelerdeki çeşitli önemli yerleşim birimlerinde bağlantılar edinilmeye başlanır. Civar yöredeki bağlantı ağı ise ufak yerleşim birimlerine kadar yayılmaya başlar. Civar yöredeki bütün önemli karakterler hakkında ciddi anlamda bir bilgi kaynağı oluşturulur. Bu bilgiler genelde özel ve bir kaç kişinin dışında bilinmemesi gereken şeylerdir. Yardakçı ve Shinobi karakterlerinin bu tarz faaliyetleri kapsayan Pasif Harekat performansları hissedilir bir biçimde artar. Sızma ve adam yerleştirme temelli görevlerin başarı oranı oldukça yükselir, civar yörede ve ülkelerde yapılacak olan bu faaliyetlerde girilmemesi gereken arşiv ve toplantı odalarına adam sokulabilir, erişilmesi zor kişiler ile yüz yüze görüşmeler sağlanabilir, yerini aktif olarak gizlemeye çalışan kişiler hakkında ipuçları toplanabilir.
- A - Rank
Örgütün nüfuzu hemen hemen tüm dünyaya yayılmış durumdadır. Bu yayılma örgütün aktif olduğu yörede maksimum olacak şekilde başlar ve dünyanın en ücra köşelerinde minimum olacak şekilde kademeleri olarak azalır, ancak örgüt üyeleri için her yerleşim biriminde en az bir bağlantı bulmak çok zor değildir. Civar yörelerdeki önemli kişilerin sırları açığa çıkarılır, civar ülkelerdeki kişiler hakkında önemli ve derin bilgiler elde edilir. Uzak diyarlardaki karakterlerin bilinmesi gereken kişilik özellikleri ve benzeri bilgiler kataloglanır. Civar yöredeki bağlantı ağı sofistike bir haldedir ve örgütün Pasif Harekat ile ulaşamayacağı bir oda, toplantı, kişi veya obje bulmak zordur. Civar ülkelerdeki bir çok nüfuz temelli Pasif Harekat'ın performası artar, bir çok yere adam sızdırılabilir, bilgi edinilebilir, kişilerin yerleri belirlenebilir ve şantaj yapılabilir. Uzak diyardaki kişiler ve mekanlar hakkında bilgi toplanılabilir. Yardakçı ve Shinobi karakterlerin nüfuz tabanlı Pasif Harekat görevlerindeki başarı oranı da yüksek seviyelere ulaşır.
- S - Rank
Örgütün tüm dünya üzerinde, her yere yayılmış bir bağlantı ağı vardır. Örgüt herhangi bir kişi hakkında önemli bir bilgiyi hala edinememiş ise, bu sadece zaman meselesidir. Her odaya birisi sokulabilir, her kişiye birisi ulaştırılabilir, her bir objenin yeri tespit edilebilir. Tüm örgüt üyeleri nüfuz konusunda bir ustadır.
Sadakat
Sadakat, örgüte üye NPC karakterlerin örgüte ne kadar bağlı ve sadık olduklarını belirler. Örgüte üye alımında harcanması gereken kaynakları azaltır ve Lider'e karşı olan bağlılıklarını arttırır. Bu karakteristik özelliğin yüksek oluşu, örgüte üye Yardakçı ve Shinobi karakterleri Lider'e ve onun felsefi görüşüne yaklaştırır, onların örgüte bir fayda aracından ziyade aile veya kült gibi bakmalarını sağlar, bağlılıklarını materyalistik sebeplerden felsefi sebeplere doğru çeker. Sadık üyeler zor anlarda Lider'i yarı yolda bırakmaz, stres anlarında amaçlarından dönmemek için daha fazla efor sarf ederler, işkence altında örgüt hakkında bilgi verme ihtimalleri düşer. Yüksek sadakate sahip örgüt üyeleri, Lider için canını verecek noktaya kadar kendilerini örgüte bağlı hissedebilir. Lider'in vereceği emirleri ekstrem durumlarda bile harfiyen yerine getirmek için çalışırlar. Bu emirlerin kendi değer yargılarına ters düşmesi anında, kendi bildikleri yerine örgüte güvenme ve inanmayı tercih ederler. Bu karakteristik özellik, oyuncu karakterlerini
kesinlikle etkilemez.
Dini örgütler, karizmatik liderler ve felsefi gruplar genelde bu karakteristik özelliği tercih eder. Herhangi bir ideolojik fikri dayatmak gibi bir amacı olmayan gruplar ise genelde Sadakat karakteristik özelliği ile ilgilenmez.
Seviyeler
► Show Spoiler
- E - Rank | Başlangıç
Bu seviyede örgüt üyelerinin Lider'e veya örgüte herhangi bir manevi bağı bulunmamaktadır. Örgütte bulunma sebepleri tamamen kişisel çıkarlar üzerine kurulmuştur. Bu kişisel çıkarları sağlandığı sürece örgütü ve örgütün amaçlarını savunacaklardır, ancak kendi sağlıkları veya örgüt arasında seçim yapmaları gerektiğinde genelde kendilerini seçeceklerdir. Kendi değer yargıları ile aldıkları emir çakıştığında, emirleri yoksayabilme ihtimalleri vardır.
- D - Rank
Bu seviyede örgüt üyeleri örgüte karşı az da olsa bir manevi bağ hissetmektedirler. Örgütün amaçları ve Lider'in hayat görüşü ile kendi bakış açıları yavaş yavaş kesişmeye başlar. Her ne kadar hala kendi çıkarları için örgüte üye olsalar da, diğer örgüt üyelerini yavaştan "meslektaş" yerine "arkadaş" olarak görmeye başlarlar. Lider'e olan sadakat artacağından mütevellit emirlere karşı verecekleri ters tepkiler törpülenmeye başlar.
Bu seviyede Yardakçı karakterlerin ücreti 20.000 Ryo'ya düşer.
- C - Rank
Bu seviyede örgüt üyeleri, aktif olarak örgüte manevi ve felsefi bir bağ hissetmeye başlar. Örgüte olan ideolojik bağları, kişisel çıkarlarının üstüne çıkmaya başlar. Diğer örgüt üyeleri onlar için bir aile mensubu gibidir. Birbirlerini aktif olarak kollarlar ve korurlar. Örgütün felsefi görüşlerini benimsemeye başlarlar ve bunları da koruyup yüceltmekten çekinmezler. Lider'e güvenleri vardır ve bir çok konuda "o daha iyisini bilir" tavrını takınmaya başlarlar. Stres durumları altında Lider'i ve örgütü yarı yolda bırakmamak için daha fazla efor sarfetmeye başlarlar.
Bu seviyede Yardakçı karakterlerin ücreti 15.000 Ryo'ya düşer.
- B - Rank
Bu seviyede örgüt üyeleri için örgütün manevi değerleri ve ideolojik bağları, kişisel çıkarlardan daha ağır basmaya başlar. Diğer örgüt elemanlarını "kardeş" gibi görmeye başlarlar. Örgütün felsefi görüşlerini ve ideolojisini yüksek oranda benimserler. Birbirleri ile aralarındaki bağları sıkılaştırırlar. Örgütün amaçlarını yerine getirmek için kendilerini ekstra yormaya başlarlar ve Lider'e "karizmatik bir kurtarıcı" gözü ile bakmaya başlarlar. Emirler genelde sorgulanmaz, sorgulansa bile bu "emin misiniz?" tavrından öteye pek gitmez.
Bu seviyede Yardakçı karakterlerin ücreti 10.000 Ryo'ya düşer. NPC Shinobi karakterlerin PP ücretleri de 1PP ucuzlar.
- A - Rank
Bu seviyede örgüt üyeleri için örgüt gerçek anlamda bir aile gibidir. Örgütün bir üyesi olmak için doğduklarını düşünürler ve kişisel çıkarlarını kesinlikle örgütün çıkarlarının önüne koymazlar. Onlar için örgüt ve onun amaçları herşeyin üstündedir. Değer yargılarını bir kenara bırakırlar ve örgüte tam bağlılık hissederler. Doğdukları ve yetiştikleri kişiliklerini kaybetmeseler de örgüt söz konusu olduğunda birer fanatiğe dönüşürler. Lider için herşeyi yapabilirler ve hiç bir emrini kesinlikle sorgulamazlar. Bir çoğu Lider için canını verebilir. Lider, onlar için "yüce bir varlık" konumundadır.
Bu seviyede Yardakçı karakterlerin ücreti 5.000 Ryo'ya düşer. NPC Shinobi karakterlerin PP ücretleri de 1PP daha ucuzlar.
- S - Rank
Bu seviyede örgüt üyelerinin zihinleri tamamen örgüt ve onun ideolojisi ile dolmuştur. Kendi kişiliklerinin örgütün amaçlarına ters düşen kısımlarını aktif olarak bastırırlar ve efektif olarak Lider'in iradesinin bir uzantısına dönüşürler. Lider'in her bir emri harfiyen yerine getirilir. Lider veya örgüt amacı için gözlerini kırpmadan canlarını verebilirler. Herhangi bir stres altında performansları düşmez, aksine zor durumlarda kaldıklarında daha fazla efor sarf ederek örgütü ve Lider'i memnun etmeye çalışırlar. Lider, onlar için artık "tek ve gerçek yaratıcı" konumundadır.
Bu seviyede Yardakçı karakterler ücretsiz temin edilir. NPC Shinobi karakterlerin PP ücretleri 1 PP daha ucuzlar. D - Rank Shinobi karakterler ücretsiz temin edilir.
Teçhizat
Teçhizat, örgütün ekipman kaynağının ne kadar iyi olduğunu belirtir. Teçhizat karakteristik özelliğinin yüksek olması, örgüte üye Yardakçı'ların ekipman opsiyonlarını genişletir. Ekipman opsiyonlarını Pasif Harekat için Lider karakter spesifik olarak ayarlamaz, verilen göreve giden karakterler ihtiyaçları olacak ekipmanları bu karakteristik özelliğin seviyesine göre seçerler. Yani gizlilik gerektiren bir göreve gönderilen Yardakçı karakterler ağır zırh tercih etmek yerine giysilerinin altına giyebilecekleri zırhlar ve gizlenebilen bıçakları tercih edeceklerdir. Bu karakteristik özelliğin artması da bu tarz opsiyonları genişeletecek, Pasif Harekat'ların başarı oranını arttıracaktır. Yardakçı ve NPC Shinobi karakterlerin yaralanma oranlarını da düşürüp ölme ihtimallerini azaltacaktır. Aktif Harekat'larda ise Lider spesifik olarak hangi Yardakçı karakterin nasıl bir ekipman giyeceğine bu karakteristik özelliğin seviyesi yettikçe karar verebilir. Herhangi bir Harekat'ta kaybolan veya kırılan ekipmanlar ücretsiz olarak geri temin edilir. Her bir seviyede Lider karakter, örgüte spesifik bir karakteristik ekipman yaratma hakkı kazanır. Bu ekipmanlar ücretsiz olarak temin edilir ve kaybolduklarında, kırıldıklarında veya kullanıldıklarında da ücretsiz olarak konu sonlarında temin edilirler. Bu ekipmanlar genelde örgüt sembolünü taşımasalar bile örgüt elemanlarının üzerilerinde görülecekleri için bir süre sonra örgüt ile bağdaştırılmaya başlarlar. Bu bağlamda, bu tarz ekipmanlara sahip olan bir kişinin örgüt üyesi olduğu çıkarımı yapılabilir.
Paralı asker grupları, koruma birimleri ve suikast toplulukları bu karakteristik özelliğe önem verir. Herhangi bir şekilde ofansif faaliyet göstermeyi planlamayan politik veya ideolojik örgütler ise Teçhizat karakteristik özelliğini pas geçebilir.
Seviyeler
► Show Spoiler
- E - Rank | Başlangıç
Bu seviyede örgütün herhangi bir ekstra ekipmanı bulunmaz. Örgüte alınan Yardakçı karakterlerin maksimum birer sopası ve gündelik kıyafetleri bulunur. NPC Shinobi ve oyuncu karakterleri de kendi ekipmanlarından fazlasına sahip değildir.
- D - Rank
Bu seviyede örgütün ekipman deposu oluşturulur ve örgüte katılan Yardakçı karakterlere örgüt üniforması ve kalitesiz kılıç, mızrak veya hançer gibi ekipmanlar temin edilir. Bunlara ek olarak basit ekipmanlar da Pasif Harekat'lar için otomatik sağlandığı varsayılır, ancak bunlar her yerde bulunabilinecek eşyalardan ibaret olduğundan görevin başarı oranını çok da fazla arttırmaz.
Bu seviyede Lider, ücreti 50.000 Ryo'yu geçmeyecek basit bir örgüt eşyası yaratabilir. Bu eşya doğaüstü güçlere sahip olamaz. Bu eşya NPC veya oyuncu Shinobi karakterlere temin edilir ve kaybolan, kullanılan veya kırılan eşyalar görev sonunda ücretsiz olarak temin edilir.
- C - Rank
Bu seviyede örgütün ekipman deposu genişlemeye başlar. Örgüte katılan Yardakçı karakterler standart kalitede ekipmanlara erişebilir ve üstlerine çeşitli zırhlar alabilirler. Bununla beraber Pasif Harekat görevlerine ilk yardım çantası, maymuncuk veya tırmanma ipi gibi spesifik ve işe yarar ekipmanlar götürmeye başlarlar. Bu bağlamda Pasif Harekat görevlerinin başarı oranı artar, yaralanmalar azalır.
Bu seviyede Lider, Ücreti 75.000 olan başka bir örgüt eşyası yaratabilir. Bu eşya bir önceki seviyede yaratılan eşyanın yerine geçmez, ikisi aynı da üyelere temin edilir. Bu temin edilen eşya da bir önceki gibi eğer harcanır veya kırılır ise, yenisi ücretsiz olarak temin edilebilir. Doğa üstü olmayan bir eşya olmalıdır.
- B - Rank
Bu seviyede örgütün teçhizat kalitesi hissedilir bir biçimde artar. Örgüte katılan Yardakçı'lar kaliteli eşyalara erişim sağlamaya başlarlar. Zehir, patlayıcı, gizli hançer veya sızma gibi Pasif Harekat görevlerinde kullanılmak üzere spesifik bir otoritenin üniforması gibi ekipmanlara ulaşabilirler. Kullanılan zırhların kalitesi ve performansı da artar. Pasif Harekat görevlerinin başarı oranı da bununla beraber artmaya devam eder.
Bu seviyede Lider, Ücreti 125.000 olan üçüncü bir ekipman yaratabilir. Bu ekipman doğaüstü özellikler sergileyebilir.
- A - Rank
Bu seviyede örgütün teçhizat deposundan Yardakçı'ların temin edemeyeceği şeylerin sayısı gerçekten azdır. Herhangi bir görev için gerekli spesifik şeyleri sıkıntısız bir şekilde temin ederler ve olabilecek en yüksek kalitedeki ekipmanları kullanırlar. Bununla beraber görevlerde yanlarına belirli bir miktar para da verilir, böylece Pasif Harekat esnasında rüşvet verebilir veya acil durum ekipmanları temin edebilirler. Görevlerin başarı oranı artar.
Bu seviyede Lider, ücreti 175.000 Ryo olan dördüncü bir ekipman yaratabilir. Bu ekipman da doğa üstü özellikler sergileyebilir.
- S - Rank
Bu seviyede Lider örgütün teçhizat deposunu bir Shinobi köyü ile hemen hemen aynı seviyeye ulaştırmıştır. Yardakçılar için temin edilecek ekipmanların sınırı bulunmaz. Dünya üzerindeki nadir kalitedeki ekipmanlara ulaşabilirler.
Bu seviyede Lider, ücreti 300.000 olan beşinci bir ekipman yaratabilir. Bu ekipman da doğaüstü özellikler sergileyebilir ve nadide bir parçadır, fakat bu durum onun görev sonlarında yenileneceği kuralını bozmaz.
Karargâh
Karargâh karakteristik özelliği, bir örgütün merkezinin ne kadar büyük ve gelişmiş olduğunu temsil eder. Bu karakteristik özellik ilerledikçe örgüt karargâhının boyutu fiziksel olarak büyür ve içindeki ekstra odalara farklı genişlemeler uygulanabilir. Bu fiziksel genişleme, mantık çerçevesinde gerçekleşir. Yer altındaki bir Karargâh'a ekstra alt katlar yapılır, yer üstünde bir bina olarak belirtilmiş ise ek bir kat veya ek bir bina yapıldığı varsayılır. Bu genişleme RP içi belirtilmek zorunda değildir, arkaplanda bir şekilde genişletildiği varsayılacaktır. Geliştirmeler Ryo ile alınır ve seviye sınırı yoktur. Bazı genişlemeler bir defadan fazla alınabilir. Her geliştirme başlangıçta 1 odalık yer kaplar fakat bu durum genişlemeler geliştirildikçe değişebilir. Geliştirme listesi aşağıda, seviyelerin ardından verilmiştir.
Seviyeler
► Show Spoiler
- E - Rank | Başlangıç
Bu seviyede Karargâh oldukça ufaktır. Bir kaç odadan oluşur, bu odalar Lider'in ve bir kaç temel örgüt üyesinin konaklama odalarından ibarettir. Herhangi bir genişleme odasına sahip değildir.
- D - Rank
Bu seviyede Karargâh'a bir kaç ek oda yapılır. Bu odalara çeşitli geliştirmeler alınabilir. Karargâh 2 genişlemeye sahip olabilir.
- C - Rank
Karargâhın boyutu ufak bir malikane boyutuna çıkar ve geliştirme sayısı 5'e yükselir.
- B - Rank
Karargâh, ufak bir kale boyutundadır. Genişleme sayısı 7'ye yükselir.
- A - Rank
Karargâh, büyük bir kale boyutuna ulaşır. Genişleme sayısı 10'a yükselir.
- S - Rank
Karargâh, ufak bir köye dönüşmüştür. Genişleme sayısı 20'ye yükselir.
Geliştirmeler
► Show Spoiler
- Yatakhane | 100.000 Ryo
Örgüt elemanlarının kalacağı bir yatakhane. Yardakçı ve Shinobi Yatakhanesi olmak üzere 2 çeşidi bulunur. Yardakçı Yatakhanesi 5 Yardakçı kapasitesi sağlar. Shinobi yatakhanesi ise 2 Shinobi için kontenjan sağlar. NPC veya Oyuncu karakterleri arasında herhangi bir ayrım bulunmaz. Yatakhane, tekrar tekrar alınabilir ancak her bir uygulama 1 geliştirme alanı kaplar.
- Revir | 200.000 Ryo
Örgüt elemanlarının sağlık ihtiyaçlarını gidermek için kurulmuş bir revir. Oyuncu ve NPC Shinobi karakterler için iyileşme penaltısını 1.5 kattan 1.25 kata indirir. Yardakçı karakterlerin iyileşme hızını arttırır. Revir, 2 defa daha tekrar alınabilir. Her bir uygulama, 1 alan daha kaplar. 2. uygulama iyileşme penaltısını kaldırır, üçüncü uygulama ise iyileşme ücretlerini yüzde 25 azaltır.
- Antrenman Sahası | 200.000 Ryo
Örgüt NPC ve Oyuncu karakterlerinin kendilerini geliştirmek için kullanabilecekleri antrenman sahası ve ekipmanları. Kaçak oyuncu ve NPC karakterlerinin harcadıkları GP başına ödemeleri gereken Ryo miktarını 125'e çeker. Bu geliştirme 1 defa daha tekrar uygulanabilir. Bu uygulama, kaçak karakterlerin GP harcarken para ödeme gereksinimlerini kaldırır. 2. geliştirme için ekstradan bir odaya daha ihtiyaç vardır.
- Zindan | 150.000 Ryo
Örgütün kaçırdığı kişileri saklamasına ve sorgulamasına yardımcı olan bir odadır. Tek bir zindanda 5 kişilik yer bulunur. Bu geliştirme, efektif olarak bir örgütün karakter kaçırmasına ve kaçırdıkları karakterleri hapsedebilmesine olanak sağlar, ayrıca RP içi sorgulama denemelerinin başarı oranını arttırır. Bu sorgulama Yardakçı veya NPC karakterler tarafından Pasif Harekat'larla, oyuncu karakterleri tarafından Aktif Herakat'larda gerçekleştirilebilir. Bu geliştirme tekrar tekrar alınabilir, her bir geliştirme 5 kişilik daha yer sağlar ancak 1 genişleme odası daha kaplar. Shinobi karakterlerin koğuşlarında teknik uygulamalarını engelleyen bir mekanizma bulunmaz, ancak bu mekanizma ekstra 50.000 Ryo ödenerek zindan kurulurken veya daha sonra eklenebilir. Her bir koğuş için ayrı ayrı ödenir. Yani, bir zindandaki bütün koğuşların aynı mekanizma ile donatılması isteniyor ise 250.000 Ryo ödenmelidir.
- Temel Ekipman Dolabı | 100.000 Ryo
Örgütün temel Shinobi ekipmanlarını tuttuğu bir dolap ve oda. Bu geliştirme ile örgüte üye Shinobi karakterlere, köy oyuncularına sağlanan ekipman çantasının aynısından sağlanır. Bu çanta görev sonlarında otomatik ve ücretsiz olarak yenilenir. Ekipman dolabı, başlangıçta sadece "Kalitesiz" eşyalardan oluşan bir çanta sunmaktadır. Bu oda tekrar geliştirilerek kalite seviyesi "Normal"'e çekilebilir. Tekrar alınırsa, bu seviye "Kaliteli"ye çıkacaktır. Her bir geliştirme, ekstra bir oda gerektirmektedir.
- Harekat Odası | 200.000 Ryo
Örgütün operasyonlarını yönettiği ve kayıtlarını tuttuğu bir oda. Bu genişleme yapıldığında Lider, herhangi bir sınır olmadan Pasif Harekat emri verebilir, yani emirlerin "basit ve tek cümle" gerekliliği ortadan kalkar. Bu genişleme tekrar tekrar alınabilir. Her bir genişleme, aynı anda Pasif Herakat'a çıkabilen takım sayısını 1 yükseltir. Her bir genişleme, ekstra bir oda harcar.
- Yardakçı Eğitim Alanı | 100.000 Ryo
Yardakçıların eğitileceği ve disiplin kazandırılacağı bir alan. Bu genişleme alındığında, yardakçıların kabiliyeti genel olarak artar. Silahları daha efektif kullanmaya başlarlar, bununla beraber emirleri yerine getirirkenki disiplinlerinde de artış gözlenir. Daha koordine olurlar. Az eğitimli bir milis seviyesine ulaşırlar. Bu geliştirme, 3 defa daha alınabilir. 2. geliştirmede Yardakçı'ların kabiliyetleri standart seviyeye ulaşır ve disiplin algısı kuvvetlenir. Standart bir performansta silahları kullanır ve sezgileri kuvvetlenir. 3. geliştirmede bu eğitim daha da ileri bir noktaya ulaşır ve iyi bir şekilde silahları kullanmaya başlarlar. Koordinasyonları maksimuma ulaşır. 4. geliştirmede, Akademi mezunu seviyesinde bir Taijutsu bilgisine sahip olurlar. Chakra kullanamadıkları için uzuvlarını kuvvetlendiremeseler de, bir kaç tane Yardakçı, D - Rank bir Shinobi ile yakın dövüşte kafa kafaya çarpışabilir, koordinasyon ve ileri seviye taktikler kullanarak onu alt edebilir. Her bir geliştirme, ekstra oda gerektirir.